AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #281 Del Skrevet 19. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei for det skjer jo aldri drap i helger 🙄 Anonymkode: 6b79d...434 Det er krimvakta som drar ut da. Vanlige etterforskere som sitter på kontorer jobber ikke helt. Og angående juristene er det bare jourhavende som jobber helg, og de tar ikke henvendelser fra privatpersoner i helg. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Pisspreik. Hilsen ei med utrykningskompetanse og jobber i etaten. Anonymkode: 9d9f3...4f5 Håper for Guds skyld du lyver. Det er elementær fysikk at lavere fart er tryggere. Anonymkode: 4dc14...516 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #282 Del Skrevet 19. juli 2019 Bilister mister hodet helt om de må ligge mer enn 30 sekunder under fartsgrensen, og det er denne aggressive utålmodigheten som er livsfarlig og som gjør at jeg syns det er helt korrekt at slike som TS får straff. Jeg tok ikke førerkort på bil før jeg var 27 år. Frem til da så kjørte jeg moped. Jeg var veldig hensynsfull i trafikken og la meg alltid(!!) ut på første og beste bussholdeplass eller avkjøring når jeg fikk biler bak meg og det var uoversiktlig strekning. Flere ganger la jeg meg ut selv om man fint kun kjørt forbi også, kun fordi jeg prøvde mitt aller beste å ta hensyn og gjøre det lettest mulig for bilistene. Allikevel, så havnet jeg i livsfarlige situasjoner omtrent hver eneste gang jeg var ute å kjørte. Biler som lå så tett opp i rumpa på meg at den minste nedbremsing fra min side ville endt opp med meg under bilen deres. Forbikjøringer til tross for møtende trafikk, midtdelere, smal og svingete vei, dårlig føre... Jeg havnet til og med i grøfta et par ganger fordi jeg rett og slett måtte kaste meg unna farlige situasjoner. Det var helt galematias! Nå har jeg bil og føler meg litt tryggere, men jeg ser så godt som daglig fortsatt denne aggressiviteten og utålmodigheten. I beste fall så kommer du frem et minutt tidligere, i værste fall så kan du ende opp i en dødsulykke. Jeg fatter bare ikke at folk tar den risken.. Anonymkode: d9b1d...8b0 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 19. juli 2019 #283 Del Skrevet 19. juli 2019 16 timer siden, abrasiveRefraction skrev: SYKEMELD DEG I DAG! Da får du full lønn mens du venter på førekortet. Psykiske problemer som følge av å miste lappen er normalt. Du har jo kjørt for fort, hva skal du klage på? Det du beskriver er jo livsfarlig kjøring. Idioti å kjøre forbi noen som bare kjører litt sakte. Som yrkessjåfør har du et særskilt ansvar for å kjøre fornuftig. De bruker da ikke laser i UP bilene? Men spør når måleinstrumentet ble kalibrert og skaff advokat. Hvis du samtykket til førekortbeslaget må du trekket ilbake samtykket med en gang. Da går det fortere å få politijuristen til å gjøre noe. Det lønner seg aldri å samtykke (med mindre du er 100% sikker på at du mister førekortet, eller hvis du ikke har behov for førekort akkurat nå men har det snart). Det er ikke TS som kan sykemelde seg. Det er det legen som gjør. Hvis arbeidsgiver er uenig så kan dem nekte å utbetale sykepenger, og da må TS anke det til NAV. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 19. juli 2019 #284 Del Skrevet 19. juli 2019 Akkurat nå, Fireflies skrev: Det er ikke TS som kan sykemelde seg. Det er det legen som gjør. Hvis arbeidsgiver er uenig så kan dem nekte å utbetale sykepenger, og da må TS anke det til NAV. Så lenge man sykemelder seg før man forteller arbeidsgiver om det har dem ingen grunn til å anke det. Og det der klarer man seg med fint. Det skjer hele tiden. Se han politikeren som hadde ei kjerring som satt fyr på bilen hans. Selvsagt hvis man er idiot og kringkaster det er det værre. Man skal være bra tilbakestående hvis man ikke klarer å oppfylle diagnosekriteriene til en mild til sterk depresjon hos fastlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 19. juli 2019 #285 Del Skrevet 19. juli 2019 33 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Så lenge man sykemelder seg før man forteller arbeidsgiver om det har dem ingen grunn til å anke det. Og det der klarer man seg med fint. Det skjer hele tiden. Se han politikeren som hadde ei kjerring som satt fyr på bilen hans. Selvsagt hvis man er idiot og kringkaster det er det værre. Man skal være bra tilbakestående hvis man ikke klarer å oppfylle diagnosekriteriene til en mild til sterk depresjon hos fastlegen. Ts er selv skyld i hendelsen. Ts har varslet arbeidsgiver. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 19. juli 2019 #286 Del Skrevet 19. juli 2019 4 timer siden, Fireflies skrev: Ts er selv skyld i hendelsen. Ts har varslet arbeidsgiver. Hvis jeg skyter meg i foten blir jeg jo sykemeldt selv om det er selforskyldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 19. juli 2019 #287 Del Skrevet 19. juli 2019 6 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Hvis jeg skyter meg i foten blir jeg jo sykemeldt selv om det er selforskyldt. Det kan hende, men da på grunn av arbeidsuførhet, ikke fordi du skal straffes for våpenbesittelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 19. juli 2019 #288 Del Skrevet 19. juli 2019 2 minutter siden, Husholdning1 skrev: Det kan hende, men da på grunn av arbeidsuførhet, ikke fordi du skal straffes for våpenbesittelse. Mange med voltektsanklager og slikt blir sykemeldt. Trust me. Leger vil sykemelde deg i denne situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #289 Del Skrevet 20. juli 2019 8 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Mange med voltektsanklager og slikt blir sykemeldt. Trust me. Leger vil sykemelde deg i denne situasjonen. Ja, og det hadde sikkert fungert hvis ts ikke allerede hadde varslet arbeidsgiveren sin. Men mtp at han har gjort det, så kommer arbeidsgiveren garantert ikke til å godta den sykemeldingen og da er mølla i gang. Anonymkode: a5dce...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ritter Skrevet 20. juli 2019 #290 Del Skrevet 20. juli 2019 På 19.7.2019 den 7.39, AnonymBruker skrev: Pisspreik. Hilsen ei med utrykningskompetanse og jobber i etaten. Anonymkode: 9d9f3...4f5 Jeg går ut fra at du er klar over at det er straffbart å uriktig utgi seg for å være politi. Her er hva politiet sier om saken: https://www.politiet.no/rad/trafikk/fart-og-kontroller/ Fart øker sannsynligheten for ulykker, og spesielt øker alvorlighetsgraden. Dette er enkel logikk. Bilførere som kjører i relativt høy fart har større risiko for å bli involvert i ulykker, og de er overrepresentert i trafikkulykker. Fartsgrensene i urbane områder settes på et nivå som begrenser risikoen for sårbare trafikanter som syklister, barn, fotgjengere. Når et kjøretøy kolliderer med en fotgjenger spiller kollisjonsfarten altså en avgjørende rolle. Ganske små endringer i fartsnivå medfører store relative risikoendringer. For eksempel medfører en endring på +10 km en dobling i risikoen for å bli drept om du som fotgjenger blir påkjørt av en personbil. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 20. juli 2019 #291 Del Skrevet 20. juli 2019 5 timer siden, Chaya skrev: Jeg går ut fra at du er klar over at det er straffbart å uriktig utgi seg for å være politi. Her er hva politiet sier om saken: https://www.politiet.no/rad/trafikk/fart-og-kontroller/ Fart øker sannsynligheten for ulykker, og spesielt øker alvorlighetsgraden. Dette er enkel logikk. Bilførere som kjører i relativt høy fart har større risiko for å bli involvert i ulykker, og de er overrepresentert i trafikkulykker. Fartsgrensene i urbane områder settes på et nivå som begrenser risikoen for sårbare trafikanter som syklister, barn, fotgjengere. Når et kjøretøy kolliderer med en fotgjenger spiller kollisjonsfarten altså en avgjørende rolle. Ganske små endringer i fartsnivå medfører store relative risikoendringer. For eksempel medfører en endring på +10 km en dobling i risikoen for å bli drept om du som fotgjenger blir påkjørt av en personbil. Hvis du øker farten med 10km/t (fra 50 til 60) vil du treffe en fotgjenger du klarte å stoppe for i 35 til 45 km/t. Det er forskjellen mellom å skremme livskiten ut av noen og drepe eller permanent skade dem. Å treffe en bil i 90 isteden for 80 er forskjellen på å overleve og å dø. Både frekvens (hyppighet) og alvorlighetsgrad øker med økt fart. Mange skjønner ikke at juli er den måneden med flest drepte og hardt skadde. Det er rett og slett fordi folk kjører litt fortere. Flere kjører av veien om vinteren, men man har gode odds i en moderne bil hvis man kjører utfor i 60km/t, men saken er litt anderledes i 120km/t. I 80 er førerrommet intakt i en moderne bil, i 160 er føreren i bagasjerommet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #292 Del Skrevet 20. juli 2019 På 12.7.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev: Ville tidlig hjem i dag når jeg nå sjal ha tre uker ferie og har planlagt en bilferie som nå da går rett til helvete...!! Politiet lå i mellom 50 og 55 kilometer i timen noe som irriterte meg så jeg dro forbi i en rett strekning og slakket desverre ikke av tidsnok etter forbikjøringen så jeg ble målt til 86 i 60 sonen.... Jeg har en jobb som jeg trenger sertifikatet på, så jeg blir sannsynligvis kastet rett til nav, jeg mister uten tvil jobben.... Jeg synes det er urettferdig slik dette ble gjort på da de lå under fartsgrensen og hadde flere biler bak seg og laget kø for deretter å måle min fart rett etter... Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, både ferie og livet mitt blir ødelagt.. uten jobb mister jeg både bil, hus og alt av eiendeler da jeg har store lån jeg betaler ned på både på bil og hus..!. Finnes det en mulighet for å klage å få tilbake lappen da den er livsviktig for meg og pga slik politiet gjorde dette på? Jeg har jo uansett ikke noe å tape på å klage så det blir nok til det, men kommer vel ingen vei med det........ Det er jo flere vitner til hendelsen men de finner jeg nok ikke og politiet vil nok ikke prøve å hjelpe til med det da de da taper på det... Faen altså, er så frustrert og forbannet at jeg snart sprekker!!!! Tror nemlig ikke jeg ble målt til det heller selv om den idiotiske laser driten sa det... Måtte bli hentet av foreldrene til samboeren min da hun ikke har sertifikat selv, det var så flaut og ikke minst vemodig å levere nøklene mine til faren hennes å få kjørt den hjem... Noen som vet om jeg nå får dagpenger fra nav med en gang eller må jeg vente en den karantenetiden på det? Jeg blir jo sakt opp ikke jeg som sier opp liksom, men med alt det lånet jeg har så er nok ikke dagpenger nok til nedbetaling, ser ikke noe annet enn at livet mitt blir ødelagt etter dette..... men går kanskje på håret om jeg får dagpenger, blir hvertfall ingen form form for ferie, nå må alle penger gå til nedbetaling av lån. Kun en ting nå som kan gjøre nedturen komplett og det er at samboer slår opp med meg, da har jeg ikke noe å leve for lenger.... Anonymkode: 88a58...30c Det heter seg at man skal kjøre forbi innenfor fartsgrensen. Det er ingen grunn til å kjøre i nærmere 90 for å komme forbi en bil som ligger i 50. Her har du kun deg selv og takke. Og det er sjelden fartsgrense 60 om det er ute i villmarken. Her var nok fartsgrensen 60 av en grunn. Tipper en del utkjørsler/innkjørsler til hus etc. Som virker skjerpende. Og ble du målt i 86 i 60-sonen har du sansynligvis hatt over 90 på speedometeret. Fullstendig unødvendig. Når man har den jobben man har, så må man også oppføre seg deretter på fritiden. Så dette må du rett og slett lære av. Anonymkode: 1667b...0aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #293 Del Skrevet 21. juli 2019 hva skal du si til jobben? "Hei, jeg må sykemelde meg fordi jeg kjørte 30-40 kmt høyere en fartsgrensa, og det var ikke min skyld, kan jeg få full lønn fra dere?" Høres jo helt forbarska idiotisk ut. Anonymkode: 06e1c...f90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #294 Del Skrevet 21. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: hva skal du si til jobben? "Hei, jeg må sykemelde meg fordi jeg kjørte 30-40 kmt høyere en fartsgrensa, og det var ikke min skyld, kan jeg få full lønn fra dere?" Høres jo helt forbarska idiotisk ut. Anonymkode: 06e1c...f90 Høres ut som en typisk østfolding. Anonymkode: 4dc14...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #295 Del Skrevet 26. juli 2019 Fikk i dag telefon fra politiet, de trekker førerkortbeslaget da farten som de i politibilen ikke var riktig og at de startet målingen midt i forbikjøringen. De reagerte også på at politibilen lå så langt under fartsgrensen så det gjorde det formildende for meg, rett måling var 72.... men pga slik politiet kjørte og at jeg nå ikke har hatt lappen siden slipper jeg unna boten da de mente jeg har fått straff nok 😃 Så nå er jeg superfornøyd 😃 Har ringt arbeidsgiver og beholder da jobben også, livet er igjen lykkelig 😃 Anonymkode: 88a58...30c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #296 Del Skrevet 26. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk i dag telefon fra politiet, de trekker førerkortbeslaget da farten som de i politibilen ikke var riktig og at de startet målingen midt i forbikjøringen. De reagerte også på at politibilen lå så langt under fartsgrensen så det gjorde det formildende for meg, rett måling var 72.... men pga slik politiet kjørte og at jeg nå ikke har hatt lappen siden slipper jeg unna boten da de mente jeg har fått straff nok Så nå er jeg superfornøyd Har ringt arbeidsgiver og beholder da jobben også, livet er igjen lykkelig Anonymkode: 88a58...30c Oh well. Da kan du jo fortsette svinkjøringa di. Gratulerer. Anonymkode: be4fd...519 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #297 Del Skrevet 26. juli 2019 Haha. Politiet er feige i sånne situasjoner. Jeg kjenner en person som : - kjørte i beruset tilstand (alkohol og kokain ) - kjørte for fort over på rødt lys - ble stoppet av sivil, de hentet søkshund, fant amfetamin i bilen. Og personen fikk etter 2 timer lov til å kjøre videre. Dette er ikke kødd engang. Jeg satt og ventet på personen, og hen kom etter mye venting. Dette er én hendelse. Personen fikk 15 000 i bot. Anonymkode: b9713...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #298 Del Skrevet 26. juli 2019 Takk deg selv. Du fortjente Det du fikk. Kanskje du nå vil passe litt mer på farten og følge fartsgrensene... Anonymkode: 02893...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #299 Del Skrevet 26. juli 2019 håper jeg aldri ser deg i trafikken, du er faktisk syk.. Anonymkode: 06e1c...f90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #300 Del Skrevet 26. juli 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk i dag telefon fra politiet, de trekker førerkortbeslaget da farten som de i politibilen ikke var riktig og at de startet målingen midt i forbikjøringen. De reagerte også på at politibilen lå så langt under fartsgrensen så det gjorde det formildende for meg, rett måling var 72.... men pga slik politiet kjørte og at jeg nå ikke har hatt lappen siden slipper jeg unna boten da de mente jeg har fått straff nok 😃 Så nå er jeg superfornøyd 😃 Har ringt arbeidsgiver og beholder da jobben også, livet er igjen lykkelig 😃 Anonymkode: 88a58...30c Åpenbar løgn. Fornøyd med trolletråden din? Anonymkode: 4dc14...516 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå