Gå til innhold

Duolingo


Amantheia

Anbefalte innlegg

Eg har nylig lasta ned appen, og tenkte å lære meg spansk. Mannen sin familie har leilighet i Spania, så tenkte at det kan vere greitt å kunne. Etter 5 år med tysk på skulen, kan eg framleis ikkje snakke språket, så er spent på korleis det går denne gongen. Har satt innstillingane mine til at eg skal bruke 10 minutt kvar dag, og at eg skal lære meg spansk frå engelsk, (som eg er ganske god i).

Har du prøvd duolingo? Kva syns du om det? Er det lett å lære seg nye språk ved hjelp av duolingo? Kva for språk lærer du deg no, og har du holdt på lenge? Føler du at duolingo er eit godt verktøy i denne læringa? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg duger ikke Duolingo til språklæring i det hele tatt. Jeg opplever det som et morsomt spill som i beste fall lærer meg noen gloser her og der. Man blir flink i Duolingo, kan man vel si, men ikke i språket. Gode lærebøker og mye lese- og lyttetrening er langt bedre anvendt tid. 

Anonymkode: 3c146...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Amantheia skrev (På 15.7.2019 den 0.54):

Eg har nylig lasta ned appen, og tenkte å lære meg spansk. Mannen sin familie har leilighet i Spania, så tenkte at det kan vere greitt å kunne. Etter 5 år med tysk på skulen, kan eg framleis ikkje snakke språket, så er spent på korleis det går denne gongen. Har satt innstillingane mine til at eg skal bruke 10 minutt kvar dag, og at eg skal lære meg spansk frå engelsk, (som eg er ganske god i).

Har du prøvd duolingo? Kva syns du om det? Er det lett å lære seg nye språk ved hjelp av duolingo? Kva for språk lærer du deg no, og har du holdt på lenge? Føler du at duolingo er eit godt verktøy i denne læringa? :)  

Jeg lærte mye av duolingo. 

Anonymkode: 27a6e...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...