Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er ung uføre, og har tenkt å bo midlertidig i utlandet. Lurer på om noen har erfaringer ? Har et barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, Vico said:

Hei. Jeg er ung uføre, og har tenkt å bo midlertidig i utlandet. Lurer på om noen har erfaringer ? Har et barn.

Du må nesten komme med litt mer detaljer. Vil du flytte til et EU/EØS-land eller er annet sted. Hvordan skal du få visum?

AnonymBruker
Skrevet

For det første så mister du ung-uføre tillegget. Så det alle må gjøre er å kontakte NAV-Utland, fylle ut skjema og ta det den veien. 

Anonymkode: fa8fb...150

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Vico skrev:

Leve på staten ja.

Anonymkode: d93ab...4fc

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Leve på staten ja.

Anonymkode: d93ab...4fc

Ja, den måtte jo komme. Misunnelse er noe dritt når man ikke vet hele bak historien for hvorfor vedkommende ble uføretrygdet.

Du tror vel bare det er en dans på roser, sove så lenge man vil, nyte hver dag og bare håve inn massevis av penger og leve på staten.

kom tilbake når du blir voksen og kanskje er ufør selv, eller kanskje et av dine barn er så uheldig og blir syk.

Anonymkode: fa8fb...150

• Liker 3
Skrevet

Du som skrev at jeg lever på staten. Du vet ingenting om hvorfor jeg er blitt uføre. Jeg har prøvd hele livet mitt å jobbe. Men det er fagfolkene som ba meg bli det. Det var ikke mitt eget ønske. Hadde jeg klart å jobbe så hadde jeg gjerne gjort det. Håper en dag du forstår at det er ikke alle som er friske og som kan jobbe. Vi er heldige som får hjelp i dette landet. 

• Liker 2
Skrevet

Mister jeg uføre tilegg selv om jeg bor i utlandet mindre enn 6 mnd? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Vico skrev:

Nei

Anonymkode: 8e6e6...229

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket land tenker du på?

Anonymkode: bdc86...715

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Vico skrev:

Spør NAV om slikt, ikke sikkert du får korrekte svar her inne.

Anonymkode: 11444...12c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spør NAV om slikt, ikke sikkert du får korrekte svar her inne.

Anonymkode: 11444...12c

Jeg vet dette. Har gjort det selv. Kan bo i utlandet mindre enn seks mnd og beholde uføretillegget. 

Anonymkode: 8e6e6...229

Skrevet

Hvor har du lyst til å bo? Et varmt land? I Europa? Hvor gammel er barnet ditt? Mye lettere å hjelpe deg,  hvis du gir mer info! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...