Gå til innhold

Skammelig uttalelse av Scarlett Johansson


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Scarlett Johansson says she should be allowed to play 'any person, or any tree, or any animal'

Scarlett Johansson reignited debate about Hollywood actors playing characters of other races, genders and sexual orientations after saying she should be allowed to play "any person, or any tree, or any animal."
https://edition.cnn.com/2019/07/14/entertainment/scarlett-johansson-interview-trnd/index.html

Jeg skal aldri se en Scarlett Johansson film igjen.

Anonymkode: b834a...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Scarlett Johansson says she should be allowed to play 'any person, or any tree, or any animal'

Scarlett Johansson reignited debate about Hollywood actors playing characters of other races, genders and sexual orientations after saying she should be allowed to play "any person, or any tree, or any animal."
https://edition.cnn.com/2019/07/14/entertainment/scarlett-johansson-interview-trnd/index.html

Jeg skal aldri se en Scarlett Johansson film igjen.

Anonymkode: b834a...da1

Why? Hva konkret provoserer deg, og hva betyr meningene for hennes skuespillerprestasjoner?

Det er tross alt det en skuespiller lever av, å tolke roller. Er enig med henne. Man må tillate seg litt kunstnerisk frihet og ikke stagnere. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zazu said:

Why? Hva konkret provoserer deg, og hva betyr meningene for hennes skuespillerprestasjoner?

Det er tross alt det en skuespiller lever av, å tolke roller. Er enig med henne. Man må tillate seg litt kunstnerisk frihet og ikke stagnere. 

Skinner gjennom at trådstarter ikke oppriktig mener at uttalelsen er skammelig.

Anonymkode: fe23d...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skinner gjennom at trådstarter ikke oppriktig mener at uttalelsen er skammelig.

Anonymkode: fe23d...bda

Virkelig blendene??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte med en gang når jeg så tråd tittelen at dette MÅ jo handle om rase og krenkelse, faen nå ble jeg redd hvor rett jeg hadde 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er galt med dette?

Anonymkode: 41b8a...cf3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mer provoserende at det går ann å kritisere Scarlett for det hun har sagt. Hun har jo rett i det hun sier.

Jeg lurer på om den svarte befolkningen ikke vil være fornøyd før alle rollene i Hollywood går bare til dem. All denne tullete "jeg føler meg krenket og utsatt for noe rasistisk motivert" blir bare idiotisk, og får bestemme litt for mye nå. Verden er blitt gal av politisk korrekthet. Det er ikke sunt. Det skaper bare mer hat og ergelse på sikt, tror jeg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, TrekStar skrev:

Jeg synes det er mer provoserende at det går ann å kritisere Scarlett for det hun har sagt. Hun har jo rett i det hun sier.

Jeg lurer på om den svarte befolkningen ikke vil være fornøyd før alle rollene i Hollywood går bare til dem. All denne tullete "jeg føler meg krenket og utsatt for noe rasistisk motivert" blir bare idiotisk, og får bestemme litt for mye nå. Verden er blitt gal av politisk korrekthet. Det er ikke sunt. Det skaper bare mer hat og ergelse på sikt, tror jeg.

Enig i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Hvordan i allverden er dette en problematisk uttalelse? 

Hun sier at hun som hvit kan spille ikke hvite karakterer.

Anonymkode: b834a...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, TrekStar skrev:

Jeg synes det er mer provoserende at det går ann å kritisere Scarlett for det hun har sagt. Hun har jo rett i det hun sier.

Jeg lurer på om den svarte befolkningen ikke vil være fornøyd før alle rollene i Hollywood går bare til dem. All denne tullete "jeg føler meg krenket og utsatt for noe rasistisk motivert" blir bare idiotisk, og får bestemme litt for mye nå. Verden er blitt gal av politisk korrekthet. Det er ikke sunt. Det skaper bare mer hat og ergelse på sikt, tror jeg.

Disney er selve prakteksempelet på politisk korrekthet for tiden. Det er tydeligvis greit at en mørkhudet kvinne nå skal spille havfruen Ariel. De som klager blir kalt for troll. Den gangen Scarlett Johansson sa ja til å spille en asiatisk kvinne derimot, da ble det ramaskrik:
 

Sitat

In 2015, Johansson also came under fire for accepting the lead role of an Asian woman in the movie "Ghost in the Shell." Fans accused the movie of "whitewashing," and criticized Johansson for accepting the part.

 

Anonymkode: c4b1d...66d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Disney er selve prakteksempelet på politisk korrekthet for tiden. Det er tydeligvis greit at en mørkhudet kvinne nå skal spille havfruen Ariel. De som klager blir kalt for troll. Den gangen Scarlett Johansson sa ja til å spille en asiatisk kvinne derimot, da ble det ramaskrik:
 

 

Anonymkode: c4b1d...66d

Rasisme skal kritiseres.

Anonymkode: b834a...da1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hun sier at hun som hvit kan spille ikke hvite karakterer.

Anonymkode: b834a...da1

Og? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rasisme skal kritiseres.

Anonymkode: b834a...da1

Er det rasisme så er verden syk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Og? 

Du støtter rasisme/whitewashing forestår jeg.

Anonymkode: b834a...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette med roller som castes på tvers av hudfarge går begge veier. Heimdall ble spilt av Idris Elba, enda karakteren i utgangspunktet var hvit. Folk skrek ikke ut om rasisme da. Scarlett Johansson (og andre skuespillere med navn på størrelsesordnen med henne) drar mye penger inn i kassa. Det er dét det handler om, ikke fargen på huden til skuespillerne. Jeg er i mot rasisme, men man kan ikke slenge merkelappen "rasisme" på alt som er. Etterhvert vil ordet da miste all sin betydning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Dette med roller som castes på tvers av hudfarge går begge veier. Heimdall ble spilt av Idris Elba, enda karakteren i utgangspunktet var hvit. Folk skrek ikke ut om rasisme da. Scarlett Johansson (og andre skuespillere med navn på størrelsesordnen med henne) drar mye penger inn i kassa. Det er dét det handler om, ikke fargen på huden til skuespillerne. Jeg er i mot rasisme, men man kan ikke slenge merkelappen "rasisme" på alt som er. Etterhvert vil ordet da miste all sin betydning.

Det er noe helt annet, 

Anonymkode: b834a...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er noe helt annet, 

Anonymkode: b834a...da1

Fordi?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Du støtter rasisme/whitewashing forestår jeg.

Anonymkode: b834a...da1

Du er elendig på logikk og argumentasjon, skjønner jeg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...