Gå til innhold

Lusekjøring på sommerføre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, hvorfor er det så mange som kjører i 50-60 der det er 80 og tørre asfalten? 

For ikke å snakke om alle som legger seg midt i veien. Er dere livredde grøfta når veien ikke har gul midtstripe? 

Whyyyyy? 

Hilsen oppgitt 

Anonymkode: bf5b2...6c2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Turister. Føler veien er for smal og er redd for å havne i grøfta/fjellveggen/fjorden... norske veier er skummle i deres øyne

og så er det jo så mye å se på og ta bilde av, og bildene blir ikke bra om man kjører for fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Bondenisse skrev:

Turister. Føler veien er for smal og er redd for å havne i grøfta/fjellveggen/fjorden... norske veier er skummle i deres øyne

og så er det jo så mye å se på og ta bilde av, og bildene blir ikke bra om man kjører for fort

Det et stort sett nordmenn.

Anonymkode: bf5b2...6c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi nettopp fått stadfestet  i en annen tråd her, at 55 km t i 60- sone ikke er å sinke trafikken, så da er det bare å tøffe i vei👍 Dessuten er fartgrensen øverste tillatte fart, så hvis en da finner at 60 km t er en passende fart for seg selv i 80- sone, så må andre bare innrette seg etter det🙂🙂at det blir kødannelse bak, ansees heller ikke som en lager hindring!

 

:ironi:

Anonymkode: 92948...a71

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har vi nettopp fått stadfestet  i en annen tråd her, at 55 km t i 60- sone ikke er å sinke trafikken, så da er det bare å tøffe i vei👍 Dessuten er fartgrensen øverste tillatte fart, så hvis en da finner at 60 km t er en passende fart for seg selv i 80- sone, så må andre bare innrette seg etter det🙂🙂at det blir kødannelse bak, ansees heller ikke som en lager hindring!

 

:ironi:

Anonymkode: 92948...a71

Hahahahhaha! Ja, ok! 🤪🤪

Anonymkode: bf5b2...6c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, er det noen mennesker som er egoistiske og kunnskapsløse uten vett så er det dem som holder 10+kmt under fartsgrensen når det ikke er vått føre og sikten er god nok til fartsgrensen. Slike folk har jeg ikke ord for, de burde ikke fått sertifikat eller ha lov til å kjøre noen motoriserte kjøretøy. Ikke har dem vett til å forstå hvor mange trafikkfarlige situasjoner dem skaper heller. De er rett og slett såpass kunnskapsløs at de er farlige for samfunnet. Bur dem inne, eller i det minste hold dem godt unna kjøretøy.

Anonymkode: c9b21...199

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Her i landet er det vel en allmenn forståelse for at hvis en vil kjøre langt under fartsgrensen, så blinker en seg ut og slipper køen bak forbi. I går ble jeg liggende lenge i lang kø bak en norskregistrert utleiebil. Farten varierte mellom 50 og 70 i 80 sonen. Resultatet ble da en masse mer eller mindre farlige forbikjøringer. Da det ble "min tur" til å kunne kjøre  forbi, kokte det under topplokket på meg, og jeg lå omtrent på fløyten da jeg passerte bilen. Mannen som kjørte så aldeles uforstående ut. Vi endte opp på samme ferge og jeg fikk med meg at sjåføren var fra et engelsktalende land. Det jeg lurer på er altså; er det med å slippe folk forbi en norsk greie, eller gjelder dette også i andre land?

Anonymkode: 70a00...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 15.19, AnonymBruker skrev:

Ja, hvorfor er det så mange som kjører i 50-60 der det er 80 og tørre asfalten? 

For ikke å snakke om alle som legger seg midt i veien. Er dere livredde grøfta når veien ikke har gul midtstripe? 

Whyyyyy? 

Hilsen oppgitt 

Anonymkode: bf5b2...6c2

Sommers tid er mange ute for å studere naturen samtidig som de kjører bil. 

I sommerhalvåret er og mange ute og kjører som ellers aldri kjører bil. Disse er usikre og farlige bilkjørere man burde fått bort fra trafikken. I tollegg til alle over 70 år, som alltid har kjørt bil og som verken kan trafikkreglene eller mestrer bilkjøring, type mann og dame med hatt. 

Og så har du de notoriske lusekjørerne, like farlige som fartssynderne med betongsko på gassen. 

Kjører du på feilt sted til feil tid så treffer du alltid på noen av disse. 

Anonymkode: 56ede...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/15/2019 at 4:09 PM, AnonymBruker said:

Nå har vi nettopp fått stadfestet  i en annen tråd her, at 55 km t i 60- sone ikke er å sinke trafikken, så da er det bare å tøffe i vei👍 Dessuten er fartgrensen øverste tillatte fart, så hvis en da finner at 60 km t er en passende fart for seg selv i 80- sone, så må andre bare innrette seg etter det🙂🙂at det blir kødannelse bak, ansees heller ikke som en lager hindring!

 

:ironi:

Anonymkode: 92948...a71

Nei.. er du gal?
 

Man skal kjøre etter FØRET. er det ikke glatt, og fint vær, så er det ingen grunn til og holde 30 kmt unna fartsgrensen eller 20.. Det er livsfarlig og kjøre saktere en 5-10 kmt under fartsgrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 15.22, Bondenisse skrev:

Turister. Føler veien er for smal og er redd for å havne i grøfta/fjellveggen/fjorden... norske veier er skummle i deres øyne

og så er det jo så mye å se på og ta bilde av, og bildene blir ikke bra om man kjører for fort

Men det er mindre skummelt å kollidere med en møtende bil?

Anonymkode: 45a12...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor naturskjønt og sommeren er et helvete å kjøre bil i. Turister overalt og holder de halvparten av fartsgrensa, er det bare en helt vanlig dag. Samboer skjønner ikke at jeg blinker og tuter på - fordi det kommer en tilsvarende idiot 500m lenger frem - men hun kjører motsatt vei til jobb og der er det alltid kø. Jeg er vant med fri kjøring. Verst av alt er bobilene. For noe dritt!!

Anonymkode: 38ad0...f94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 15.44, AnonymBruker skrev:

Det et stort sett nordmenn.

Anonymkode: bf5b2...6c2

Det er min erfaring óg! Er selv en relativ uerfaren sjåfør (tok førerkort i voksen alder for 3 år siden), og kan selv ligge under fartsgrensa når jeg føler meg utrygg pga vær eller smale veier og dårlig sikt. Men da følger jeg alltid med på trafikken bak, og slipper biler forbi meg. Jeg vet selv hvor irriterende det er når biler forann sinker traffikken, i tillegg til at jeg hadde  blit stresset av å lage kø bak meg! 

Anonymkode: 84fde...297

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De verste er de som automatisk bremser fra 80 til 50 i HVER tunnel. Så er det 80 igjen når er ute av av tunnelen. Kan noen forklare meg dette fenomenet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Gullik skrev:

De verste er de som automatisk bremser fra 80 til 50 i HVER tunnel. Så er det 80 igjen når er ute av av tunnelen. Kan noen forklare meg dette fenomenet?

Samme problem her på veien. Tror det skyldes dårlig syn.

Anonymkode: 38ad0...f94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gullik skrev:

De verste er de som automatisk bremser fra 80 til 50 i HVER tunnel. Så er det 80 igjen når er ute av av tunnelen. Kan noen forklare meg dette fenomenet?

Kjører ikke med solbriller. 

Det er også en del utlendinger som faktisk har dette som kjøremønster. Tunneler er SKUMLE, ialle fall Norske, som ser ut som tilfeldige rifter i fjellveggen

Endret av Druid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2019 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Her i landet er det vel en allmenn forståelse for at hvis en vil kjøre langt under fartsgrensen, så blinker en seg ut og slipper køen bak forbi. I går ble jeg liggende lenge i lang kø bak en norskregistrert utleiebil. Farten varierte mellom 50 og 70 i 80 sonen. Resultatet ble da en masse mer eller mindre farlige forbikjøringer. Da det ble "min tur" til å kunne kjøre  forbi, kokte det under topplokket på meg, og jeg lå omtrent på fløyten da jeg passerte bilen. Mannen som kjørte så aldeles uforstående ut. Vi endte opp på samme ferge og jeg fikk med meg at sjåføren var fra et engelsktalende land. Det jeg lurer på er altså; er det med å slippe folk forbi en norsk greie, eller gjelder dette også i andre land?

Anonymkode: 70a00...340

Det er en del av norsk Lov gjennom trafikkreglene https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1986-03-21-747 §12 ledd 4

Dette vil ikke nødvendigvis være det samme andre steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.7.2019 den 12.33, AnonymBruker skrev:

Sommers tid er mange ute for å studere naturen samtidig som de kjører bil. 

I sommerhalvåret er og mange ute og kjører som ellers aldri kjører bil. Disse er usikre og farlige bilkjørere man burde fått bort fra trafikken. I tollegg til alle over 70 år, som alltid har kjørt bil og som verken kan trafikkreglene eller mestrer bilkjøring, type mann og dame med hatt. 

Og så har du de notoriske lusekjørerne, like farlige som fartssynderne med betongsko på gassen. 

Kjører du på feilt sted til feil tid så treffer du alltid på noen av disse. 

Anonymkode: 56ede...9c3

Jeg fikk førerkortet i 1975. Tenk det, det fantes kjøreskoler allerede den gangen. Jeg har fått tre fartsbøter det jeg kan huske. på grunn av for høy hastighet, ikke for lusekjøring.

Anonymkode: 92ebe...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk førerkortet i 1975. Tenk det, det fantes kjøreskoler allerede den gangen. Jeg har fått tre fartsbøter det jeg kan huske. på grunn av for høy hastighet, ikke for lusekjøring.

Anonymkode: 92ebe...8fc

Jeg må tilføye at jeg alltid har bodd i byer, så bykjøring er jeg ekspert på. Men det er gøy å dra på på landeveien, da. ;)

Anonymkode: 92ebe...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xfs367

Det er bl.a. dette fløyta på bilen er til for. Bare å fløyte i vei, så kjører folk som regel inn til siden. Det er i hvertfall min erfaring. Som regel holder det med et vennlig, kort "bært!". Det er sjelden jeg må ty til en mer aggressiv "bææææææært!!!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, xfs367 skrev:

Det er bl.a. dette fløyta på bilen er til for. Bare å fløyte i vei, så kjører folk som regel inn til siden. Det er i hvertfall min erfaring. Som regel holder det med et vennlig, kort "bært!". Det er sjelden jeg må ty til en mer aggressiv "bææææææært!!!".

Det kan du heldigvis bli bøtelagt for! Fordi, du er en fare for andre trafikanter med slik unødig oppførsel. Det lærte du faktisk når du tok førerkortet!

Anonymkode: b4c3a...7fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...