Gå til innhold

Mistet sertifikatet i dag da jeg kjørte forbi en sivil politibil i 60 sonen, KRISE!!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis politiet kjørte for sakte, så må det vel være greit å kjøre forbi. Eneste grunnen til at vi har så mange trafikkregler er fordi staten vil kriminalisere størst mulig del av befolkningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.7.2019 den 20.57, Hulderen skrev:

Jeg ser at du er akkurat på grensen for å miste lappen, 86 km/t i 60 sone. Så du burde ikke miste lappen i mer enn 3 mnd. I artikkelen står det at det ofte blir sett mildere på for høy fart ved forbikjøring. Så hvis du klager og legger vekt  på at du ble provosert av at politibilen lå godt under fartsgrensen, så får du kanskje gjennomslag. Verdt å prøve :). Håper ikke forbikjøringen din var trafikkfarlig, at du hadde god nok sikt.

https://www.side3.no/motor/forerkortbeslag-det-skal-litt-til-a-miste-lappen---her-er-fartsgrensene-5092209

Komplimenter for ett godt innlegg.

TS, du trenger hjelp for å klage. Jeg tror du skal gå til advokat. Selv er du så satt ut følelsesmessig at det er vanskelig å skrive smart. 

Jeg ser for meg at et godt brev der det legges vekt på at du var i en situasjon med fullgod sikt og også var på vei til å senke farten ietter forbikjøringen , og i tillegg få fram hvor stor skade dette påfører deg med tanke på inntekt, arbeid og økonomisk krise fordi alt faller sammen. Jeg tror det er viktig å unngå å kritisere politiet slik at de ikke får piggene ut. Det du trenger er velvilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, oysterlover skrev:

Hvis politiet kjørte for sakte, så må det vel være greit å kjøre forbi. Eneste grunnen til at vi har så mange trafikkregler er fordi staten vil kriminalisere størst mulig del av befolkningen. 

Eneste grunnen ja.... 

Anonymkode: f3e45...9ad

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På ‎17‎.‎07‎.‎2019 den 15.13, AnonymBruker skrev:

TS her

Jeg har snakket med sjefen og fått beskjed om at jeg mister jobben om det viser seg at politiet har rett til å ta mitt sertifikat men hvis det viser seg å være feil får jeg beholde jobben. 

Det er total krise for meg om jeg mister den, da går jeg personlig konkurs og mister alt jeg eier og har. Må bare håpe at politiet finner ut at det har skjedd en glipp så jeg får tilbake sertifikatet!

Anonymkode: 88a58...30c

Skjønner ikke hvordan du har turt å sette deg i den situasjonen hvor du har så mye gjeld at du ikke tåler endringer? Alle vet at man kan bli syk å havne på AAP eller miste jobben og få dagpenger etc.

Anonymkode: a328a...fa6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

HUN HADDE Ingen grunn til og kjøre 30 kmt over fartsgrensen om politiet kjørte i 50-55 i 60 sonen..

Skal man kjøre forbi så har man ikke lov og bryte fartsgrensa uansett, dette står tydlig i boka.. Det er ganske åpentbart at halvparten som skriver her har ikke lest boka i det hele tatt, og anbefaller dere og ta fatt i boka og LES.

Anonymkode: 06e1c...f90

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er spinnvillt at så mange ikke forstår faren man skaper i trafikken med å ligge 10km/t under fartsgrensen. Det skaper utrolig mange farlige situasjoner. Vil påstå det er mye farligere enn å kjøre 10km/t over. At det ikke straffes for å ligge langt under fartsgrensen, sier vel hvor lite folk vet om hvor problemet ligger.

Anonymkode: 2f1ac...8cd

Jeg har ikke lappen, men holder på å øvelseskjøre. Kan du fortelle meg hvorfor det er farlig å ligge 10km under kontra 10km over?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, oysterlover said:

Eneste grunnen, ja... Dust.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Brimi skrev:

Det er ikke sikkert arbeidsgiver har lyst til å ha en som ikke følger trafikkreglene til å arbeide for seg og dermed har det ikke noe å si om TS mister lappen i "bare" 3 måneder. 

Nei, men poenget er vel at TS sannsynligvis har 3 måneders gjensidig oppsigelsestid, ergo må arbeidsgiver si opp TS 3 måneder før han må fratre stillingen, med mindre det er er klausul i arbeidsavtalen som sier at han til enhver tid må ha gyldig førerkort for at arbeidsavtalen skal være gyldig. Og på 3 måneder kan han jo klare å skaffe seg en annen jobb, for ikke å nevne få førerkortet tilbake dersom han har mistet det for 3 måneder. 

Anonymkode: d0095...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er spinnvillt at så mange ikke forstår faren man skaper i trafikken med å ligge 10km/t under fartsgrensen. Det skaper utrolig mange farlige situasjoner. Vil påstå det er mye farligere enn å kjøre 10km/t over. At det ikke straffes for å ligge langt under fartsgrensen, sier vel hvor lite folk vet om hvor problemet ligger.

Anonymkode: 2f1ac...8cd

Merkelig at all forskning viser at lavere fart tilsier færre ulykker da. Hilsen en med blålappen som elsker fart.

Anonymkode: 4dc14...516

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, oysterlover skrev:

Du er klar over at vi har et av verdens tryggeste land å kjøre i nettopp på grunn av de strenge reglene?

Det har ingenting med å kriminalisere befolkningen å gjøre. Forenklede forelegg kommer ikke engang på rullebladet ditt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 12.7.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Ville tidlig hjem i dag når jeg nå sjal ha tre uker ferie og har planlagt en bilferie som nå da går rett til helvete...!! Politiet lå i mellom 50 og 55 kilometer i timen noe som irriterte meg så jeg dro forbi i en rett strekning og slakket desverre ikke av tidsnok etter forbikjøringen så jeg ble målt til 86 i 60 sonen.... 

Jeg har en jobb som jeg trenger sertifikatet på, så jeg blir sannsynligvis kastet rett til nav, jeg mister uten tvil jobben.... 

Jeg synes det er urettferdig slik dette ble gjort på da de lå under fartsgrensen og hadde flere biler bak seg og laget kø for deretter å måle min fart rett etter... 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, både ferie og livet mitt blir ødelagt.. uten jobb mister jeg både bil, hus og alt av eiendeler da jeg har store lån jeg betaler ned på både på bil og hus..!. 

Finnes det en mulighet for å klage å få tilbake lappen da den er livsviktig for meg og pga slik politiet gjorde dette på? Jeg har jo uansett ikke noe å tape på å klage så det blir nok til det, men kommer vel ingen vei med det........ 

Det er jo flere vitner til hendelsen men de finner jeg nok ikke og politiet vil nok ikke prøve å hjelpe til med det da de da taper på det... 

Faen altså, er så frustrert og forbannet at jeg snart sprekker!!!! Tror nemlig ikke jeg ble målt til det heller selv om den idiotiske laser driten sa det... 

Måtte bli hentet av foreldrene til samboeren min da hun ikke har sertifikat selv, det var så flaut og ikke minst vemodig å levere nøklene mine til faren hennes å få kjørt den hjem... 

Noen som vet om jeg nå får dagpenger fra nav med en gang eller må jeg vente en den karantenetiden på det? Jeg blir jo sakt opp ikke jeg som sier opp liksom, men med alt det lånet jeg har så er nok ikke dagpenger nok til nedbetaling, ser ikke noe annet enn at livet mitt blir ødelagt etter dette..... men går kanskje på håret om jeg får dagpenger, blir hvertfall ingen form form for ferie, nå må alle penger gå til nedbetaling av lån. 

Kun en ting nå som kan gjøre nedturen komplett og det er at samboer slår opp med meg, da har jeg ikke noe å leve for lenger.... 

Hahaha! 

For å bli tatt i 86km/t må du, etter at sikkerhetsmarginene og feilvisningen på speedometer ha kjørt nærmer 100km/t på ditt speedometer. I 60-sone...... 

Bli voksen! Du er en idiot, og det er kun du som har skyld i dette. 

Om bilen foran deg kjørte 50 spiller ingen rolle, og vil ikke bli tatt hensyn til. 

Jeg snakker av erfaring. 

Når du har en jobb som krever førerkort så burde du også ha tatt hensyn til dette, og vært ekstra påpasselig for ikke å miste det. Voksne personer gjør det. 

Når du i tillegg skylder på alle andre enn deg selv, så vitner det om at du slettes ikke har forståelse for reglene, og ett førerkortbeslag er helt rett. 

Og ja, en bedrift kan avskjedige en ansatt umiddelbart hvis forutsetningen for å ha jobb er at den ansatte har gyldig førerkort. Jeg har jobbet som personalsjef i en bedrift med nesten 70 ansatte, der alle, foruten de på kontoret, måtte ha førerkort. Vi måtte i retten for slike saker 3 ganger, og vant alle 3 sakene. 

Bli voksen! 

Anonymkode: 92dc0...29d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Ville tidlig hjem i dag når jeg nå sjal ha tre uker ferie og har planlagt en bilferie som nå da går rett til helvete...!! Politiet lå i mellom 50 og 55 kilometer i timen noe som irriterte meg så jeg dro forbi i en rett strekning og slakket desverre ikke av tidsnok etter forbikjøringen så jeg ble målt til 86 i 60 sonen.... 

Jeg har en jobb som jeg trenger sertifikatet på, så jeg blir sannsynligvis kastet rett til nav, jeg mister uten tvil jobben.... 

Jeg synes det er urettferdig slik dette ble gjort på da de lå under fartsgrensen og hadde flere biler bak seg og laget kø for deretter å måle min fart rett etter... 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, både ferie og livet mitt blir ødelagt.. uten jobb mister jeg både bil, hus og alt av eiendeler da jeg har store lån jeg betaler ned på både på bil og hus..!. 

Finnes det en mulighet for å klage å få tilbake lappen da den er livsviktig for meg og pga slik politiet gjorde dette på? Jeg har jo uansett ikke noe å tape på å klage så det blir nok til det, men kommer vel ingen vei med det........ 

Det er jo flere vitner til hendelsen men de finner jeg nok ikke og politiet vil nok ikke prøve å hjelpe til med det da de da taper på det... 

Faen altså, er så frustrert og forbannet at jeg snart sprekker!!!! Tror nemlig ikke jeg ble målt til det heller selv om den idiotiske laser driten sa det... 

Måtte bli hentet av foreldrene til samboeren min da hun ikke har sertifikat selv, det var så flaut og ikke minst vemodig å levere nøklene mine til faren hennes å få kjørt den hjem... 

Noen som vet om jeg nå får dagpenger fra nav med en gang eller må jeg vente en den karantenetiden på det? Jeg blir jo sakt opp ikke jeg som sier opp liksom, men med alt det lånet jeg har så er nok ikke dagpenger nok til nedbetaling, ser ikke noe annet enn at livet mitt blir ødelagt etter dette..... men går kanskje på håret om jeg får dagpenger, blir hvertfall ingen form form for ferie, nå må alle penger gå til nedbetaling av lån. 

Kun en ting nå som kan gjøre nedturen komplett og det er at samboer slår opp med meg, da har jeg ikke noe å leve for lenger.... 

SYKEMELD DEG I DAG!

Da får du full lønn mens du venter på førekortet. Psykiske problemer som følge av å miste lappen er normalt.

Du har jo kjørt for fort, hva skal du klage på? Det du beskriver er jo livsfarlig kjøring. Idioti å kjøre forbi noen som bare kjører litt sakte. Som yrkessjåfør har du et særskilt ansvar for å kjøre fornuftig. 

De bruker da ikke laser i UP bilene? Men spør når måleinstrumentet ble kalibrert og skaff advokat.

Hvis du samtykket til førekortbeslaget må du trekket ilbake samtykket med en gang. Da går det fortere å få politijuristen til å gjøre noe. Det lønner seg aldri å samtykke (med mindre du er 100% sikker på at du mister førekortet, eller hvis du ikke har behov for førekort akkurat nå men har det snart). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Brimi skrev:

Jeg har ikke lappen, men holder på å øvelseskjøre. Kan du fortelle meg hvorfor det er farlig å ligge 10km under kontra 10km over?

Tror kanskje teorien er at trege bilister skaper frustrasjon hos andre og dermed farligere kjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare si at jeg har "been there, done that", mistet lappen i 2 år og fikk en bot som svei. Livet går ikke under, du er i krise nå men det ordner seg etterhvert. Hold hodet over vannet, du fikser dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, I Grosny skrev:

Komplimenter for ett godt innlegg.

TS, du trenger hjelp for å klage. Jeg tror du skal gå til advokat. Selv er du så satt ut følelsesmessig at det er vanskelig å skrive smart. 

Hvordan i all verden kan du vite at ts er så følelsesmessig satt ut, at han ikke klarer å skrive et brev? Det vet vel ikke du noenting om. Selv om jeg er enig i at det er fornuftig å engasjere en advokat, så syns jeg det er urimelig å skrive at ts er følelsesmessig satt ut. 

Anonymkode: a5dce...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig at all forskning viser at lavere fart tilsier færre ulykker da. Hilsen en med blålappen som elsker fart.

Pisspreik. Hilsen ei med utrykningskompetanse og jobber i etaten.

Anonymkode: 9d9f3...4f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

gi meg gjerne link til de forskniningene :)

LAvere fart tilsier ikke at du får mindre ulykker, da mener de garantert om det er glatt ute eller dårlig kjøreforhold at man må senke farten, er det trygt ute, fint vær, så er det selvfølgelig normalt og følge fartsgrensen..

Anonymkode: 06e1c...f90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 13.7.2019 den 12.53, AnonymBruker skrev:

Hehe, så sant, så sant. Etterforskere og jurister jobber ikke helg 🙂 

Nei for det skjer jo aldri drap i helger 🙄

Anonymkode: 6b79d...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en god stund siden jeg begynte å kjøre, men jeg stusser over at så mange mener at fartsgrensen er et fartskrav. Jeg har kjørt mye med store kjøretøy og under all slags forhold, og har dermed mange ganger vært sinken i trafikken. Og til tross for at folk bak meg ser grunnen til at jeg kjører under fartsgrensen, så er det alltid en idiot som MÅ forbi. Ofte må jeg bremse ned fordi vedkommende kaster seg inn rett foran meg for å ikke havne i fronten på møtende bil. Alt for å spare noen sekunder. Om jeg kjører noe stort og tungt legger jeg meg hyppig inn i busslommer for å slippe folk forbi, men dette kan man ikke vite før jeg faktisk gjør det. 

En annen ting som slår meg er at nettopp tålmodighet er mangelvare. Alle vet jo hvor lite tid man sparer på en forbikjøring. Å forstå hva som skjer i trafikken er viktig - ofte havner man i situasjoner hvor man ikke vet hvorfor trafikkflyten er dårligere. Er det en mopedbil, kjøreopplæring, pensjonist, eller er det noen som sakker ned fordi de skal svinge av? Kan man ta noen rolige pust og avvente? Det er sjelden man har så ekstremt dårlig tid at man MÅ gjøre noe drastisk.

TS skriver at det lå flere biler bak politibilen. Hvor i køen lå TS? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 17.7.2019 den 15.13, AnonymBruker skrev:

TS her

Jeg har snakket med sjefen og fått beskjed om at jeg mister jobben om det viser seg at politiet har rett til å ta mitt sertifikat men hvis det viser seg å være feil får jeg beholde jobben. 

Det er total krise for meg om jeg mister den, da går jeg personlig konkurs og mister alt jeg eier og har. Må bare håpe at politiet finner ut at det har skjedd en glipp så jeg får tilbake sertifikatet!

Sjefen din har vel 3 mnd oppsigelsestid så da må du bare hive deg rundt og søke på jobber i mellomtiden. Du har også ferie du tar ut, som du nå kan bruke på å søke rundt. Dette er en lærepenge og det er surt, men man må ta ansvar for egne handlinger. Dette ordner seg. Går du personlig konkurs ved å være uten lønn i tre mnd har du planlagt dårlig. Ring banken og be om avdragsfrihet og sett studielånet på vent. Selv ble jeg plutselig kronisk syk over en lang periode. Gikk fra sykmld til AAP. Takk gud for at jeg har sparepenger. Hvemsomhelst kan havne i en slik situasjon så alle bør ha en buffer på minst 3 mnd i sparepenger i tilfelle slike kriser. 

Anonymkode: 6b79d...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...