AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #1 Del Skrevet 14. juli 2019 Jeg skal kjøpe meg ny bil snart. Eller, ikke ny men bruktbil 2-3 år gammel. Jeg er alene med to barn. Vi kjører ikke langturer. Vurderer VW polo eller Toyota yaris hybrid. Hva er bra med disse bilene. Har du andre biler å anbefale meg? Anonymkode: 10f0c...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 14. juli 2019 #2 Del Skrevet 14. juli 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal kjøpe meg ny bil snart. Eller, ikke ny men bruktbil 2-3 år gammel. Jeg er alene med to barn. Vi kjører ikke langturer. Vurderer VW polo eller Toyota yaris hybrid. Hva er bra med disse bilene. Har du andre biler å anbefale meg? Anonymkode: 10f0c...440 Jeg ville heller gått opp en klasse og kjøpt en Ford Focus eller Skoda Octavia stasjonsvogn. Endret 14. juli 2019 av NBA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #3 Del Skrevet 14. juli 2019 Budsjettet mitt er maks 200 000. Anonymkode: 10f0c...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 14. juli 2019 #4 Del Skrevet 14. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Budsjettet mitt er maks 200 000. Anonymkode: 10f0c...440 Får en 2017 Focus eller Octavia stasjonsvogn for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #5 Del Skrevet 14. juli 2019 Hvorfor gå opp en klasse hvis hun ikke har bruk for større bil? Yaris eller Polo høres fornuftig ut til turer i nærmiljøet synes jeg. Alt er billigere med mindre biler. Servicekostnader, drivstoff og dekk. I år har jeg kjøpt nye sommer- og vinterdekk til bilen min, og oppdaget at dekkene hadde kostet meg nesten 5000 kroner mindre hvis bilen min hadde vært en klasse mindre. Hvorfor betale for mer enn man har bruk for? Anonymkode: 9536f...6ab 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #6 Del Skrevet 14. juli 2019 Jeg kjenner ikke til Polo, men Yaris hybrid er i alle fall driftssikker og billig i bruk. Det eneste negative jeg har funnet, er at den kan ruste under. Så jeg ville gitt den antirustbehandling. I tillegg er bremseskivene utsatt for rust, men det løser du ved å bremse kraftig en gang i blant. En annen driftssikker småbil er Honda Jazz. Den topper stadig listene over biler med minst feil. Den har noen smarte seteløsninger som gjør den ekstremt praktisk. Anonymkode: 9536f...6ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 14. juli 2019 #7 Del Skrevet 14. juli 2019 (endret) Fordi hun har to barn. En Polo eller Yaris blir fort jævelig trangt. Om du absolutt skal ha bitteliten bil, kjøp Fabia stasjonsvogn. Endret 14. juli 2019 av NBA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #8 Del Skrevet 14. juli 2019 Gå for volkswagen eller audi. Det er god kvalitet. Anonymkode: 827be...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 14. juli 2019 #9 Del Skrevet 14. juli 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå for volkswagen eller audi. Det er god kvalitet. Anonymkode: 827be...3f1 Ikke i forhold til hva du betaler, nei. Skoda er nøyaktig samme kvalitet, bare langt billigere. Endret 14. juli 2019 av NBA 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #10 Del Skrevet 15. juli 2019 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skal kjøpe meg ny bil snart. Eller, ikke ny men bruktbil 2-3 år gammel. Jeg er alene med to barn. Vi kjører ikke langturer. Vurderer VW polo eller Toyota yaris hybrid. Hva er bra med disse bilene. Har du andre biler å anbefale meg? Anonymkode: 10f0c...440 ville vagt polo av de to, kjørte en Yaris et års tid - og synes de hadde gjort mye rart som var irriterende til hverdags: - bensinlokk på venstre side, slik at man slår døra inn i / går rett på bensinpumpene - bensinlokk ikke koblet til sentrallås, men en egen kapp inne i bilen - varmeseter på fysisk bryter, gjemt under håndbrekket (slik at man ikke så så enkelt om de var på, samt om man slo de på av vanvare så kunne de stå på i ukevis (eks i passasjersetet) - for lave nakkestøtter, spesielt i midstedet bak=trafikkfarlig - flere av bryterne var uten lys og vriene å finne i mørket. - dårlig justerinsmuligheter av sete og ratt, jeg ble sittende alt for høyt - kort sete - klønete plassering av lysbryter: sto ytterst på blinklyshendel, sammen med tåkelyst - som gjorde at man lett blandet de to/slo på tålkelyset ved feil. - klønete lysautomatikk= fort gjort å kjøre uten lys i skumring/tuneller da dashboardlyset lyser uansett. - generelt rotete dashboard og betjening, mye billig hardplast. - hybridmodellene har masete gearkasse (men har nok blitt bedre på nyere modeller) .... Anonymkode: ad29d...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #11 Del Skrevet 15. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: ville vagt polo av de to, kjørte en Yaris et års tid - og synes de hadde gjort mye rart som var irriterende til hverdags: - bensinlokk på venstre side, slik at man slår døra inn i / går rett på bensinpumpene - bensinlokk ikke koblet til sentrallås, men en egen kapp inne i bilen - varmeseter på fysisk bryter, gjemt under håndbrekket (slik at man ikke så så enkelt om de var på, samt om man slo de på av vanvare så kunne de stå på i ukevis (eks i passasjersetet) - for lave nakkestøtter, spesielt i midstedet bak=trafikkfarlig - flere av bryterne var uten lys og vriene å finne i mørket. - dårlig justerinsmuligheter av sete og ratt, jeg ble sittende alt for høyt - kort sete - klønete plassering av lysbryter: sto ytterst på blinklyshendel, sammen med tåkelyst - som gjorde at man lett blandet de to/slo på tålkelyset ved feil. - klønete lysautomatikk= fort gjort å kjøre uten lys i skumring/tuneller da dashboardlyset lyser uansett. - generelt rotete dashboard og betjening, mye billig hardplast. - hybridmodellene har masete gearkasse (men har nok blitt bedre på nyere modeller) .... Anonymkode: ad29d...c95 Takk for innspill. Hvilke av de to bilene har mest plass i bagasjerom og i kupeen? Anonymkode: 10f0c...440 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #12 Del Skrevet 15. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for innspill. Hvilke av de to bilene har mest plass i bagasjerom og i kupeen? Anonymkode: 10f0c...440 Jeg så på begge to og valgte yarisen. Den har bedre plass i baksetet og bagasjerommet, også god plass i baksetet. Eneste gangen den opplevdes trang var når vi var to voksne og tre barn (2, 3 og 7 år), alle med bilstoler inni. Var alene med de to eldste barna i to uker og ingen plassproblemer, også greit å være 4-5 ungdommer/voksne i bilen. Funker veldig fint til småkjøring og også lengre turer. Litt masete girkasse opp bratte bakker men helt ok når man ser på motorstr. Min er 2014, men nyere versjoner skal visstnok være bedre der. Bare ber OVS på at motoren finnes i to str, den minste egner seg best til flate områder. Hadde også en manuell diesel 2007-modell tidligere. Den var nok litt billigere i drift på lengre turer og mye bedre opp bakker. Anonymkode: 40b87...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 15. juli 2019 #13 Del Skrevet 15. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for innspill. Hvilke av de to bilene har mest plass i bagasjerom og i kupeen? Anonymkode: 10f0c...440 Du burde sjekke ut Skoda Fabia stasjonsvogn. Får en 2018-modell til 180’00 kr, og den har mest plass i klassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #14 Del Skrevet 17. juli 2019 På 14.7.2019 den 23.26, AnonymBruker skrev: Gå for volkswagen eller audi. Det er god kvalitet. Anonymkode: 827be...3f1 Det er det hvertfall ikke! Ikke noe bedre kvalitet på de enn andre biler. Av mekanikere jeg kjenner får særlig kia og hyndai mye skryt. Har wag selv, god bil, men kvaliteten er ikke noe bedre enn mannens skoda Anonymkode: df9ec...414 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #15 Del Skrevet 5. august 2019 Jeg har dårlig erfaring med Audi. Dyre reparasjoner. Jeg har en eldre polo nå som jeg ønsker å bytte ut neste vår. Synd ikke polo finnes som hybrid. Anonymkode: 10f0c...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #16 Del Skrevet 6. august 2019 Jeg har en del erfaring med begge som leiebil, og jobber også med reklamasjoner i bilbransjen. Polo er veldig god å kjøre og en helt grei bil rent økonomisk. God plass, "strengt" og ryddig interiør. Men tyske biler generelt har en del feil med årene, om du skal ha den lenge. Yaris er en super bil rent økonomisk: Svært pålitelig, lettkjørt, alt er oversiktlig. Men den virker "billigere" i alt enn Poloen; valg av materialer, den merkelige CVT-kassa, kjørekomfort osv. Ville likevel valgt denne fremfor Polo. Så var det en som foreslo Honda Jazz: Dét er en bedre bil! "Magic seats", fantastisk plassutnyttelse, svært gode, pålitelige motorer, kjempekjekk å kjøre, moderne, trygg...dette er en småbil som føles større. Praktisk talt feilfritt. Vær obs på at de er vanskeligere å selge brukt, men kjøper du en en nesten ny en kan du kjøre denne i 10 år uten å måtte bytte. Har svært god erfaring med Honda! Ser du etter lave driftskostnader, ta også en titt på Kia Picanto/Rio og Hyundai i20. Det er disse bilene de fleste leiebilselskap kjøper nå i småbilklassen, og det er gode grunner til det. 7 års garanti, svært god byggekvalitet (om enn ikke etter 10 år som Honda), moderne, lettkjørte biler. De faller sterkt i verdi, men for 200.000 kr får du jammen nybil her. De er kanskje det smarteste valget, Honda er det beste valget. Lykke til! Anonymkode: 6da87...c30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå