Gå til innhold

Uspesifisert til Tyrkia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville aldri reist uspesifisert noen steder med barn. Alene og singel, ja absolutt, men ikke med barn. Da vil jeg vite hva jeg får. Man kan jo være heldige å få noe fint, men man kan like godt være svært uheldig og havne på "herberg". 

Ellers har jeg vært i Tyrkia flere ganger selv og opplever ikke tyrkerne som noe annet enn vennlige og svært barneglade folk. Over alt hvor vi gikk fikk ungene mye oppmerksomhet, gratis små leker og kjærligheter, en liten rusk i håret og mange smil. Har ikke et vondt ord å si om Tyrkia annet enn Side. Handleområdet i Side var helt grusomt, så det ville jeg holdt meg langt unna.. 

Anonymkode: 2bbae...cee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri reist til Tyrkia sånn som det har vært de siste årene. De er i ferd med å ødelegge seg helt, og vi skal bare et par år tilbake da det var kuppforsøk i landet midt i fellesferien. Det blir for ustabilt for meg i hvert fall! Kunne til nød reist alene, men ikke med ungene. De sier det er trygt akkurat i Alanya frem til det skjer noe der også. Finnes mange andre fine land å dra til. 

Anonymkode: a6ec6...063

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke reist uspesifisert i høysesong med barn, det gjorde jeg ikke før jeg fikk familie heller. Da er det ganske stor risiko for at det er bare drittplasser ledig.

Utenfor sesong kanskje. Reiste alltid uspes utenfor sesong før jeg fikk barn, fikk alltid bra hoteller. Så når barna blir litt større og mer fleksible så kanskje vi prøver det.

Anonymkode: 04371...5b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke la være å dra til Tyrkia fordi det ble frarådet for noen år siden.. De fraråder jo ikke om å reise ditt nå.. skal man la være å dra til Alicante i Spania og da siden det var terror i Benidorm for mange år siden? Nei.. mange som drar til Spania fortsatt..

dra til Tyrkia med barn og KOS deg!! 

Anonymkode: 3888f...dd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel kunne betale deg opp om du havner på et dårlig hotell? 

Hørte for noen år siden om en alenemor som reiste uspesifisert med sine barn. Hennes opplevelse var at ving plasserte de med barn på de beste hotellene før de uten barn ble plassert på resten. Hun hadde gjort det mange ganger. 

Anonymkode: b8570...833

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo ikke la være å dra til Tyrkia fordi det ble frarådet for noen år siden.. De fraråder jo ikke om å reise ditt nå.. skal man la være å dra til Alicante i Spania og da siden det var terror i Benidorm for mange år siden? Nei.. mange som drar til Spania fortsatt..

dra til Tyrkia med barn og KOS deg!! 

Anonymkode: 3888f...dd3

Jo, de fraråder faktisk å reise til deler av Tyrkia, og det er ganske alvorlig. Dette har de frarådet folk i flere år. Det står i reiserådet at "risikoen for terrorangrep er fortsatt tilstede, og denne kan være rettet mot vestlige turister". Se link til regjeringens reiseråd: 

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_tyrkia/id2414945/

Jeg hadde i hvert fall ikke hatt samvittighet til å ta med barna mine til et slikt sted nå. Skjer det noe, er du faktisk til og med advart av myndighetene. 

Anonymkode: a6ec6...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hadde faktisk ikke solgt sydenturer til Tyrkia nå hvis det var såå kritisk å dra ditt.. 

du er ikke en dårlig mor for det om du velger å reise til Tyrkia med familien din. Herregud, ta dere sammen.

Anonymkode: 3888f...dd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, de fraråder faktisk å reise til deler av Tyrkia, og det er ganske alvorlig. Dette har de frarådet folk i flere år. Det står i reiserådet at "risikoen for terrorangrep er fortsatt tilstede, og denne kan være rettet mot vestlige turister". Se link til regjeringens reiseråd: 

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_tyrkia/id2414945/

Jeg hadde i hvert fall ikke hatt samvittighet til å ta med barna mine til et slikt sted nå. Skjer det noe, er du faktisk til og med advart av myndighetene. 

Anonymkode: a6ec6...063

Det blir frarådet å dra til de sørøstlige delene,  altså grenseområdene ved Syria. Jeg vil ikke betenkt meg i det hele tatt for å ta med barn til turiststedene i Tyrkia.  Faktisk var jeg der under kuppforsøket uten at vi merket noe særlig til det.  

Jeg har masse tyrkiske venner som alle er sterkt i mot Erdoğan, og de ber oss om å ikke svikte landet nå i krisetider.  Erdoğan ønsker å ta landet bakover,  mens de velutdannede og middelklasse ønsker det motsatte.  

Heldigvis vant nå liberalistene valget i Istanbul, og forhåpentligvis er det begynnelsen på slutten for Erdoğan. Folket trenger sårt pengene turister legger igjen,  da det er skyhøy inflasjon og styringsrenten nå er på 24%!  

Uansett styresett,  har jeg alltid følt meg trygg i Tyrkia,  og jeg har vært der jevnlig siden slutten av 80 tallet. Har opplevd kupp og  jordskjelv,  men alltid blitt godt behandlet av tyrkere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De hadde faktisk ikke solgt sydenturer til Tyrkia nå hvis det var såå kritisk å dra ditt.. 

du er ikke en dårlig mor for det om du velger å reise til Tyrkia med familien din. Herregud, ta dere sammen.

Anonymkode: 3888f...dd3

Enig! Terror kan faktisk skje overalt,  Danmark,  Sverige,  Frankrike,  Spania,  England,  Belgia,  Thailand,  Sri Lanka,  Indonesia, Tyskland har vel alle hatt angrep etter Tyrkia.  Man kan selvfølgelig la være å reise,  men da får vi det veldig kjedelig.  

Endret av tirben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

TS her. Jeg endte opp med å bestille. Vi havnet på Sunwing. Helt luksus. Så da bestilte jeg likegodt all inclusive til meg selv (gratis for barna her), så sparte vi jammen meg penger på det og. Kjempebillig reise til det beste stedet.

Anonymkode: 82bd7...28f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre 🙂 Kos dere masse! Tyrkia er fint!

Anonymkode: 3888f...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så bra å høre 🙂 Kos dere masse! Tyrkia er fint!

Anonymkode: 3888f...dd3

Tusen takk 😊

Anonymkode: 82bd7...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 21.30, AnonymBruker skrev:

Tyrkia med barn, da må du vite hvilke hotell også bør man holde seg inne på hotellet med all inclusive. Dette er muslimland, ikke noe å dra unger rundt i gater med rusete galninger som vil dra deg inn i butikkene.

Anonymkode: 32fd5...e97

HERREGUD,DETTE ER DET DUMMESTE JEG HAR HØRT!!!

Vi har vært i Tyrkia flere ganger med barn. Ingen problemer å gå og kikke i gatene. Det tyrkiske folk er kjempehyggelig og gjør ALT for at du skal ha det bra. Greit at de kan være litt masete de som driver butikker, men husk at dette er eneste inntekta de har i løpet av hele året.

Så å dra til Tyrkia er ingen problem,men uspesifisert hotell hadde jeg ikke ville hatt uansett hvor jeg dro.

Anonymkode: 7630c...0ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.7.2019 den 9.33, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg endte opp med å bestille. Vi havnet på Sunwing. Helt luksus. Så da bestilte jeg likegodt all inclusive til meg selv (gratis for barna her), så sparte vi jammen meg penger på det og. Kjempebillig reise til det beste stedet.

Anonymkode: 82bd7...28f

Bestilte du uspes og kom på Sunwing? 

I så fall har du spart masse penger fordi du våget å ta en sjanse!! God ferie!!! 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...