Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2005 #21 Skrevet 7. mai 2005 Om du er myndig og foreldrene dine nekter deg å bo hjemme lengre, så må du vel flytte ut. Er det så at det er du selv som ønsker å flytte, så synes jeg det bare er rett og riktig at du sørger for å tjene nok penger til å kunne betale for deg selv først. Jobber/studerer du? Og som andre har nevnt; om du absolutt MÅ flytte nå, så er det mer naturlig å starte i kollektiv/hybel, som de fleste andre gjør når de flytter hjemmefra, i alle fall om de ikke har råd til mer. Og om du faktisk må på sosialen for å ha råd til mer, burde billigste måte, altså hybel eller kollektiv, være en selvfølge!
Maetzii Skrevet 8. mai 2005 #22 Skrevet 8. mai 2005 40 kvm er ikke akkurat LITE for èn ungdom da. Mine to første år på hybel hadde jeg hhv - et rom på 11 kvm + felles kjøkken/bad med 2 andre - litt over 20 kvm (inkl kjøkken og bad) på deling med samboer.. Og at de gir støtte til ungdom som flytter hjemmefra tviler jeg på.. det er tross alt det vi har studielån og sånt til Får du deg ikke jobb, så skaff deg en utdannelse!
Gjest anonym_oslo Skrevet 8. mai 2005 #23 Skrevet 8. mai 2005 Jeg bor sammen med min 11 årige sønn på på 28 kvm!!! jeg har i tilegg full jobb, og mottar null i støtte fra sosialkontor/trygdekontor ( utover dobbel barnetrygd) kan du få støtte til en leilighet på 40 kvm, ja da skal sannelig jeg også ta meg en tur på sosialkontoret sjøl. DET ER INGEN MENNESKERETT SOM ENSLIG PERSON Å BO PÅ 40 KVM! DET ER ET PRIVILEGIUM!!
Elze Skrevet 9. mai 2005 #24 Skrevet 9. mai 2005 Leiligheter på 40 kvm selges for 1,5 millioner i den byen jeg bor, så det er absolutt luksus, spør du meg, å flytte rett hjemmefra og inn i egen, 40 kvadratmeters leilighet. Jeg var 35 år gammel før jeg hadde råd til å flytte inn i en leid lelighet på 40 kvm - og å kjøpe noe sånt er bare å glemme. Da jeg var samboer, bodde vi 2 personer på en ett-roms leilighet, i 6 år. Vi hadde det riktig fint der, og syntes ikke vi "fortjente" noe bedre, når begge var studenter. Her kjøper folk som tjener over 300 000 i året, ett-roms leiligheter på 30 kvm. Og synes det er stor stas. Folk som flytter hjemmefra, leier hybel eller bor i kollektiv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå