Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har fått satt inn Kyleena spiral som en behandlingsmåte for svært sterke menssmerter. 
Før spiralen brukte jeg ingen form for prevensjon. Menssmertene var så sterke første og andre dag av mens at jeg kun lå å kastet opp hvis jeg ikke tok smertestillende i tide. Jeg våknet på natten av smerter og kom meg ikke alltid på jobb når det var som verst. 

Selve innsettingen av spiralen var ikke særlig vond for meg, men jeg fikk sterke menslignende smerter 5 minutter etter innsetting. Jeg hadde på forhånd tatt 1 reseptbelagt naproxen. 

Nå, 4 uker etter innsetting har jeg det som skulle vært min mensuke. Jeg blør nesten ikke, litt rosa på dopapiret av og til bare. Men jeg har like sterke smerter som før spiralen. Jeg har ikke kastet opp, men er kaldsvett og skjelven av det som nesten kan oppleves som rielignende smerter. Jeg er like avhengig av smertestillende for å fungere i hverdagen. Dessuten er jeg på dag 3 med intense smerter, hadde aldri så langvarige smerter før spiralen. 

Jeg håper dette er noe som går seg til, og at det bedre med tiden. 

Håper noen har lignende erfaringer som meg og kan dele litt om hvordan dere har opplevd spiral og eventuelt hva som tilslutt har funket for dere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt lege.

Anonymkode: 33dbe...a5f

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt det selv men fulgte en venninne som fikk det. Gynekologen sa man måtte gi den ihvertfall seks måneder før man visste om det hjalp på smerter og blødning, så det kan hende det kan bli bedre, 

Anonymkode: 63743...c70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...