AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #1 Skrevet 15. juli 2019 Har holdt på med en fyr jeg trodde var drømmemannen i ett år nå og han begynte til og med å snakke om å flytte sammen for ikke så lenge siden.... er så skuffa at jeg ikke har ord Han virket så forelsket i meg. Jeg er utdannet frisør men har jobbet som regnskapsmedarbeider i noen år. Det er i et større firma og jeg tror han tror den jobben virker "finere" enn den er. Ble ikke akkurat rik. For en stund siden bestemte jeg meg for å bytte beite og søke jobb som frisør igjen og det fikk jeg ganske raskt. Ble veldig glad for liker det ganske godt å jobbe i helger også også er jeg en praktisk sjel. Men så fort han fikk vite det så føler jeg han forandret seg litt. Men han sa ingenting før han plutselig begynte å ghoste. Han leste alle meldinger men svarte aldri på over en uke. Så plutselig svarer han og skriver han at synes valget mitt er helt på trynet og han ikke skjønner hvorfor jeg går fra en "vanlig" jobb til en "lav -statusjobb" Jeg tjener bedre som frisør og jeg har savnet å jobbe som det. Men det betyr ikke noe at jeg er fornøyd for han.. så han sier at han tror han må dumpe meg for det føles mest rett for han... jeg er bare så sjokkert og skuffa....tenk å endre mening om en sånn ting når man allerede er sammen. Jeg er skikkelig deppa for jeg liker han så utrolig mye og klarer ikke helt å komme over det sjokket. Jeg vet jo at det finnes mennesker som ser ned på andre sine jobber men jeg trodde virkelig ikke at han var sånn...... Anonymkode: fb191...e53 2
Populært innlegg petterm Skrevet 15. juli 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 15. juli 2019 Du skal være kjempeglad at han avslørte seg som en dust før dere fikk etablert dere med hus og barn. Jeg skjønner at du har det jævlig nå, men tenk om han hadde dumpa deg når dere var vel etablert. Kanskje han til og med hadde dumpa deg når han "oppdaga" at jobben du hadde ikke var så "fin". 72
OnFire Skrevet 15. juli 2019 #3 Skrevet 15. juli 2019 Kronidiot. Yrke og inntekt spiller jo ingen rolle, og nå tjener du mer enn tidligere også. Vær glad for at du ikke kastet bort mer tid på ham. 29
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #4 Skrevet 15. juli 2019 Lavstatus å være frisør? For en dust. Jeg er selv høyt utdannet og har aldri sett på frisøryrket som lavstatus. Det er jo en yrkesfaglig utdannelse. Det jeg synes er lavstatus er de som går på NAV fordi de ikke gidder å jobbe. Anonymkode: 219fd...4fd 23
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #5 Skrevet 15. juli 2019 Han var en dust, hvorfor er du ikke sint i stedet for lei deg? Jeg hadde vært så forbauset og sint at jeg hadde ledd, og så etter noen dager, veldig glad for at det ikke ble noe mer. Et helt år er altfor lenge å "holde på med" noen, da. Man vet om man vil være kjærester etter max tre måneder. Btw, mange menn syns frisører er veldig sexy. Anonymkode: 7fbe1...00e 14
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #6 Skrevet 15. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han var en dust, hvorfor er du ikke sint i stedet for lei deg? Jeg hadde vært så forbauset og sint at jeg hadde ledd, og så etter noen dager, veldig glad for at det ikke ble noe mer. Et helt år er altfor lenge å "holde på med" noen, da. Man vet om man vil være kjærester etter max tre måneder. Btw, mange menn syns frisører er veldig sexy. Anonymkode: 7fbe1...00e Å, herre gud, for en stereotypisk holdning. Det er vel sånne holdninger som det her som er med på å nedgradere yrkesgruppa generelt. Ts, vær glad du er kvitt ham. En fyr med slike holdninger vil du virkeøig ikke ha. Han er jo en snobb. Vær stolt av yrket ditt! Anonymkode: 39235...0fe 12
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #7 Skrevet 15. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Å, herre gud, for en stereotypisk holdning. Det er vel sånne holdninger som det her som er med på å nedgradere yrkesgruppa generelt. Ts, vær glad du er kvitt ham. En fyr med slike holdninger vil du virkeøig ikke ha. Han er jo en snobb. Vær stolt av yrket ditt! Anonymkode: 39235...0fe Hva for en holdning? Ikke vits i å legge så mye i en bitteliten setning. Noen ganger trengs det sånne objektiviserende tips for å komme oppå igjen. F.eks når jeg er trist over ting som gikk galt, så trøster jeg meg med at ræva mi iallfall ser bra ut. Anonymkode: 7fbe1...00e 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #8 Skrevet 15. juli 2019 Noen menensker forsøker sette sammen livet sitt som et pent puslespill, der alle biter skal være pent og ryddig satt sammen og bli et perfekt bilde. Problemet er bare at virkeligheten er rotete og vil aldri bli som det puslespillet man så for seg. Noen mennesker takler ikke dette, og kaster de puslebitene som ikke passer inn, heller enn å endre på bildet Anonymkode: 83e02...d7d 7
solmåneogstjerner Skrevet 15. juli 2019 #9 Skrevet 15. juli 2019 Vær glad du er kvitt ham. Kos deg med jobben. Finn evt en annen som ikke er som ham 7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #10 Skrevet 15. juli 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har holdt på med en fyr jeg trodde var drømmemannen i ett år nå og han begynte til og med å snakke om å flytte sammen for ikke så lenge siden.... er så skuffa at jeg ikke har ord Han virket så forelsket i meg. Jeg er utdannet frisør men har jobbet som regnskapsmedarbeider i noen år. Det er i et større firma og jeg tror han tror den jobben virker "finere" enn den er. Ble ikke akkurat rik. For en stund siden bestemte jeg meg for å bytte beite og søke jobb som frisør igjen og det fikk jeg ganske raskt. Ble veldig glad for liker det ganske godt å jobbe i helger også også er jeg en praktisk sjel. Men så fort han fikk vite det så føler jeg han forandret seg litt. Men han sa ingenting før han plutselig begynte å ghoste. Han leste alle meldinger men svarte aldri på over en uke. Så plutselig svarer han og skriver han at synes valget mitt er helt på trynet og han ikke skjønner hvorfor jeg går fra en "vanlig" jobb til en "lav -statusjobb" Jeg tjener bedre som frisør og jeg har savnet å jobbe som det. Men det betyr ikke noe at jeg er fornøyd for han.. så han sier at han tror han må dumpe meg for det føles mest rett for han... jeg er bare så sjokkert og skuffa....tenk å endre mening om en sånn ting når man allerede er sammen. Jeg er skikkelig deppa for jeg liker han så utrolig mye og klarer ikke helt å komme over det sjokket. Jeg vet jo at det finnes mennesker som ser ned på andre sine jobber men jeg trodde virkelig ikke at han var sånn...... Anonymkode: fb191...e53 Håper du sa til han at du tjener bedre som frisør, og at slike som han er det bra å luke ut raskt siden du ikke gidder ha noe med overfladiske, tragiske folk å gjøre. Anonymkode: 11a8f...6c6 9
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #11 Skrevet 15. juli 2019 TS, han høres ut som en snobb - en skikkelig dum snobb. Hva jobber han med selv da? Jeg(faglært håndverker) ble disset av han jeg var sammen med(hvilende nattevakt, ufaglært, på institusjon). Anonymkode: bc38c...9b1 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #12 Skrevet 15. juli 2019 Skjønner du er skuffet! Men vær veldig glad for at han viste deg ditt sanne jeg, før dere flyttet sammen! Mannen er en overfladisk, dømmende idiot! Kos deg som frisør! Og gled deg til å treffe en skikkelig mann 😉 Anonymkode: 5ce88...744 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #13 Skrevet 15. juli 2019 Bra du ble kvitt han. Hadde han virkelig elsket deg hadde han ikke gått fra deg pågrunn av det her. Han er tydeligvis en idiot. Du må like det du driver med hvis ikke blir du psykisk syk. Anonymkode: 5f29b...159 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #14 Skrevet 15. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva for en holdning? Ikke vits i å legge så mye i en bitteliten setning. Noen ganger trengs det sånne objektiviserende tips for å komme oppå igjen. F.eks når jeg er trist over ting som gikk galt, så trøster jeg meg med at ræva mi iallfall ser bra ut. Anonymkode: 7fbe1...00e Den «bittelille setningen» sier veldig mye om holdninger som ikke er ok. Og holdninger som dette er jo med på å gi signaler om folkene som jobber i denne bransjen som kanskje ikke alle frisører synes er greit å bli assosiert med? Sier noen om regnskapsførere eller tannpleiere at mange menn ofte synes de er veldig sexy, tror du? Tror ikke det. Og hvorfor ikke, tror du? Faen meg noe av det dummeste jeg har lest. Blir bare enda mindre overraska over at det finnes menn med holdninger som ts sin eks. Frisører er fagfolk med en utdanning, og de gjør arbeid det står respekt av. Anonymkode: 39235...0fe 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #15 Skrevet 15. juli 2019 Må si jeg nå er veldig spent på hvordan jobb og utdannelse han selv har? Anonymkode: 4a047...ab1 7
Gjest xfs367 Skrevet 15. juli 2019 #16 Skrevet 15. juli 2019 Vil tippe det bare var unnskyldningen han trengte.
Ullvott Skrevet 15. juli 2019 #17 Skrevet 15. juli 2019 For en utrolig dust, men samtidig er det mye vanligere holdninger enn man kanskje skulle tro utfra svarene her. Jeg hører og ser det relativt ofte i VISSE kretser. En fjern bekjent som på fest forteller om den dumme naboen sin, som «i høyden har teknisk fagskole». En annen som sier hun føler hun ikke har noe å snakke med frisøren sin om, for hun vet ikke hva frisører tenker på og driver med. En tredje som hadde hatt en lederjobb han møtte veggen i, og som valgte å begynne i en ufaglært jobb med mye mindre personlig ansvar. Han var utrolig redd for at kona skulle forlate ham på grunn av lavere status. Hun gjorde ikke det: hun var ekstremt lettet over at mannen hennes fikk livsgleden tilbake. Økonomien ble annerledes, men alt i alt fikk de det bedre. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #18 Skrevet 15. juli 2019 Takk for støtte alle sammen ❤️...Jeg prøver å ikke tenke på det men det er så vanskelig. Jeg har ferie og plutselig så mye tid til å tenke for mye. 8 minutter siden, xfs367 skrev: Vil tippe det bare var unnskyldningen han trengte. Kanskje...men han har alltid vært så på frem til jeg fortalte han dette. Han ville ta meg med på hyttetur til foreldrene hans, dra på sommerferie til syden, og snakket veldig mye om oss. Han virket så interessert...Så det virker som det faktisk er en deal breaker for han dette.... 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må si jeg nå er veldig spent på hvordan jobb og utdannelse han selv har? Anonymkode: 4a047...ab1 Han holder på med en bachelor i psykologi Anonymkode: fb191...e53
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #19 Skrevet 15. juli 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har holdt på med en fyr jeg trodde var drømmemannen i ett år nå og han begynte til og med å snakke om å flytte sammen for ikke så lenge siden.... er så skuffa at jeg ikke har ord Han virket så forelsket i meg. Jeg er utdannet frisør men har jobbet som regnskapsmedarbeider i noen år. Det er i et større firma og jeg tror han tror den jobben virker "finere" enn den er. Ble ikke akkurat rik. For en stund siden bestemte jeg meg for å bytte beite og søke jobb som frisør igjen og det fikk jeg ganske raskt. Ble veldig glad for liker det ganske godt å jobbe i helger også også er jeg en praktisk sjel. Men så fort han fikk vite det så føler jeg han forandret seg litt. Men han sa ingenting før han plutselig begynte å ghoste. Han leste alle meldinger men svarte aldri på over en uke. Så plutselig svarer han og skriver han at synes valget mitt er helt på trynet og han ikke skjønner hvorfor jeg går fra en "vanlig" jobb til en "lav -statusjobb" Jeg tjener bedre som frisør og jeg har savnet å jobbe som det. Men det betyr ikke noe at jeg er fornøyd for han.. så han sier at han tror han må dumpe meg for det føles mest rett for han... jeg er bare så sjokkert og skuffa....tenk å endre mening om en sånn ting når man allerede er sammen. Jeg er skikkelig deppa for jeg liker han så utrolig mye og klarer ikke helt å komme over det sjokket. Jeg vet jo at det finnes mennesker som ser ned på andre sine jobber men jeg trodde virkelig ikke at han var sånn...... Anonymkode: fb191...e53 Er nok tusen andre grunner enn bytte av jobb som ligger bak bruddet. Men jobb byttet var et passende argument for å ta skrittet helt ut. Hvor gammel og reflektert er du, egentlig? Anonymkode: ce549...8ea
wintergirl Skrevet 15. juli 2019 #20 Skrevet 15. juli 2019 Vær du glad han er ute av livet ditt. Tenk på dette som kontrollbehov Ts. Hvordan tror du det ville blitt i lengden?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå