Gå til innhold

Ekstremt brent av solen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en uke siden var jeg ute i solen i 5-6 timer. Smurte meg tre ganger med faktor 30, men fant i ettertid ut at solkremen gikk ut på dato for to år siden. Ble helt tomatrød på rumpa, deler av bakside lår og deler av ryggen. Var smertefullt langt nedi kjøttet den første dagen, og mer utover i huden i dagene etterpå. Klarte nesten ikke sitte. Fikk små knudrer på huden. Lørdag forrige uke gjorde det ikke vondt lenger, men er fortsatt like rødt, nærmest blålilla noen steder. Nå klør det også. Aldri opplevd at huden ikke har blitt seg selv igjen på såpass lang tid, heller ikke opplevd kløe. 

Noen som har opplevd lignende? Burde jeg kontakte lege? 

Har som sagt en dyp rød, kløende tilstand på huden som kom som følge av solbrenthet. 

Anonymkode: cea97...689

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok fått nærmere en 2 grads forbrenning. Huden vil klø når den er i helningsprosessen. Bør smøre godt med krem uten parfyme, snakk med de på apoteket. Det tar tid og bli bra igjen. Unngå og sole deg for og ikke ødelegge huden mer. Drikk godt med vann. Er du usikker så kontakter du legekontoret i morgen og snakker med de. Regn med at du vil flasse ikke bruk skrubb men vask forsikring med klut. Huden er skadet så det tar den tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Yoghurt naturell lindrer godt! 

Anonymkode: 62cfc...1c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...