Gå til innhold

Uspesifisert til Tyrkia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mor alene med 3 barn. Reiser med ving. Erfaringer?

Anonymkode: 82bd7...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gjør det. En venninne av meg dro på en uspesifisert tur sammen med sin sønn. De havnet på et slags ungdomsherberge med fellesdusjen og uten dyner på rommene , kun pledd å dekke seg med om natten. Ungen hadde skreket store deler av nettene fordi det var så kaldt og hele turen ble bare ukoselig. Jeg hadde derfor aldri reist uspesifisert med barn.

Anonymkode: 23ab9...e7d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De havnet på et slags ungdomsherberge med fellesdusjen og uten dyner på rommene , kun pledd å dekke seg med om natten. Ungen hadde skreket store deler av nettene fordi det var så kaldt og hele turen ble bare ukoselig. 

Anonymkode: 23ab9...e7d

Det er helt vanlig med bare tepper og laken i sydlige land.  Men jeg har aldri frosset i Tyrkia på sommeren. Det er ca 30 grader på natten nå på sommeren. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tirben skrev:

Det er helt vanlig med bare tepper og laken i sydlige land.  Men jeg har aldri frosset i Tyrkia på sommeren. Det er ca 30 grader på natten nå på sommeren. 

Men felles sovesaler kan nok ha kjølig AC. 

Jeg ville kun reist uspesifisert i min ungdom og tjueårene. Nå orker jeg ikke bekymringer men vil vite hva jeg reiser til. Og med barn på slep så er det trygt å vite endel detaljer. Til sydlige og varme strøk vil jeg gjerne vite gangavstander og avstand med reise til og fra flyplass, hvor langt man må for basseng med tilgang til skygge (mine er veldig små), mattilbud og at det ikke er midt i en gate med nattklubber hvor de plukker på glasskår og brukte kondomer på vei til en restaurant for å finne frokost. 

Nei, det er for mye som kan ødelegge, at jeg hadde heller valgt telt i skogen enn uspesifisert uke i Tyrkia. Eller heller én overnatting på Øyer med to dager på hunderfossen. 

Anonymkode: ca5ff...bd1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg reist uspesifisert og kommet på et hotell jeg var misfornøyd med,  hadde jeg tatt inn på et annet hotell og betalt selv.  Det er masse rimelige hoteller og pensjonater og man må ikke gå via et reiseselskap.  Jeg reiser aldri på charterreise, men finner hoteller selv. 

Vet ikke hvor i Tyrkia ts har tenkt seg,  men det er helt sikkert mulig å finne ledige pensjonater med ok standard. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, tirben skrev:

Hadde jeg reist uspesifisert og kommet på et hotell jeg var misfornøyd med,  hadde jeg tatt inn på et annet hotell og betalt selv.  Det er masse rimelige hoteller og pensjonater og man må ikke gå via et reiseselskap.  Jeg reiser aldri på charterreise, men finner hoteller selv. 

Vet ikke hvor i Tyrkia ts har tenkt seg,  men det er helt sikkert mulig å finne ledige pensjonater med ok standard. 

Hadde ikke gamblet på det med 3 barn alene på reise. 

Anonymkode: caac3...b14

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, tirben skrev:

Hadde jeg reist uspesifisert og kommet på et hotell jeg var misfornøyd med,  hadde jeg tatt inn på et annet hotell og betalt selv.  Det er masse rimelige hoteller og pensjonater og man må ikke gå via et reiseselskap.  Jeg reiser aldri på charterreise, men finner hoteller selv. 

Vet ikke hvor i Tyrkia ts har tenkt seg,  men det er helt sikkert mulig å finne ledige pensjonater med ok standard. 

Er det ikke da mye enklere å bestille ønsket hotell hjemmefra? :klo: 

Lite moro å bruke den første feriedagen på å finne et ok hotell med ledig rom, med barn på slep. Og også litt stress å risikere å måtte bytte hotell midt i oppholdet fordi det første hotellet kun hadde ledig rom halve oppholdet. 

Anonymkode: 3fe3a...ee5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia med barn, da må du vite hvilke hotell også bør man holde seg inne på hotellet med all inclusive. Dette er muslimland, ikke noe å dra unger rundt i gater med rusete galninger som vil dra deg inn i butikkene.

Anonymkode: 32fd5...e97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, tirben said:

Hadde jeg reist uspesifisert og kommet på et hotell jeg var misfornøyd med,  hadde jeg tatt inn på et annet hotell og betalt selv.  Det er masse rimelige hoteller og pensjonater og man må ikke gå via et reiseselskap.  Jeg reiser aldri på charterreise, men finner hoteller selv. 

Vet ikke hvor i Tyrkia ts har tenkt seg,  men det er helt sikkert mulig å finne ledige pensjonater med ok standard. 

Ville ikke hørt på råd fra deg, du har aldri vært i Tyrkia. Du vet ikke hvordan mannfolk holder på der. Med rus så prøver dem å tvinge seg inn i butikken sin. Det de kan er å lyge også behandle turister som idioter.

Anonymkode: 32fd5...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tyrkia med barn, da må du vite hvilke hotell også bør man holde seg inne på hotellet med all inclusive. Dette er muslimland, ikke noe å dra unger rundt i gater med rusete galninger som vil dra deg inn i butikkene.

Anonymkode: 32fd5...e97

Hvor i all verden har du bodd i Tyrkia? Har vært mye i området rundt Antalya/Side og de fulle folka ser jeg ikke. En eller annen ja, men da er det turister. Tyrkere jobber og jobber til midnatt fra tidlig morgen.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å reise til Tyrkia, hvis man bare skal holde seg inne på hotellet? Hvis man ikke vil se seg om og oppleve noe, så kan man like godt dra til Solkysten i Spania!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt. Vi fikk ett 2 stjernes dritt hotell. Ett basseng til barna som ikke passet små barn og elendig mat. 1 mil til nermeste strand. Antalya tror jeg det var. 

Anonymkode: 8114d...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grusomt. Vi fikk ett 2 stjernes dritt hotell. Ett basseng til barna som ikke passet små barn og elendig mat. 1 mil til nermeste strand. Antalya tror jeg det var. 

Anonymkode: 8114d...9b5

Hvilket reiseselskap?

Anonymkode: 82bd7...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilket reiseselskap?

Anonymkode: 82bd7...28f

Godt spm. Ingen aning. Lå ute på finn.no, men var en av de mest kjente. Så var trygg på selskapet. Betalte ca. 2000 pr. Snute 

Anonymkode: 8114d...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Tyrkia mange ganger tidligere. Mamma tok oss med uspesifisert to ganger da vi var små (4 barn). 

Grunnen til at jeg velger uspesifisert er at det er halv pris. 

I fjor var vi kjempeheldig og havnet på Sunwing da vi reiste uspesifisert. 

Syns Ving er trygt å reise med, men er jo selvfølgelig litt skeptisk.

Anonymkode: 82bd7...28f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tyrkia med barn, da må du vite hvilke hotell også bør man holde seg inne på hotellet med all inclusive. Dette er muslimland, ikke noe å dra unger rundt i gater med rusete galninger som vil dra deg inn i butikkene.

Anonymkode: 32fd5...e97

Nå får du skjerpe deg. Tyrkere elsker barn. Jeg har reist mye i Tyrkia,ja det er avogtil litt slitsomt med ivrige selgere, men det gjelder ikke bare i Tyrkia. I Tyrkia har jeg aldri opplevd noe galt, og jeg har vært mest ved grensen til Syria uten å bli utsatt for noe galt overhodet. Og har reist med barn dit. Og der er det veldig få vestlige turister.

Nå er det noen år siden jeg var der sist, men det er nok ikke blitt så mye forandret tenker jeg. Annet enn for lokalbefolkningen da.Tyrkere er gjestfrie og veldig hyggelige folk. Men jeg ville ikke reist uspesifisert med 3 barn.

Anonymkode: 4513c...5a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke helt relevant men vi reiste uspesifisert til Gran Canaria med ving med to barn og da havnet vi på 4stjernes barnehotell som var ganske bra. Vi bestilte kun uspesifisert fordi det kostet mindre enn det billigste hotellet med ving. Betalte 4000 for ei uka for to voksne og 2 barn (ene barnet var spedbarn)

Anonymkode: 12827...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke hørt på råd fra deg, du har aldri vært i Tyrkia. Du vet ikke hvordan mannfolk holder på der. Med rus så prøver dem å tvinge seg inn i butikken sin. Det de kan er å lyge også behandle turister som idioter.

Anonymkode: 32fd5...e97

Jeg har vært i Tyrkia kanskje 20 ganger! Jeg har faktisk bodd og jobbet der,  så jo jeg kjenner godt til Tyrkia.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tyrkia med barn, da må du vite hvilke hotell også bør man holde seg inne på hotellet med all inclusive. Dette er muslimland, ikke noe å dra unger rundt i gater med rusete galninger som vil dra deg inn i butikkene.

Anonymkode: 32fd5...e97

Dette er bare tull!!! Har feriert med barn der mange ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke da mye enklere å bestille ønsket hotell hjemmefra? :klo: 

Lite moro å bruke den første feriedagen på å finne et ok hotell med ledig rom, med barn på slep. Og også litt stress å risikere å måtte bytte hotell midt i oppholdet fordi det første hotellet kun hadde ledig rom halve oppholdet. 

Anonymkode: 3fe3a...ee5

Det er jo mye billigere med uspesifisert da,  og man KAN  være heldig å få noe veldig bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...