Gå til innhold

Ærlighet varer lengst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjør den det? Jeg er den mest ærligste personen, men har opplevd at de som lyger blir bedre likt og får tillit.

Min søster feks... Hun har i alle år løyet om små ting for å få viljen sin eller bli sett mer opp til. Hun kan fortelle at hun har så lite penger fordi det er sp mye regninger, og at jeg har det så mye lettere fordi jeg har en mann. Også har hun fått penger og sympati... Men pengene har hun brukt på seg selv og fest.. Men lyger om at hun har lite mat og mye å betale...

Dette var 1 eksempel... Føler generelt folk som lyger blir likt. Jeg klarer ikke lyge, forstår ikke hvordan folk klarer det. Hadde det vært krise og jeg måtte lyge for å redde ett liv hadde det ikke vært ett problem... Men ja..

Anonymkode: 80fc8...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er den mest ærligste personen

Anonymkode: 80fc8...85d

Overdreven selvskryt og dårlig grammatikk.. Donald Trump, er det deg?

Anonymkode: 8ee89...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Personlig integritet er et uttrykk for hvor prinsippfast man er, hvor mye man står på sine meninger, og om man handler etter sin overbevisning. Det brukes gjerne som et antonym til hykleri og skinnhellighet."

 

20190716_001542.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 0.13, AnonymBruker skrev:

Overdreven selvskryt og dårlig grammatikk.. Donald Trump, er det deg?

Anonymkode: 8ee89...44e

Nei, for han lyger... Jeg er anonym på ett forum og spør om ett ærlig spørsmål. Hvorfor skulle jeg skryte da? Jeg er faktisk veldig ærlig. Lyger ikke for at jeg skal få noe eller bli likt. Men tydeligvis er du en løgner. Glad jeg ikke kjenner deg! 

Anonymkode: 80fc8...85d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 0.16, Zazu skrev:

"Personlig integritet er et uttrykk for hvor prinsippfast man er, hvor mye man står på sine meninger, og om man handler etter sin overbevisning. Det brukes gjerne som et antonym til hykleri og skinnhellighet."

 

20190716_001542.jpg

Jeg har vurdert å begynne å lyge. For det er visst det som er riktig. Jeg er ikke en person som sier mine meninger hele tiden, hvis det er det du tror.

Men hvis jeg har brukt alle mine penger på fest, så spør jeg ikke om penger og forteller at jeg har så mye regninger. Da spør jeg bare om å låne penger, og innrømmer at jeg må bli flinkere til å bruke penger riktig. Jeg innrømmer også at jeg kom seint ut av døren fordi jeg sullet for mye. Tiden bare gikk. Skylder ikke på andre ting.

Men men... Skal begynne å lyge jeg også. 

Anonymkode: 80fc8...85d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir faktisk sint av svarene her, jeg har faktisk vært lei meg mange ganger pga dette her!

Men jeg vet at dere ikke forstår hva jeg mente med denne tråden. Det er tydelig at jeg forklarte meg litt feil iforhold til hva jeg ville få frem.

Glem denne tråden. 

Ts 

Anonymkode: 80fc8...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av, ts 😊

Skjønner hva du mener, og det er jækla irriterende!

Her går man rundt og prøver å være et ansvarsfullt, ærlig menneske. Blir man kreditert for det? Sjelden... Så ser man andre lyve og smiske seg fremover, og blir attpåtil "belønnet" for det... Ja, jækla irriterende!! 🤬

Jeg tenker at det koker ned til hvordan man er som menneske, eller hvordan man ønsker å være! Personlig vil jeg være et ærlig menneske! Et menneske med moral! Jeg ønsker å kunne sove godt om natten! Og det hadde jeg aldri gjort dersom jeg var uærlig...

Så må jeg bare sette min lit til at Karma tar grep en vakker dag 😉

Vær deg og vær grei ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlighet varer bare lengst om det du sier er det den andre personen vil høre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mam4ma skrev:

Slapp av, ts 😊

Skjønner hva du mener, og det er jækla irriterende!

Her går man rundt og prøver å være et ansvarsfullt, ærlig menneske. Blir man kreditert for det? Sjelden... Så ser man andre lyve og smiske seg fremover, og blir attpåtil "belønnet" for det... Ja, jækla irriterende!! 🤬

Jeg tenker at det koker ned til hvordan man er som menneske, eller hvordan man ønsker å være! Personlig vil jeg være et ærlig menneske! Et menneske med moral! Jeg ønsker å kunne sove godt om natten! Og det hadde jeg aldri gjort dersom jeg var uærlig...

Så må jeg bare sette min lit til at Karma tar grep en vakker dag 😉

Vær deg og vær grei ❤️

Takk

Ts 

Anonymkode: 80fc8...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlighet varer ikke alltid lengst. Noen ganger er det bedre å ikke si noe fordi sannheten sårer. Men dette er jo et annet perspektiv. 

Til TS. Vær deg selv. Ikke bry deg om hva andre gjør. De må stå for deres ting og du for dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sensi skrev:

Ærlighet varer ikke alltid lengst. Noen ganger er det bedre å ikke si noe fordi sannheten sårer. Men dette er jo et annet perspektiv. 

Til TS. Vær deg selv. Ikke bry deg om hva andre gjør. De må stå for deres ting og du for dine. 

Å være ærlig er ikke det samme som å komme med meningen sin i hytt og vær... Man MÅ ikke si høyt alt man mener!

Men blir man konfrontert direkte, så er man ærlig!

Anonymkode: 914e2...f32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Å være ærlig er ikke det samme som å komme med meningen sin i hytt og vær... Man MÅ ikke si høyt alt man mener!

Men blir man konfrontert direkte, så er man ærlig!

Anonymkode: 914e2...f32

Ja, det er akkurat det jeg mener!

TS

Anonymkode: 80fc8...85d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Å være ærlig er ikke det samme som å komme med meningen sin i hytt og vær... Man MÅ ikke si høyt alt man mener!

Men blir man konfrontert direkte, så er man ærlig!

Anonymkode: 914e2...f32

Ja. Helt enig. 👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...