AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #1 Skrevet 13. juli 2019 Jeg og en venn vurderer å kjøpe oss en hytte for å ha en liten hobby, og et fristed. Det er mange billige hytter på østlandet i prisklassen 300-800.000, stort sett med litt alternative løsninger på vann/do, men absolutt levlige. Flere av disse er veldig fine etter mitt syn, og behøver bare å få en oppussing, samt litt oppgraderinger. Har noen andre her gjort det samme? De fleste hytter er jo mye dyrere og har bedre fasiliteter, men regner med de som er i målgruppen er der enten pga økonomi eller ønske om enkelhet. Anonymkode: 2bca5...ed6
Knirke Skrevet 14. juli 2019 #2 Skrevet 14. juli 2019 Det kommer jo an på hva deres behov og ønsker er. Vil man bo ved skitrekket på en av de store fjelldestinasjonene betaler man jo selvsagt mye mer enn hvis man bare ønsker seg et fristed i villmarka. Jeg har hytte med enkel standard, og synes det er veldig greit å slippe utgifter og vedlikehold på elektrisk anlegg, rør og VVS og alt mulig annet. Den ligger også et stykke fra bilvei, og det er bare fint for da minsker man faren for innbrudd. Det jeg ville hatt i bakhodet hvis jeg var dere er tilgang til vann. Det er kjedelig å måtte drive å bære vann over lange strekninger. 1
Jytte Skrevet 14. juli 2019 #3 Skrevet 14. juli 2019 Mitt inntrykk er at du ikke får en hytte til 400K. Da må du til Sverige. Kjenner ikke markedet så godt i broderlandet, men du får mer for pengene. I Norge må du regne med at hytta kan ha fuktskader, du må bytte tak, osv. Og det kan bli dyrt. Det kommer selvsagt også an på hvor i landet du kjøper hytte, men generelt er det dyrt.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #4 Skrevet 14. juli 2019 Såpass billige hytter har gjerne en ulempe med beliggenhet - nær trafikk eller med dårlige solforhold. Ellers ville de vært oppgradert i standard. Det finnes sikkert unntak. Anonymkode: da3c6...2ed
Gjest O.G. Skrevet 14. juli 2019 #5 Skrevet 14. juli 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og en venn vurderer å kjøpe oss en hytte for å ha en liten hobby, og et fristed. Det er mange billige hytter på østlandet i prisklassen 300-800.000, stort sett med litt alternative løsninger på vann/do, men absolutt levlige. Flere av disse er veldig fine etter mitt syn, og behøver bare å få en oppussing, samt litt oppgraderinger. Har noen andre her gjort det samme? De fleste hytter er jo mye dyrere og har bedre fasiliteter, men regner med de som er i målgruppen er der enten pga økonomi eller ønske om enkelhet. Anonymkode: 2bca5...ed6 Ville aldri ha kjøpt hytte ilag med en venn/venninne.
Husholdning1 Skrevet 14. juli 2019 #6 Skrevet 14. juli 2019 Det finnes nok mange bra hytter med enkel standard i denne prisklassen. Som vanlig gjelder det å vurdere det man kjøper opp mot pris og innsats man må legge i den. Å kjøpe hutte sammen med noen andre enn samboer/ektefelle er nok derimot risikosport.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #7 Skrevet 14. juli 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og en venn vurderer å kjøpe oss en hytte for å ha en liten hobby, og et fristed. Det er mange billige hytter på østlandet i prisklassen 300-800.000, stort sett med litt alternative løsninger på vann/do, men absolutt levlige. Flere av disse er veldig fine etter mitt syn, og behøver bare å få en oppussing, samt litt oppgraderinger. Har noen andre her gjort det samme? De fleste hytter er jo mye dyrere og har bedre fasiliteter, men regner med de som er i målgruppen er der enten pga økonomi eller ønske om enkelhet. Anonymkode: 2bca5...ed6 Med dne prisen, så bør du jo se til om hytten står på festet tomt og om der fra kommunens side er reguleringsforhold som gjør at hytten på sikt blir ekspropiert eller får høyspentledninger eller vindmøller som nærmeste nabo. Uten forsvarlig vann og avløp så kan jo også dette på sikt bli pålagt fra kommunens side å få orden på. Ei hytte i gookk, vil det jo da bli betydelig vanskeligere og dyrere å få ordnet vann og avløp på enn der infrastrukturen er enkel. Med mindre du er tusenkunstner og kan fixe alt mulig selv? Anonymkode: 0d74f...195
Knirke Skrevet 14. juli 2019 #8 Skrevet 14. juli 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Med dne prisen, så bør du jo se til om hytten står på festet tomt og om der fra kommunens side er reguleringsforhold som gjør at hytten på sikt blir ekspropiert eller får høyspentledninger eller vindmøller som nærmeste nabo. Uten forsvarlig vann og avløp så kan jo også dette på sikt bli pålagt fra kommunens side å få orden på. Ei hytte i gookk, vil det jo da bli betydelig vanskeligere og dyrere å få ordnet vann og avløp på enn der infrastrukturen er enkel. Med mindre du er tusenkunstner og kan fixe alt mulig selv? Anonymkode: 0d74f...195 Kommunen kan ikke pålegge noen å tilkoble seg offentlig avløpsnett, så lenge hytta har utslippstillatelse. Alle lovlig bygde hytter har utslippstillatelse, og hvis hytta er bygd før 1972 slipper man tillatelse med mindre anlegget har blitt vesentlig utvidet. Jeg var inne og kikket på Finn, og det ligger ute masse flotte hytter på eiet tomt til under 500.000 🙂 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #9 Skrevet 14. juli 2019 anbefaller deg å holde deg unna store ting som skal handles med venniner, sånne ting kan få store tilbakefall om dere blir uvenner. Kjøp heller med familie, da er du safe. Anonymkode: 2eb65...87f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #10 Skrevet 16. juli 2019 Men en kontrakt i bunn må vel sikre en del? Anonymkode: 2bca5...ed6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå