AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #1 Del Skrevet 16. juli 2019 Skal til legen i morgen med lille jenta vår da hun nylig har vært syk og blitt så blek/gul i ansiktet. Tas det blodprøver for å utelukke noe mangler av så små barn ? Anonymkode: 2e85f...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 16. juli 2019 #2 Del Skrevet 16. juli 2019 Selvsagt tas det blodprøver av små barn. Det er ingen nedre aldersgrense på blodprøver. Men om de trenger en kommer helt ann på hvilken sykdom som mistenkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #3 Del Skrevet 16. juli 2019 Akkurat nå, theTitanic skrev: Selvsagt tas det blodprøver av små barn. Det er ingen nedre aldersgrense på blodprøver. Men om de trenger en kommer helt ann på hvilken sykdom som mistenkes. Takk for svar, jeg tenker på blodprøve i armen og ikke bare stikk i fingeren? Blir kanskje vanskelig siden hun er så liten. Hun er veldig veldig blek så jeg kommer til å be legen om å ta prøver på det som kan være aktuelt. Men vil ikke utsette henne for noe vondt unødvendig heller. Anonymkode: 2e85f...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #4 Del Skrevet 16. juli 2019 Det er begrenset hva man får ut av et stikk i fingeren, avhengig av hva legekontoret er utstyrt med så klart. Du kan eventuelt kjøpe bedøvende krem (emla) om legge på i albuen der du ser blodårene ca en time før legetimen. Og forberede deg selv på å være en rolig og trygg mor hvis det må tas blodprøver. Hvis du er nervøs og redd på barnet sine vegne og ikke klarer å skjule det kan det gjøre prøvetakingen verre for barnet. Anonymkode: fa1b0...f33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 16. juli 2019 #5 Del Skrevet 16. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, jeg tenker på blodprøve i armen og ikke bare stikk i fingeren? Blir kanskje vanskelig siden hun er så liten. Hun er veldig veldig blek så jeg kommer til å be legen om å ta prøver på det som kan være aktuelt. Men vil ikke utsette henne for noe vondt unødvendig heller. Anonymkode: 2e85f...83a De tar fra armen om de trenger så mye blod. Selv om hun er liten. Kanskje trenger de tre-fire glass med blod. Men det går helt fint. Ingen liker blodprøver, men det må gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #6 Del Skrevet 16. juli 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal til legen i morgen med lille jenta vår da hun nylig har vært syk og blitt så blek/gul i ansiktet. Tas det blodprøver for å utelukke noe mangler av så små barn ? Anonymkode: 2e85f...83a om nødvendig, så taes det blodprøver av nyfødte. Barnet ditt er så lite at hun vil nok få bedøvelseskrem på en time før blodprøvetakning, dersom legen finner blodprøve nødvendig. Stikk i fingeren bruker de normalt ikke bedøvelseskrem på, men det er begrenset hva som kan undersøkes ved fingerstikking. Så du må nesten vente og høre hvordan legen vurderer henne. Anonymkode: 339b1...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #7 Del Skrevet 16. juli 2019 27 minutter siden, theTitanic skrev: De tar fra armen om de trenger så mye blod. Selv om hun er liten. Kanskje trenger de tre-fire glass med blod. Men det går helt fint. Ingen liker blodprøver, men det må gjøres. Barn på 1,5 år tar man ikke mengder, eller tre, fire glass med blod fra. Det går nemlig ikke fint å tappe en så liten kropp for så mye blod! Anonymkode: 339b1...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #8 Del Skrevet 16. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn på 1,5 år tar man ikke mengder, eller tre, fire glass med blod fra. Det går nemlig ikke fint å tappe en så liten kropp for så mye blod! Anonymkode: 339b1...ad3 Et glass inneholder stor sett 3 - 3,5 mL blod, så det er ikke snakk om mengder blod med 3-4 glass. Så jo, barn på 1,5 år tåler fint å bli tappet for denne mengden. Anonymkode: 5fed5...544 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #9 Del Skrevet 16. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et glass inneholder stor sett 3 - 3,5 mL blod, så det er ikke snakk om mengder blod med 3-4 glass. Så jo, barn på 1,5 år tåler fint å bli tappet for denne mengden. Anonymkode: 5fed5...544 Du uttaler deg om noe du ikke vet. Barn bruker man i tillegg både barnenål og barneglass på. Anonymkode: 339b1...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #10 Del Skrevet 16. juli 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, jeg tenker på blodprøve i armen og ikke bare stikk i fingeren? Blir kanskje vanskelig siden hun er så liten. Hun er veldig veldig blek så jeg kommer til å be legen om å ta prøver på det som kan være aktuelt. Men vil ikke utsette henne for noe vondt unødvendig heller. Anonymkode: 2e85f...83a For det tror du at legen vil gjøre? Herregud, get a grip! Anonymkode: 0f565...4c6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #11 Del Skrevet 16. juli 2019 De tar helt vanlige blodprøver med litt mindre glass. Barna har tatt jevnlige blodprøver fra de ble født og det går helt fint. Anonymkode: 31bf3...c53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #12 Del Skrevet 18. juli 2019 På 16.7.2019 den 22.39, AnonymBruker skrev: Du uttaler deg om noe du ikke vet. Barn bruker man i tillegg både barnenål og barneglass på. Anonymkode: 339b1...ad3 Håpe jeg får et svar av deg, for jeg er oppriktig nysgjerrig; hva i mitt svar tilsier at jeg uttaler meg om noe jeg ikke vet? Jeg sa heller aldri noe om type nåler (som forøvrig er en butterfly, ikke barnenål..), bare glass. Og brukes "barneglass" er det fortsatt snakk om 2,5 ml i de fleste rør... Anonymkode: 5fed5...544 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #13 Del Skrevet 18. juli 2019 På 16.7.2019 den 22.47, AnonymBruker skrev: For det tror du at legen vil gjøre? Herregud, get a grip! Anonymkode: 0f565...4c6 Kanskje på tide å lese ting flere ganger før du svarer ? Har da ikke sagt at legen vil gjøre det eller antydet til det 😒 Dere andre takk for svar:) På 16.7.2019 den 21.52, AnonymBruker skrev: Det er begrenset hva man får ut av et stikk i fingeren, avhengig av hva legekontoret er utstyrt med så klart. Du kan eventuelt kjøpe bedøvende krem (emla) om legge på i albuen der du ser blodårene ca en time før legetimen. Og forberede deg selv på å være en rolig og trygg mor hvis det må tas blodprøver. Hvis du er nervøs og redd på barnet sine vegne og ikke klarer å skjule det kan det gjøre prøvetakingen verre for barnet. Anonymkode: fa1b0...f33 Legen nevnte et plaster jeg kunne bruke men glemte å si hvilken (han hadde veldig lite tid) og vi venta så lenge at jeg glemte helt å spørre... har du erfaring med plasteret og eller fungerer kremen bedre ?:) Anonymkode: 2e85f...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #14 Del Skrevet 18. juli 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje på tide å lese ting flere ganger før du svarer ? Har da ikke sagt at legen vil gjøre det eller antydet til det 😒 Dere andre takk for svar:) Legen nevnte et plaster jeg kunne bruke men glemte å si hvilken (han hadde veldig lite tid) og vi venta så lenge at jeg glemte helt å spørre... har du erfaring med plasteret og eller fungerer kremen bedre ?:) Anonymkode: 2e85f...83a De fungerer omtrent likt, plasteret er bedre på håndbaken mens kremen er bedre i albuen. Plasteret faller fortere av i albuen, mens kremen (som må dekkes med plast) er mer klissete. Smak og behag, egentlig. Anonymkode: fa1b0...f33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #15 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 16.7.2019 den 21.48): Takk for svar, jeg tenker på blodprøve i armen og ikke bare stikk i fingeren? Blir kanskje vanskelig siden hun er så liten. Hun er veldig veldig blek så jeg kommer til å be legen om å ta prøver på det som kan være aktuelt. Men vil ikke utsette henne for noe vondt unødvendig heller. Anonymkode: 2e85f...83a Gammel tråd. Men hvordan endte dette? Anonymkode: 0b33f...386 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå