Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #1 Skrevet 6. mai 2005 Kjæresten min er på byen type nattklubb/disco minst en gang i uka (av og til to) uten meg. Oftest med en el flere single kamerater. Og da er snakk om byturer hvor de blir fulle, og går hjem halv fire. Jeg syns det er altfor ofte, for det å gå på byen handler da ganske mye om flørting...??? Vi har snakket mye sammen om dette i det siste. Jeg syns det er helt ok at han er ute sånn en gang i blandt, det er jeg selv også. Vi er jo også ute sammen av og til og det er koselig og gøy. Men problemet er at det er byturer som er hans guttegjeng sin "sosiale omgangsform"... Mange i gjengen er eller har vært veldig mye single. Det gjelder også typen min. De er i 30-åra så det er et ganske inngrodd mønster jeg ev må prøve å bryte..... Så hva gjør jeg??? syns jo det er viktig at vi begge holder kontakten med vennene våre. Selv har jeg en litt mer variert sosial tilværelse m venner; cafe, kino, spillkvelder, grilling, vennemiddager, hytteturer osv. Er jeg kjip som reagerer?? Forslag til noe jeg kan si eller gjøre??
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2005 #2 Skrevet 6. mai 2005 Jeg syns ikke du er kjip som reagerer - jeg ville ikke hatt det på den måten, men jeg har egentlig ingen råd og tips til hva du kan gjøre for å "bryte mønsteret", som du skriver. Håper bare dere kommer til enighet, jeg!
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #3 Skrevet 6. mai 2005 Jeg tror ikke det er et mønster du ev må prøve å bryte. Jeg tror det kan bli svært vanskelig å bryte andres mønster. Beste du kan gjøre er å fortelle hvordan du føler det tror jeg. Endre andre kan man liksom ikke. Det er i det minste svært vanskelig. I lengden er det nok like barn som leker best - uten at jeg mener noe mer med det, enn hva jeg mener med det, sant
xray Skrevet 7. mai 2005 #5 Skrevet 7. mai 2005 ja det er ikke enkelt.. tror egenlig ikke at han vil han henne med ut... synes ikke du er kjiip.. men løsning må du nok finne her.. :-?
Gjest Aurélie Skrevet 8. mai 2005 #6 Skrevet 8. mai 2005 Personlig hadde jeg blitt oppgitt over å forholde meg til en fyr som standhaftig holder fast ved ungkars-vanene sine. Å gå ut på byen med single kamerater, og komme sjanglende hjem utpå morraskvisten er ikke en atferd jeg ville ha akseptert i et parforhold. Det er slike ting man gjør av og til, eller ved spesielle anledninger. Ikke to ganger i uka når en er i fast forhold. Jeg synes dette er umodent av ham. Men tror dessverre ikke at du vil få suksess ved å gradvis forsøke å endre atferden hans. Mest hensiktsmessig er det nok å ta seg en prat, og komme med en direkte oppfordring til å redusere de fuktige byturene.
BayliZ Skrevet 9. mai 2005 #8 Skrevet 9. mai 2005 Tror ikke det er noe mønster du kan bryte, det er hans valg uansett. Men jeg skjønner godt at du reagerer på det. Tanken jeg får når jeg leser slikt, er at her må det være noe som ikke er bra i forholdet. For en skulle tro han gjerne likte å ha med seg deg på noen av disse utfluktene sine også ikke alltid dra alene. En mellomting må til for at begge skal ha det bra.
Gjest Gjesta Skrevet 10. mai 2005 #9 Skrevet 10. mai 2005 Nei , det haddejeg ikke likt. hvofro skulle han ha sånn lyst til å dra ut når han er i et forhold hadde nå jeg begynt å lure på?? Jeg hadde tenkt med en gang.. at det var for å finne noen andre. Jeg hadde dumpet han tro jeg hvis vi ikke hadde vært sammen lenge da. Da hadde jeg ventet litt og sett..
Lestat Skrevet 10. mai 2005 #10 Skrevet 10. mai 2005 Nei, kjip synes jeg ikke nødvendigvis du er, men litt urimelig, ja. Jeg har ingen problemer med å se for meg at man kan bli lei av at kjæresten kommer sjanglende hjem klokka halvfire på natten til stadighet. Jeg mener man godt kan komme med krav om tid sammen og si ifra hvis ting irriterer, men og prøve å diktere den "sosiale omgangsformen" til kjæresten, den er for drøy og direkte urimelig synes jeg. Hvordan hadde du reagert hvis han prøvde å sette en stopper for vinkvelder på kafe'n med dine venniner, fordi han mente dette var en flørtearena ?
Gjest GreenSky Skrevet 10. mai 2005 #11 Skrevet 10. mai 2005 Da får du foreslå et kompromiss, da. Annenhver helg er kamerathelg, annenhver helg er "deres" helg. Da er du ikke urimelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå