Gå til innhold

Jomfru i voksen alder


HrGrevling

Anbefalte innlegg

Hvordan ville dere reagert hvis en person dere dater i voksen alder (la oss si f.eks 30 år gammel) viser seg å være jomfru?

Personen er oppegående, har god jobb, imøtekommende, sosial, men med noen introverte trekk. Ingen fysiske, psykiske eller religiøse grunner for at man har unngått sex. Ville dere avsluttet datingen?

Og ville dere dømt en 30-årig mannlig jomfru hardere enn en kvinnelig jomfru?

Endret av HrGrevling
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva ER grunnen til at vedkommende ikke har hatt sex da? Det ville jeg lurt på. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hvorfor skulle menn dømmes annerledes ?  Selv er jeg en mye eldre gammel jomfru enn deg og har aldri hørt noen fordømmelse. 

Anonymkode: 7eb6f...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du aseksuell? 

Anonymkode: 902d2...cef

Du vet at 25% av norske menn går ufrivillig barnløse? 

Dvs de ikke har mulighet til å finne en partner og sjenanse er den største grunnen.  Selv de mest desperate får seg noe da de prøver å prøver. 

Men dagens samfunn er vanskeligere for menn en for kvinner da man blir bombardert av hva man skal og ikke skal. En jente vil alltid ha flere beilere. En mann er ofte heldig om han har 5 i løpet av livet.  

Anonymkode: 04adb...f96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at 25% av norske menn går ufrivillig barnløse? 

Dvs de ikke har mulighet til å finne en partner og sjenanse er den største grunnen.  Selv de mest desperate får seg noe da de prøver å prøver. 

Men dagens samfunn er vanskeligere for menn en for kvinner da man blir bombardert av hva man skal og ikke skal. En jente vil alltid ha flere beilere. En mann er ofte heldig om han har 5 i løpet av livet.  

Anonymkode: 04adb...f96

Dette høres tragisk ut, men det er faktisk sannheten. Eneste at det ikke er alle barnløse menn som er det ufrivilig. Tipper av de 25% er halvparten frivillig barnløse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at 25% av norske menn går ufrivillig barnløse? 

Dvs de ikke har mulighet til å finne en partner og sjenanse er den største grunnen.  Selv de mest desperate får seg noe da de prøver å prøver. 

Men dagens samfunn er vanskeligere for menn en for kvinner da man blir bombardert av hva man skal og ikke skal. En jente vil alltid ha flere beilere. En mann er ofte heldig om han har 5 i løpet av livet.  

Anonymkode: 04adb...f96

Det du sier stemmer ikke for alle jenter. Jeg er gammel jomfru pga at jeg ikke liker ons og fylle sex. Men jeg kjenner til kvinner som aldri har fått noen oppmerksomhet pga at de ikke er så pene og attraktive. Det der går begge veier.

Anonymkode: 7eb6f...d4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem. Og folk lurer, de tror, syns, tenker og mener.... Se som det bryr meg. Ja, jeg har fortalt det til folk, begge kjønn, som ikke har lyst å tro det. Men hvorfor skal man absolutt følge strømmen i ett og alt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det du sier stemmer ikke for alle jenter. Jeg er gammel jomfru pga at jeg ikke liker ons og fylle sex. Men jeg kjenner til kvinner som aldri har fått noen oppmerksomhet pga at de ikke er så pene og attraktive. Det der går begge veier.

Anonymkode: 7eb6f...d4e

Ei dame kan gå på gata å spørre 100 forskjellige menn om sex. Kanskje vil hun få ja av 50 stk. Hvis en mann gjorde noe lignende ville han kanskje fått 1 ja av 100 forsøk. Det er forskjell akkurat der. Tenk om kvinner hadde mistet makten de har over menn sin seksualitet. Da hadde kvinner blitt overflødig. Tror det er derfor så mange kvinner ble provosert over at en ville kjøpe seg en real doll å være fornøye med det. Tanken skremmer nok mange damer den dagen menn ikke har behov for å gå til kvinner for å ha sex. Er jo som jeg ser det en av få grunner til at menn vil gå inn i et forhold. 

Derimot i forhold er det flere menn som velger å ikke være i forhold hvis de har tilgang på sex. Menn har nok ikke samme trangen til å være i et forhold bare for å være det. 

Anonymkode: da093...e86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei dame kan gå på gata å spørre 100 forskjellige menn om sex. Kanskje vil hun få ja av 50 stk. Hvis en mann gjorde noe lignende ville han kanskje fått 1 ja av 100 forsøk. Det er forskjell akkurat der. Tenk om kvinner hadde mistet makten de har over menn sin seksualitet. Da hadde kvinner blitt overflødig. Tror det er derfor så mange kvinner ble provosert over at en ville kjøpe seg en real doll å være fornøye med det. Tanken skremmer nok mange damer den dagen menn ikke har behov for å gå til kvinner for å ha sex. Er jo som jeg ser det en av få grunner til at menn vil gå inn i et forhold. 

Derimot i forhold er det flere menn som velger å ikke være i forhold hvis de har tilgang på sex. Menn har nok ikke samme trangen til å være i et forhold bare for å være det. 

Anonymkode: da093...e86

Du kan ikke sammenligne slikt med å gå på gaten for å spørre om sex. Noe så dumt. Klart det vil være kjønnsforskjeller da..!  Hvilken kvinne vil ønske sex på den måten med vilt fremmede? Svært få....

Anonymkode: 7eb6f...d4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt dumpa av ei dame pga. seksuell "uerfarenhet". Hadde da bare hatt ei dame så når hun her dukket opp så var hun visst så redd for at jeg ikke skulle rekke til seksuelt sett at hun trakk seg unna. Hørte i ettertid at venninene hennes hadde advart henne om akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Voksenmann40+ skrev:

Jeg er en av dem. Og folk lurer, de tror, syns, tenker og mener.... Se som det bryr meg. Ja, jeg har fortalt det til folk, begge kjønn, som ikke har lyst å tro det. Men hvorfor skal man absolutt følge strømmen i ett og alt?!

Syns du oppriktig at det er rart folk lurer? At noen venter til i 20-åtene kan jeg forstå, men å gå halve livet uten sex? Det skjønner jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, SoWhat? skrev:

Syns du oppriktig at det er rart folk lurer? At noen venter til i 20-åtene kan jeg forstå, men å gå halve livet uten sex? Det skjønner jeg ikke. 

Det er forsåvidt ikke rart at folk lurer. Hadde flere levd som meg, hadde det sett mørkt ut for verden :) Men jeg kan bare ikke bry meg. Har de ikke annet å lure på, så vær så god. Det er heller ikke forgitt at det skal være like naturlig og en selvfølge for alle og enhver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er 34, var jomfru da han møtte meg. Visste vel det på forhånd uten at han hadde sagt det(muslim). Årsaken var ikke mer innviklet enn at han ikke ønsket å ha sex da han var med eksen, så ble det slutt, og så gikk det lenge uten at han traff noen før han traff meg. Og sexen var deilig sånn forøvrig, uerfarenhet til tross, så akkurat det bør ikke skremme noen bort.

Anonymkode: fbb92...281

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lurt på hvorfor, fordi jeg tenker at det er viktig å ha noenlunde samme syn på sex når man går inn i et forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, Voksenmann40+ skrev:

Det er forsåvidt ikke rart at folk lurer. Hadde flere levd som meg, hadde det sett mørkt ut for verden :) Men jeg kan bare ikke bry meg. Har de ikke annet å lure på, så vær så god. Det er heller ikke forgitt at det skal være like naturlig og en selvfølge for alle og enhver.

Jeg ville ikke sittet og tenkt lenge på det eller dømt (!) eller tenkt negativt. Jeg ville bare lurt. Sånn fordi at seksuelle drifter er jo normalt sterke. Vet jo at det fins aseksuelle, men bortsett fra det... Men herregud, klart du gjør som du vil 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Syns du oppriktig at det er rart folk lurer? At noen venter til i 20-åtene kan jeg forstå, men å gå halve livet uten sex? Det skjønner jeg ikke. 

De som er gamle jomfruer er som oftest ufrivillige jomfruer. Det vil si at de er så attraktive at ingen vil ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SoWhat? skrev:

Jeg ville ikke sittet og tenkt lenge på det eller dømt (!) eller tenkt negativt. Jeg ville bare lurt. Sånn fordi at seksuelle drifter er jo normalt sterke. Vet jo at det fins aseksuelle, men bortsett fra det... Men herregud, klart du gjør som du vil 🙂

Er nok mer aseksuell en seksuell av meg. Det som av og til bekymrer, er når folk ikke klarer å la vær, direkte eller indirekte, å spørre "hva er det som feiler deg?" Da er mangelen på respekt fullkommen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...