Gå til innhold

Nye sko som både er for små og for store


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et par nye sko som er kjempepene, men de passer liksom ikke helt ordentlig. Den ene skoen er akkurat litt for lang og sitter egentlig bittelitt for løst på, mens den andre er passe lang men noe trang foran ved tærne. Har aldri opplevd størrelsesforskjell på sko før, og har kjøpt disse skoene i den samme størrelsen jeg alltid bruker. Dette var det siste paret igjen i butikken, så får ikke byttet dem. Det er flate sko i 100% skinn. Er det noe jeg kan gjøre med skoene for å få dem til å passe bedre? Eller bør jeg innse at de ikke passer til føttene mine, og heller prøve å returnere dem eller selge dem? 

Anonymkode: a0dc5...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner med at du har sjekket at du har fått to sko i samme størrelse? Mine føtter har bittelitt forskjell i størrelse, så på den ene foten sitter skoen strammer på enn den andre. Det merker jeg med alle typer sko.

I og med at det er skinn så vil de gå seg til. Den skoen som er for lang kan du legge inn ei hælkappe, mens den andre vil utvide seg, dog ikke i lengden.

Om du synes det er greit å gå med de sånn så kan du beholde de. Jeg ville muligens ha returnert de, da så stor forskjell kan være ubehagelig å gå med.

Anonymkode: 9501d...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Ja, har sjekket at de er i samme størrelse. Forskjellen er ikke så stor, men likevel merkbar. Er bare så usikker på om det vil gå seg til, eller om det vil bli en plage som ender med at skoene støver ned i skapet. 

Anonymkode: a0dc5...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har kjøpt meg et par nye sko som er kjempepene, men de passer liksom ikke helt ordentlig. Den ene skoen er akkurat litt for lang og sitter egentlig bittelitt for løst på, mens den andre er passe lang men noe trang foran ved tærne. Har aldri opplevd størrelsesforskjell på sko før, og har kjøpt disse skoene i den samme størrelsen jeg alltid bruker. Dette var det siste paret igjen i butikken, så får ikke byttet dem. Det er flate sko i 100% skinn. Er det noe jeg kan gjøre med skoene for å få dem til å passe bedre? Eller bør jeg innse at de ikke passer til føttene mine, og heller prøve å returnere dem eller selge dem? 

Anonymkode: a0dc5...7b3

Er den ene skoen en "prøvesko" fra butikkhyllen? Da vil prøveskoen naturlig være større enn den skoen som har lagt i esken. Jeg liker ikke prøvesko, fordi der har det vært mengder av føtter nedi og den skoen er ofte større enn den andre. Det tar sin tid å få skoene like på begge føttene. 

Anonymkode: dd91c...418

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få blokket ut den skoen som er for trang/for kort, i skobutikk.

Anonymkode: 66c9e...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Har kjøpt meg et par nye sko som er kjempepene, men de passer liksom ikke helt ordentlig. Den ene skoen er akkurat litt for lang og sitter egentlig bittelitt for løst på, mens den andre er passe lang men noe trang foran ved tærne. Har aldri opplevd størrelsesforskjell på sko før, og har kjøpt disse skoene i den samme størrelsen jeg alltid bruker. Dette var det siste paret igjen i butikken, så får ikke byttet dem. Det er flate sko i 100% skinn. Er det noe jeg kan gjøre med skoene for å få dem til å passe bedre? Eller bør jeg innse at de ikke passer til føttene mine, og heller prøve å returnere dem eller selge dem? 

Anonymkode: a0dc5...7b3

Om du går til den butikken der du kjøpte de og forklarer problemet, kan det hende at de blokker ut den ene skoen gratis for deg :) 

Anonymkode: 66c9e...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.7.2019 den 16.53, AnonymBruker skrev:

Er den ene skoen en "prøvesko" fra butikkhyllen? Da vil prøveskoen naturlig være større enn den skoen som har lagt i esken. Jeg liker ikke prøvesko, fordi der har det vært mengder av føtter nedi og den skoen er ofte større enn den andre. Det tar sin tid å få skoene like på begge føttene. 

Anonymkode: dd91c...418

Tror ikke det. Kjøpte dem fra en nettbutikk, så hvis noen har prøvd dem før meg, burde de ha prøvd på begge to. 

Takk for tipset om å få den ene skoen blokket ut! Har prøvd å kontakte nettbutikken for å spørre om de hadde noen tips til hva som kunne gjøres med skoene, men de skjønte ikke problemet mitt og ba bare om å få tilsendt bilde av feilen... Så ingen hjelp å få derfra. Må vel ta med skoene til en skomaker for å blokke dem ut, og vil tro at det blir såpass dyrt at det beste nok er å returnere skoene, og heller vente å se om jeg finner noen som likner. 

Anonymkode: a0dc5...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvsagt ikke helt like føtter, den ene er gjerne litt større enn den andre. 
I noen modeller merker man dette bedre enn i andre, og det kan fort gjøre det problematisk, men blokking kan være verdt å prøve (får sjelden gjort så mye med lengden, men høyden over tærne/vrist og bredde kan utvides)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 14.13, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det. Kjøpte dem fra en nettbutikk, så hvis noen har prøvd dem før meg, burde de ha prøvd på begge to. 

Takk for tipset om å få den ene skoen blokket ut! Har prøvd å kontakte nettbutikken for å spørre om de hadde noen tips til hva som kunne gjøres med skoene, men de skjønte ikke problemet mitt og ba bare om å få tilsendt bilde av feilen... Så ingen hjelp å få derfra. Må vel ta med skoene til en skomaker for å blokke dem ut, og vil tro at det blir såpass dyrt at det beste nok er å returnere skoene, og heller vente å se om jeg finner noen som likner. 

Anonymkode: a0dc5...7b3

Spør på en skobutikk som har slikt utstyr i butikken, om hva det koster å få blokket ut den ene skoen. Koster neppe mer enn ca kr 100,- Evt kan du kjøpe egen skoblokker

Anonymkode: 66c9e...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så bra at det ikke er kjempedyrt! Takk for hjelpen deres! :😀😀

Anonymkode: a0dc5...7b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...