Gå til innhold

Plagsom nabokatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i et nabolag med ganske mange katter rundt oss etter hvert. Vi har selv 2 katter som løper inn og ut som de selv vil. De storkoser seg ute nå når det er så godt og varmt ute. Dessverre har vi et problem med en nabokatt som stadig kommer bort til oss og ypper til bråk med den ene katten vår. Begge kattene våre er kastrerte. Jeg begynner å bli lei, så er på utkikk etter en human måte å få skremt vekk plageånden. Noen tips? :) 

Anonymkode: ccf26...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spray han med vann når han kommer

Anonymkode: a5a38...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spray han med vann når han kommer

Anonymkode: a5a38...bc6

Den fordufter så fort jeg åpner døra... 😬

Anonymkode: ccf26...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thats kitty life 🤷‍♀️ lite du kan gjøre annet enn å følge med. 

Det jeg gjør for å unngå slåssing/skader er å kun slippe ut katten hvis jeg er hjemme. Hvis jeg ser/hører noe skjer så går jeg ut med vannslangen. Trengte bare å dusje dem (ikke spyle med hard stråle!) en gang før de skjønte hva det betød. Kommer jeg med slangen nå løper nabokatta vekk, og min katt får ikke være ute mer den dagen.

Anonymkode: a2aab...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine katter er selvsagt aldri plagsomme for noen andre. 😹

Anonymkode: 999d3...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her jeg bor også. Det høres verre ut enn det er. Høres jo ut som de skal flå hverandre levende, men det går greit.

La de gjøre opp seg i mellom, så er rangstigen snart satt.

Anonymkode: a0de5...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min grense går ved pissing og markering. Har ikke noe problem med at nabokatter er rundt huset, så lenge de ikke kommer inn i huset, eller okkuperer hagemøblene. I det øybelikket de har pisset på trappa, gjenstander etc. er grensa nådd, og da tar jeg affære. Vet jeg hvem som eier katta får de klar beskjed om at katta vil "forsvinne" om ikke de får kontroll på den. Vet jeg ikke hvem eierne er, og det gjentar seg, anser jeg det som en villkatt da forsvinner katta i det stille.....selvsagt på humant vis.

Er dritt lei folk som ikke er i stand til å ta vare på kjæledyrene sine, enten det er hund eller katt. Folk skaffer seg dyr uten å vite hva det innebærer å ta ansvaret. Så er det oss andre som må ta affære for å bli kvitt et problem.

Burde vært plikt til å merke kattene med chip, slik at eierne til problemkatter kan identifiseres. Hadde det blitt påbudt, kunne man avlivet alle katter som ikke er id-merket, og dermed kvittet oss med villkatter, og redusert problemet betydelig.

Anonymkode: ae743...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...