Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har masse huller i min CV, fordi jeg med vilje har unnlatt å ta med irrelevante jobber. Hvorfor skulle en fremtidig arbeidsgiver bry seg om servitørjobben jeg hadde i 2003, hvis jobben jeg søker på ikke har noe med servering å gjøre?

Endret av Knirke
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Knirke skrev:

Jeg har masse huller i min CV, fordi jeg med vilje har unnlatt å ta med irrelevante jobber. Hvorfor skulle en fremtidig arbeidsgiver bry seg om servitørjobben jeg hadde i 2003, hvis jobben jeg søker på ikke har noe med servering å gjøre?

Før skrev jeg inn all utdanning og alle jobber jeg hadde i min cv. Til og med ukesvikariat. Jeg var "livredd" for hull i cv'en. Nå har jeg lært at man kun skal skrive relevant utdanning og jobb til hver enkel jobb man søker. Jeg kan heller ta med den utfyllende cv'en på intervju. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS

Takker for gode tips.

Jeg vil søke meg en lagerjobb i første omgang, og har tilfeldigvis litt erfaring, men dette er kun som sommer—/julevikar for årevis siden. Kan jeg pynte litt på cv ved å skrive årstall, og la være å skrive at det var sesongjobb? Får jeg spørsmål om dette, svarer jeg selvfølgelig ærlig. 

Anonymkode: 685ef...841

AnonymBruker
Skrevet

Har masse, stor hull i CV’n. Fikk meg fast jobb i mai. 40 søkere. Tatt en ettårig utdannelse det siste året.

Anonymkode: c874d...3b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...