Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og samboer lurer på og pakke bilen og kjøre tur. Vi vil se steder som Geiranger, Jotunheimen, altlanterhavsveien osv.. Har noen noe tips om hva vi burde gjøre og se langs veien? Spisesteder osv😊 Alle tips mottas med takk❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, Maxin skrev:

Jeg og samboer lurer på og pakke bilen og kjøre tur. Vi vil se steder som Geiranger, Jotunheimen, altlanterhavsveien osv.. Har noen noe tips om hva vi burde gjøre og se langs veien? Spisesteder osv😊 Alle tips mottas med takk❤️

Nå vet jeg ikke hvor dere starter, men ville kjørt via Fagernes og opp til Tyinkrysset. Sving så av og kjør ned til Øvre Årdal. Spektakulær slyngvei. Fortsett så minst like spektakulære Tindevegen over til Turtagrø. Her er du nær opp til Hurrungane og den villeste delen av Jotunheimen. Fortsett så over Sognefjellet og ned til Lom, ved Galdesand kan dere svinge opppm Juvasshytta hvor det er en grei fottur til toppen av Galhøpiggen hvis det er av interesse.

Fra Lom svinger du opp mot Grotli og sving der gjerne av på Gamle Strynefjellsvei og følg den over fjellet og ned mot Stryn. Følg RV15 videre til Hornindal og følg så E39 mot Ørsta. Fra Ørsta tar du fylkesvei 655 til Sæbø og ferge over Hjørungfjorden til Lekneset. (Nå er du i hjertet av Sunnmørsalpene). Fortsett så 655 forbi erverdige Union hotell i Øye og gjennom ville og vakre Norangsdalen til du kommer til RV60 sving til venstre og kjør ned til Hellesylt.

Fra Hellesylt tar du ferje inn til Geiranger og fortsetter så over Ørneveien og ned og ferje over til Linge. Og kjør så til Valdal. Ta så 63 opp gjennom dalen og ned Trollstigen og ned til Åndalsnes. Følg så 64 fra Åndalsnes via Åfarnes, Molde, Eide, Atlanterhavsveien og videre inn til Kristiansund. Slik ville jeg kjørt ihvertfall.

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Kjetil E skrev:

Nå vet jeg ikke hvor dere starter, men ville kjørt via Fagernes og opp til Tyinkrysset. Sving så av og kjør ned til Øvre Årdal. Spektakulær slyngvei. Fortsett så minst like spektakulære Tindevegen over til Turtagrø. Her er du nær opp til Hurrungane og den villeste delen av Jotunheimen. Fortsett så over Sognefjellet og ned til Lom, ved Galdesand kan dere svinge opppm Juvasshytta hvor det er en grei fottur til toppen av Galhøpiggen hvis det er av interesse.

Fra Lom svinger du opp mot Grotli og sving der gjerne av på Gamle Strynefjellsvei og følg den over fjellet og ned mot Stryn. Følg RV15 videre til Hornindal og følg så E39 mot Ørsta. Fra Ørsta tar du fylkesvei 655 til Sæbø og ferge over Hjørungfjorden til Lekneset. (Nå er du i hjertet av Sunnmørsalpene). Fortsett så 655 forbi erverdige Union hotell i Øye og gjennom ville og vakre Norangsdalen til du kommer til RV60 sving til venstre og kjør ned til Hellesylt.

Fra Hellesylt tar du ferje inn til Geiranger og fortsetter så over Ørneveien og ned og ferje over til Linge. Og kjør så til Valdal. Ta så 63 opp gjennom dalen og ned Trollstigen og ned til Åndalsnes. Følg så 64 fra Åndalsnes via Åfarnes, Molde, Eide, Atlanterhavsveien og videre inn til Kristiansund. Slik ville jeg kjørt ihvertfall.

Enig! Jeg ville dog kjørt via Bud mellom Molde og Atlanterhavsveien. Utrolig flott på kystfortet der, og veien videre er også flott! Er du gæren nok kan du også bade på Farstadsanden (eller bare gå en tur ut mot fyret om du er like glad i iskaldt vann som meg 😂)

Husk å spise bakverk på bakeriet i Lom, lunsj/middag på Sødahlshuset i Åndalsnes og fisk hos Smia i Kristiansund (evt sushi på Sushibar). 

Forøvrig verdt å legge veien ut til Smøla også. Veien ut til Veidholmen er nesten like spektakulær som atlanterhavsveien.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Kjetil E skrev:

Tusen takk, det tipset låner jeg også! :blomst:

Anonymkode: f8fa9...97c

• Liker 2
Skrevet

@Kjetil E, du er en knupp når det kommer til reiseforslag!! :dagens-rose:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trollstigen! Atlanterhavsveien, overnatt gjerne i Molde, fin by:) Også Lofoten(Å, Svolvær, Hennigsvær):) Det er så lang jeg har kommet på mitt Utforsk Norge-prosjekt:P Neste er Geirangerfjorden, Trolltunga og Preikestolen:P

Anonymkode: 1658a...ff2

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, det tipset låner jeg også! :blomst:

Anonymkode: f8fa9...97c

30 minutter siden, Ullvott skrev:

@Kjetil E, du er en knupp når det kommer til reiseforslag!! :dagens-rose:

Tusen takk, bare hyggelig det å kunne hjelpe til

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...