Gå til innhold

Hva kan jeg forvente av 20000 for en bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

SÅ da jeg skal kjøpe en bil snart (jeg har en allerede som jeg får hos pappa, en gammel space star mitshu.. men vil ha en egen, kjøpe en egen.

Etter oppkjøringa så blir jeg og begynne og lete.. (september en plass)

Men vil ikke at den skal være så dyr.
Har ingenting imot automat, helt ærlig, jeg foretrekker automat mere en giring.. Spesielt i rush trafikken osv, synes det bare er mere komfertabelt med automat en giring, klarer og konsentrere mere om det viktige i trafikk. 

 

Men uansett, hva slaks bil kan jeg forvente for 20 000? Hva slaks type modeller og hestekrefter og utstyr?

Anonymkode: 9e0b9...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke heller bruke de 20k til å fikse opp Space Star'en?

Anonymkode: 5c28a...2a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke heller bruke de 20k til å fikse opp Space Star'en?

Anonymkode: 5c28a...2a2

For det er lite verdt og bruke 20 000 til og fikse en gammel bil når jeg kanskje kan få en bedre bil for pengene :P

Anonymkode: 9e0b9...f5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

For det er lite verdt og bruke 20 000 til og fikse en gammel bil når jeg kanskje kan få en bedre bil for pengene :P

Anonymkode: 9e0b9...f5a

Men du får jo ikke en veldig bra bil for dem summen der, i tillegg til at det koster mye å ha to biler i forsikring, årsavgift etc. Det er ikke særlig smart av deg om du velger det

Anonymkode: 5c28a...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forvente å bli godt kjent med de ansatte på bilverksteder, og du kan forvente masse verkstedsregninger. 

Anonymkode: a33a3...649

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å bare bruke de 20000 på å kjøpe Space Star’n. Da blir den jo din.

Anonymkode: a33a3...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ts her: Trur dere har rett i det, kanskje jeg heller skal spare opp til 50 000  istedentfor. Det er ikke noe galt med bilen, den er i god stand, men hadde håpet på en litt nyere bil ^^

Anonymkode: 9e0b9...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

space startn kjenner du historikken på og antagelig hva du kan forvente av den. En annen bil til 20 000 vil være ren lotto, det er ingenting. Om det ikke er noen umiddelbare grunner til at den du får faller fra hverandre i nærmeste framtid  ville jeg heller brukt pengene på å ha den lengst mulig og spare litt mer til en annen bil. For 20 000 kan du forvente svært lite valgmuligheter og veldig lite bil. Men kommer jo selvfølgelig og an på hvor god du selv er til å skru, det koster å reparere bil, ofte mer enn det smaker.

Anonymkode: d11cc...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

space startn kjenner du historikken på og antagelig hva du kan forvente av den. En annen bil til 20 000 vil være ren lotto, det er ingenting. Om det ikke er noen umiddelbare grunner til at den du får faller fra hverandre i nærmeste framtid  ville jeg heller brukt pengene på å ha den lengst mulig og spare litt mer til en annen bil. For 20 000 kan du forvente svært lite valgmuligheter og veldig lite bil. Men kommer jo selvfølgelig og an på hvor god du selv er til å skru, det koster å reparere bil, ofte mer enn det smaker.

Anonymkode: d11cc...0a7

Han pappa har kjøpt litt nye deler til bilen så den skal være helt ok da jeg overtar den, han skal også få den eu godkjent raskt nå også.


Btw, jeg vurdere og kjøpe meg ryggekamera som de har på biltema, er de gode? er det også vanskelig og sette på 1000 meter på bil?

Anonymkode: 9e0b9...f5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

ts her: Trur dere har rett i det, kanskje jeg heller skal spare opp til 50 000  istedentfor. Det er ikke noe galt med bilen, den er i god stand, men hadde håpet på en litt nyere bil ^^

Anonymkode: 9e0b9...f5a

Så da selger du den du får av din far da eller? Hvis ikke er det jo et håpløst idiotisk valg av deg. 

Anonymkode: 5c28a...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

SÅ da jeg skal kjøpe en bil snart (jeg har en allerede som jeg får hos pappa, en gammel space star mitshu.. men vil ha en egen, kjøpe en egen.

Etter oppkjøringa så blir jeg og begynne og lete.. (september en plass)

Men vil ikke at den skal være så dyr.
Har ingenting imot automat, helt ærlig, jeg foretrekker automat mere en giring.. Spesielt i rush trafikken osv, synes det bare er mere komfertabelt med automat en giring, klarer og konsentrere mere om det viktige i trafikk. 

 

Men uansett, hva slaks bil kan jeg forvente for 20 000? Hva slaks type modeller og hestekrefter og utstyr?

Anonymkode: 9e0b9...f5a

Her har du et lite utvalg

Behold Spacestar'en, du, og spar videre. :) 

Anonymkode: 61ce0...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 20000 kan man få en helt grei bil. Kjøp f.eks en Yaris, Corolla eller noe lignende, med bensinmotor. Enkle biler med meget lote problemer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en Volvo v70 1 gen. Har nå gått 360000. Rustfri, ikke mye problemer. Så anbefaler alltid eldre Volvo :) 

Anonymkode: 79135...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første har du helt feil fokus. Gir/automat bør ha ingenting å si i denne prisklassen. Pappa brukte et år på å plukke ut min første bil. Han brukte to på å finne min andre bil. Du trenger merkekyndige folk med lang erfaring for å finne en god bil, så å fokusere på uviktige detaljer som automat/manuell fører ingen vei. Om du unngår V50 så går Volvo om de har hatt rett og pliktoppfyllende eier.

Anonymkode: a8bf5...be5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En EU-godkjent bil til 20000 holder som regel til neste EU-kontroll uten store utgifter, men så begynner ting å ryke. Det er min erfaring etter å stort sett ha eid biler til 20000.

Anonymkode: ce7a5...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...