Gå til innhold

Eksens nye kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg som biologisk mor forholde meg til eksens nye kjæreste? De to hadde et forhold bak min rygg. Jeg har derfor lite lyst til å ha noe som helst kontakt med henne men eksen må jeg samarbeide med barna om. Vi har 50/50 samvær. 

Anonymkode: 53254...fb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er hyggelig når dere møtes når barna er til stede. Kommunikasjon utenom går kun mellom deg og barnefar.

Anonymkode: 7ce15...5c8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Hever deg over det. Om hun har kommet for å bli så er derfor barnas beste at dere kan snakke sammen om ting som er relevant mht til barna. Er hun der 50 prosent av tiden så vil jeg tro at barna vil bli glad i henne etterhvert og da er det noe du skal støtte og oppmuntre fordi hun vil være en viktig person for barna.

Jeg skjønner det kan være tøft som faen, men du må tilgi, gi slipp og legge det bak deg. Jeg sier ikke at du skal glemme og du trenger ikke å tilgi henne ansikt til ansikt, men for din egen del burde du tilgi henne i ditt stille sinn.

Hat og bitterhet går kun utover deg selv. Det spiser deg opp innvendig og du vil aldri klare å bli helt lykkelig.

Å tiligi handler om å gi slipp slik at du kan se fremover.

Og ikke minst så er det faktisk mannen din som var utro og sviktet deg. Hun skylder deg ingenting av verken lojalitet eller troskap. Ja, du er ikke den beste personen når du har sex med en gift mann. Men nå er det gjort, de er forelsket og de vil leve livet sammen. Dette var din eks sitt valg. Dess fortere du aksepterer at det nå er slik og at han har gått videre, dess fortere kan du gjøre det samme. Om du innser at det ikke vil gagne noen å være bitter.

For min del hadde jeg tenkt at en mann som hadde vært utro mot meg uansett ikke hadde vært verdt å samle på. Jeg hadde nok slått av det meste av følelser når det kom til han og dermed hadde jeg heller ikke blitt emosjonelt påvirket av henne. Han er den nye damens problem. Men så lenge han er en god far og han nå velger å leve med den damen så ville jeg lagt det emosjonelle til siden og gjort det beste ut av det. 

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg som biologisk mor forholde meg til eksens nye kjæreste? De to hadde et forhold bak min rygg. Jeg har derfor lite lyst til å ha noe som helst kontakt med henne men eksen må jeg samarbeide med barna om. Vi har 50/50 samvær. 

Anonymkode: 53254...fb6

Er du 100% sikker på at de hadde et forhold bak ryggen din?

Du skal forholde deg høflig og med normal folkeskikk mot hun når dere møtes med barnen tilstede. 

Sen må du huske på at mannen din forlat deg, ikke barnen. Så du må på ingen som helst måte bruke hverken det eller ungene emot ham. 

Du må ikke snakke nedlatende om far eller kjæresten til barnen, det kan slå tilbake på deg selv og virket oftest mot sin hensikt. 

Når du er aleina kan du være så bitter og såret du bare vil men ikke bland barnen opp i ditt tap av kjæreste. 

Anonymkode: c5d89...fcf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde et forhold med en gift mann.... vi ble sammen- og jaggu var han ikke utro igjen, denne gangen bak min rygg. 
Vær glad til! Du kommer deg over dette- og du slipper å ha sånne folk i livet ditt! 

Anonymkode: 32678...390

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Been there, done that. Bittert ja, men ikke verdt å ødelegge mer for barna. Jeg viste respekt for dem og fikk respekt tilbake. Forholdet demmes varte ett par år. Så veldig glad for jeg svelgte bitterheten min. 

Anonymkode: 71c60...8cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn din verdi og ha kun fokus på den. Bygg deg selv opp. Bli den beste utgaven av deg selv. 

Anonymkode: ad0ee...547

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg hadde et forhold med en gift mann.... vi ble sammen- og jaggu var han ikke utro igjen, denne gangen bak min rygg. 
Vær glad til! Du kommer deg over dette- og du slipper å ha sånne folk i livet ditt! 

Anonymkode: 32678...390

Karma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Karma.

Tenkte akkurat det samme.

Anonymkode: ad0ee...547

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde med min mor og far, mor er bitter som bare f.. enda ( 25 år siden) de kan enda ikke snakke sammen og det har ødelagt mitt forhold til begge. Så oppfør deg og ikke klag eller sleng dritt om faren til barna foran barna.

Skjønner at det kan være vanskelig, men dette har virkelig ødelagt hele familien. Ikke skilsmissen i det store og hele, men hvordan foreldrene mine har oppført seg i etterkant. Jeg sitter i dag med store tilknyttningsvansker og tror at mye kan skylles dette. 

Anonymkode: d17ab...09b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme skjedde med min mor og far, mor er bitter som bare f.. enda ( 25 år siden) de kan enda ikke snakke sammen og det har ødelagt mitt forhold til begge. Så oppfør deg og ikke klag eller sleng dritt om faren til barna foran barna.

Skjønner at det kan være vanskelig, men dette har virkelig ødelagt hele familien. Ikke skilsmissen i det store og hele, men hvordan foreldrene mine har oppført seg i etterkant. Jeg sitter i dag med store tilknyttningsvansker og tror at mye kan skylles dette. 

Anonymkode: d17ab...09b

Ikke gå i samme fella som moren din. Finn din verdi for det gjorde tydeligvis aldri hun, når hun ennå er bitter 25 år etter... Da har hun ikke fokus på seg selv, men han som evt sviktet henne, som igjen betyr at hun ikke ser sin verdi. For hun legger all sin fokus på hva han gjorde, ikke hva hun selv er verdt. En person med godt selvbilde, trekker seg unna folk som svikter, folk som ikke behandler dem bra. De vet at de fortjener det beste og verner om seg selv. De bruker ikke ett sekund mer på han som behandlet henne dårlig. De kjenner sin verdi. 

Anonymkode: ad0ee...547

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg vet at det var utroskap for han har innrømmet det. Han håpte jeg ikke skulle finne ut av det. Jeg ønsker ikke at vi skal bli sammen igjen men det er veldig vanskelig å takle at hun har noe med mine barn å gjøre. Jeg har aldri vært i situasjonen før og takker for de rådene jeg har fått. Innser at det ikke er bra for meg å ha noe kontakt med han ut over samarbeid med barna. 

Anonymkode: 53254...fb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er hyggelig når dere møtes når barna er til stede. Kommunikasjon utenom går kun mellom deg og barnefar.

Anonymkode: 7ce15...5c8

Høres fornuftig ut. 

Anonymkode: 53254...fb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg vet at det var utroskap for han har innrømmet det. Han håpte jeg ikke skulle finne ut av det. Jeg ønsker ikke at vi skal bli sammen igjen men det er veldig vanskelig å takle at hun har noe med mine barn å gjøre. Jeg har aldri vært i situasjonen før og takker for de rådene jeg har fått. Innser at det ikke er bra for meg å ha noe kontakt med han ut over samarbeid med barna. 

Anonymkode: 53254...fb6

Barna er ikke bare dine men far sine også! Så får det til å fremstå som det kun er dine barn!

Anonymkode: a5dbb...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barna er ikke bare dine men far sine også! Så får det til å fremstå som det kun er dine barn!

Anonymkode: a5dbb...a4e

Far har valgt pikken over barna. Valget hans er tatt.

Anonymkode: a9509...f07

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barna er ikke bare dine men far sine også! Så får det til å fremstå som det kun er dine barn!

Anonymkode: a5dbb...a4e

Jeg kunne ha skrevet våre barn. Men det er ikke poenget. Vi har 50:50 avtale og far og jeg har et godt samarbeid. 

Anonymkode: 53254...fb6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Far har valgt pikken over barna. Valget hans er tatt.

Anonymkode: a9509...f07

Enig. Kunne ikke sagt det bedre selv. 

Anonymkode: 53254...fb6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg vet at det var utroskap for han har innrømmet det. Han håpte jeg ikke skulle finne ut av det. Jeg ønsker ikke at vi skal bli sammen igjen men det er veldig vanskelig å takle at hun har noe med mine barn å gjøre. Jeg har aldri vært i situasjonen før og takker for de rådene jeg har fått. Innser at det ikke er bra for meg å ha noe kontakt med han ut over samarbeid med barna. 

Anonymkode: 53254...fb6

Det er et dypt svik, så jeg forstår at du synes det er vanskelig. Jeg hadde ikke vært hyggelig, fordi jeg ikke hadde funnet meg i slik behandling. Vær kort og kontant når det gjelder foreldresamarbeid, men ikke vær hyggelig. Det blir bare falskt, og du vil vel ikke være venner med dem heller. Nei, sånn blir det når man blir bedratt. Og den som har bedratt kan ikke forvente vennskap. Barna er du glad i uansett, men ikke de som bedro deg. Der går grensen.

Anonymkode: a80c0...3f5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både vær og tenk proft og formelt når du skal ha noe med de å gjøre. Sett smilet på og fokuser ene og alene på barna i all kontakt med dem. Vær sterk! Selv om det er tøft. Det går jo over til slutt og da er det fint å kunne se tilbake uten anger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...