Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nå gått på p-sprøyte i ett år, har ikke hatt mensen siden jeg begynte på den. Kan dette virkelig være normalt??Noen i samme situasjon??

Bekymra jeg :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

http://www.lommelegen.no/art/art2070.asp

P-sprøyter endrer livmorslimhinnen (slik nesten all hormonell prevensjon gjør), dette gjør at befruktete egg ikke klarer seg, og de forsvinner i en form for tidlig SA.

Dette er vanlig. Men sunt, neppe.

Gjest Sesselja
Skrevet

Det er helt vanlig ved p-sprøyte, og så vidt jeg vet er slett ikke påvist at det er usunt. (Det er vel heller uvanlig å ha så mange menstruasjoner som vi moderne kvinner har...)

Skrevet

Det er heilt normalt og ikkje farlig i det heile tatt.

Når vi går på hormon-prevansjon, som f.eks p-piller er jo menstruasjonen kunstig egentlig. Så at den er heilt vekke er null problem! Berre vær glad for at du slepper det du :)

Skrevet
Det er heilt normalt og ikkje farlig i det heile tatt.

Når vi går på hormon-prevansjon, som f.eks p-piller er jo menstruasjonen kunstig egentlig. Så at den er heilt vekke er null problem! Berre vær glad for at du slepper det du :)

Så det er ikke usunt eller skadelig for kroppen på noen måte?..har nesten begynt å blitt så nervøs at jeg har vurdert å slutte på p-sprøyten, selv om jeg syns den er veldig grei på alle andre måter.

Skrevet

Ikke noe å bekymre seg over.

Jeg har gått på P-sprøyta i 4 år, og har heller ikke hatt mensen i denne perioden. Har vært jevnlig hos legen hele tiden, og han har sagt at det er vanlig å miste den.

Så slapp av og nyt tiden uten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...