AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #1 Skrevet 14. juli 2019 Vi er en familie som vurderer å teste et år i en annen landsdel. Per i dag bor vi i Oslo med barnehagebarn, og vurderer Rogaland eller Sørlandet for å se om det på sikt kan bli aktuelt å flytte ut av byen for godt. Tips? Anonymkode: ee7b9...f3a
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #2 Skrevet 14. juli 2019 Ville valgt Stavanger evt Sandnes hvis ikke nærhet til konserthus/ livlig sentrumsområde osv er viktig. Anonymkode: 580b9...b27
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #3 Skrevet 14. juli 2019 Stavanger☺️Dyrt å kjøpe hus, men Norges beste by☺️ Anonymkode: a85cb...eb7 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #4 Skrevet 14. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stavanger☺️Dyrt å kjøpe hus, men Norges beste by☺️ Anonymkode: a85cb...eb7 er det ikke bare masse olje der? Anonymkode: ca870...79c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #5 Skrevet 14. juli 2019 Olje som har gjort hele Norge rikt😂 Anonymkode: a85cb...eb7 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #6 Skrevet 14. juli 2019 Bor i Rogaland, ville valgt sørlandet.. Anonymkode: e81a1...0c6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #7 Skrevet 14. juli 2019 Sørlandet 😊 kort(ere) vei hjem på besøk og derfor mer relevant hvis dere vurderer å bosette dere permanent. Hånes/Lauvåsen/Søm er fine områder å bo i. Kort vei til by, sørlandsenteret og flyplassen. Da kan dere også jobbe både i Birkenes og Lillesand uten kø eller bom. Skal dere inn til sentrum og jobbe blir det kø og bom uansett hvor dere bor nesten. I de mindre byene trenger dere heller ikke betale for å parkere som regel. Kristiansand er en koselig by og har mindre regn enn Stavangerområdet. Så skal jeg skrive om Rogaland.. Har bodd i Stavanger,Sandnes og på Sola. Jeg anbefaler Sola veldig varmt!(pun not intended). Det er et deilig sted å bo, og lett tilgjengelig både med bil og kollektivt til både Stavanger/Sandnes/Forus. Jeg ELSKER Stavanger og Sola. Men tenker likevel Kr.sand er best. Anonymkode: 9cdf7...819 1
Gjest Albbas Skrevet 14. juli 2019 #8 Skrevet 14. juli 2019 Sørlandet! Ingen med vettet i behold flytter fra bra klima til ræva vestlandsklima. Hilsen nordlending som flyttet fra sørlandet til Rogaland
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #9 Skrevet 14. juli 2019 Vi kommer fra Østlandet og har bodd i Kristiansand og forskjellige steder i Rogaland. Vil anbefale Stavanger, ikke Kristiansand. Min opplevelse er at rogalendinger er mye enklere å bli kjent med, de er mer omgjengelige, imøtekommende, åpne og romsligere. Anonymkode: 6cfc4...718 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #10 Skrevet 14. juli 2019 Har bodd store deler av livet i Kristiansand, ble helt uutholdelig der etter jeg fikk barn. Intriger i nabolaget, spørsmål fra barnehageansatte om hvorfor jeg ikke hentet barnet tidligere og ikke hadde det hjemme en dag ekstra i uken (jobbet 8-4...), altfor mye bibelfokus og umulig å bli kjent med nye mennesker, umulig å få en god karriere som kvinne og mor. Flyttet så til det sentrale østlandet, det var virkelig en befrielse. Anonymkode: 0d4ad...c04
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #11 Skrevet 14. juli 2019 Bor i Oslo nå, men er oppvokst i Kristiansand og vi skal definitivt flytte tilbake selv om vi liker Oslo. Foretrekker roen i Kristiansand, og det er bedre boligpriser der. Synes generelt det er et godt sted å bo. Anonymkode: 05b7e...78d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #12 Skrevet 15. juli 2019 Jeg er vokst opp i Rogaland - og bor nå 50-50 i Rogaland og Vest-Agder (lista) , men har og bodd i Arendal Jeg ville valgt Rogaland - vil du bo bynære så er Stavanger /sandes / sola optimalt .sola sentrum er helt fantastisk da det er kort vei til "alt" inkl det store utland. Ellers er øyene i boknafjorden helt magiske ( Mye bredre enn den vestlige sørlandskysten. ) Det samme gjelder strand og hjelmeland også. Det fine her er at det er / blir tunell slik at man er ganske bynært. I Ryfylke er temperaturen vesentlig bedre enn resten av Rogaland - så man får en tidlig vår og en fantastisk sommer. Randaberg er og nydelig, men dyrt - og det blåser en del. personlig liker jeg ikke Bryne /Varhaug - Vær obs på at i Rogaland er det mange kommuner som kun har nynorsk som målform. Anonymkode: a5137...eec 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #13 Skrevet 15. juli 2019 Jeg er født og oppvokst på Sørlandet(Arendal). Trives veldig godt her og kommer aldri til å flytte. Anbefaler selvsagt Sørlandet Greie boligpriser, stort sett veldig behagelig om sommeren, veldig pent langs kysten. Sørlendinger er milde og greie. Litt forsiktige. Anonymkode: 418a1...e0d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #14 Skrevet 15. juli 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vokst opp i Rogaland - og bor nå 50-50 i Rogaland og Vest-Agder (lista) , men har og bodd i Arendal Jeg ville valgt Rogaland - vil du bo bynære så er Stavanger /sandes / sola optimalt .sola sentrum er helt fantastisk da det er kort vei til "alt" inkl det store utland. Ellers er øyene i boknafjorden helt magiske ( Mye bredre enn den vestlige sørlandskysten. ) Det samme gjelder strand og hjelmeland også. Det fine her er at det er / blir tunell slik at man er ganske bynært. I Ryfylke er temperaturen vesentlig bedre enn resten av Rogaland - så man får en tidlig vår og en fantastisk sommer. Randaberg er og nydelig, men dyrt - og det blåser en del. personlig liker jeg ikke Bryne /Varhaug - Vær obs på at i Rogaland er det mange kommuner som kun har nynorsk som målform. Anonymkode: a5137...eec Skriver under på denne. Bor i strand, har naturen like utenfor døren med mange fine fjelltopper i nærheten og snart fastlandsforbindelse med kun 30 min til stavanger sentrum. Fint lokalmiljø Anonymkode: 00d9a...981
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå