Gå til innhold

Er det penere å si "dossen"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker stort sett do. Kan bruke toalettet i litt finere settinger. Sier aldri dassen eller dossen. 

Anonymkode: ccda0...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Nå skal jeg på dossen og legge kabal" høres fjongt ut. Likevel reagerer folk rundt bordet?

Anonymkode: 5e302...b63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossen kjenner jeg noen som sier og de er alle fra Bergen. Sier wc eller toalett selv. Do i uformelle situasjoner, aldri dassen. 

Anonymkode: 30304...568

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ti10 skrev:

"Dossen" høres ut som noe damer over 60 kan finne på å si. Tror de fleste sier do eller toalett. Ev. dass.

Hæ, damer over 60? Synes det høres ut som "barnespråk" jeg da. 

Anonymkode: 7b229...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ, damer over 60? Synes det høres ut som "barnespråk" jeg da. 

Anonymkode: 7b229...d1e

Ha,ha, jeg er over 60, hjemme hos meg sjøl sier jeg dass, av og til sier jeg at jeg skal på potta.😄Ikke det at jeg har potte i hus, da.😜

Anonymkode: 9a9e9...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Nå skal jeg på dossen og legge kabal" høres fjongt ut. Likevel reagerer folk rundt bordet?

Anonymkode: 5e302...b63

Blander du ikke med kabel nå?

Anonymkode: 81884...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Blander du ikke med kabel nå?

Anonymkode: 81884...cc1

Nei, noen gang tar det tid, lang tid, og da legger jeg en kabal mens jeg venter.

Anonymkode: 5e302...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2019 den 10.50, souffle skrev:

Toalett eller do.

Toalett eller do hjemme. Do når jeg er på hytta eller ute på tur. For meg virker det enkelt og nøytralt.

Ute på tur hører jeg noen ganger noen (kanskje særlig eldre) si at de skal bak en busk, et nødvendig ærend eller (sjeldnere) avtrede på naturens vegne. Jeg gikk nettopp en fjelltur med en amerikansk venninne og hun sa "answer the call of nature" når vi var ute og "visit the bathroom" når vi var hjemme. Menn tror jeg ofte er mer direkte og ikke minst sier at de skal tisse eller pisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎07‎.‎2019 den 13.48, AnonymBruker skrev:

Hæ, damer over 60? Synes det høres ut som "barnespråk" jeg da. 

Anonymkode: 7b229...d1e

De jeg har hørt det fra, er litt opp i årene, har også hørt diddelidossen og diddelido 😄

Mange "festlige" eldre damer der ute ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blander du ikke med kabel nå?

Anonymkode: 81884...cc1

Sier man dossen, sier man nok kabal også, istedenfor kabel :fnise: 

Anonymkode: 32591...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Fra Vestlandet said:

Toalett eller do hjemme. Do når jeg er på hytta eller ute på tur. For meg virker det enkelt og nøytralt.

Ute på tur hører jeg noen ganger noen (kanskje særlig eldre) si at de skal bak en busk, et nødvendig ærend eller (sjeldnere) avtrede på naturens vegne. Jeg gikk nettopp en fjelltur med en amerikansk venninne og hun sa "answer the call of nature" når vi var ute og "visit the bathroom" når vi var hjemme. Menn tror jeg ofte er mer direkte og ikke minst sier at de skal tisse eller pisse.

Jeg sier at jeg skal tisse hvis jeg snakker til venner eller familie. Sier at jeg skal på do hvis jeg snakker til andre.

Litt utenfor tema men en bekjent da jeg gikk på universitetet ropte alltid "Skal du tisse eller bæsje?" etter folk som reiste seg og sa de skulle på do. Kjempefestlig når kantina eller lesesalen var full. Han virket oppriktig interessert også.

Anonymkode: aca24...46d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange sier klosettet i dag?

Anonymkode: 38bc9...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2019 den 12.08, AnonymBruker skrev:

Dossen høres ut som om at det er noen som syns det er utrolig flaut å si normale ord for do sier. Kun for å late som om at de egentlig ikke sier do. Jeg kjente ei som sa dossen før, og det fremstår jo veldig umodent. 

Anonymkode: 81884...cc1

Veldig umodent.

Anonymkode: 9372c...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var vanskelig å slutte å si "CR" (For Comfort Room) når jeg flyttet tilbake til Norge etter mange år i utlandet.

SIer do, eller "dassen" om jeg er uformell.

Anonymkode: 3071e...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...