Gå til innhold

Besøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne besøkte meg 1 uke i sommer. Hun var som alltid; satte seg til i en stol og leste eller strikket, og drakk kaffe. Hjalp ikke til med noe som helst. Satt på ræva i 1  uke. Greit nok det, hvis det var slik i motsatt tilfelle også. Men så snart jeg kommer inn døra hos henne, får jeg beskjed om å dekke bord mm når hun lager middag. 

Jeg syns man bør delta i det daglige når man er gjest i flere dager, mens da bør det gå begge veier. Hva tenker dere?

Anonymkode: d5090...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

forskjellen er at hun befalte, og du holdt deg tyst. Hvorfor sa du ikke til henne at hun må dekke bordet?

dere er forskjellige menneske typer bare for å ha sagt det. Du tenker bare, men hun sier og befaler. 

Så hva skal du gjøre neste gang? og hvor lang sint er du?

Anonymkode: 1a4a6...e49

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte du eller ga du henne noen form for beskjeder om å gjøre forskjellige ting da? Eller bare tidde du stille og forventet at hun skulle vite hva du ville telepatisk?

Du skriver ingenting om at du f.eks ba henne handle, og hun nektet, så da går jeg ut fra at du ikke ba henne om noenting?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOMMUNIKASJON

 

BEIN I NESA

 

RESPEKT

Anonymkode: 7ccd9...5f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

En venninne besøkte meg 1 uke i sommer. Hun var som alltid; satte seg til i en stol og leste eller strikket, og drakk kaffe. Hjalp ikke til med noe som helst. Satt på ræva i 1  uke. Greit nok det, hvis det var slik i motsatt tilfelle også. Men så snart jeg kommer inn døra hos henne, får jeg beskjed om å dekke bord mm når hun lager middag. 

Jeg syns man bør delta i det daglige når man er gjest i flere dager, mens da bør det gå begge veier. Hva tenker dere?

Anonymkode: d5090...e84

Jeg setter veldig pris på konkrete beskjeder om hva som skal gjøres når jeg er på besøk.

 

Har erfaring med å få tilbakemelding på å ha gjort ting feil på kjøkkenet, laget salat feil, stekt bacon feil (!) og sånt. Når jeg har besøk gir jeg enten konkrete oppgaver som å lufte unger, dekke bord eller brette håndklær eller lar vedkommende være i fred - det er jo mitt valg om jeg vil ha kontroll på kjøkken/ bord osv, og hvis det er en venninne som har bruk for å slappe helt av så får hun litt ekstra service. 

 

Yte etter evne hos oss altså.

 

 

Anonymkode: be757...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...