AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #241 Del Skrevet 14. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og hvis fartsgrensen er satt til 60 km/t pga f.eks ulykkesfare/ulykkesbelastet strekning, så er det ihvertfall ikke noe sjakktrekk å kjøre forbi i mellom 90 og 100 km/t. Tror nok ts må belage seg på å være fotgjenger en stund fremover ja. Anonymkode: a5dce...c6b På ulykkesbelastete strekninger har man informasjon om dette som feks forbikjøring forbud-skilt, doble delelinjer eller midtrabatt Anonymkode: 69411...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #242 Del Skrevet 14. juli 2019 Flott, hater tullinger som deg i trafikken. Anonymkode: 2c973...b9f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 14. juli 2019 #243 Del Skrevet 14. juli 2019 På 12.7.2019 den 22.01, R730 skrev: Har aldri sett en vei ute i skogen uten bebyggelse hvor det bare er 60. Sånne plasser har 80. Vel, de finnes. Jeg vet om flere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 14. juli 2019 #244 Del Skrevet 14. juli 2019 Det er jo ikke bare bebyggelsen som avgjør farta, det er antall påkjørsler på strekningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KapteinJ Skrevet 16. juli 2019 #245 Del Skrevet 16. juli 2019 På 12.7.2019 den 20.48, AnonymBruker skrev: På hvilken måte er det mulig å ikke bryte fartsgrensen ved forbikjøring? I tillegg; er det en vanlig metode for polititiet å fremprovosere reaksjoner ved feks sinke trafikkflyten under dekke av sivil bil..? I såfall begynner metodene å bli på kanten... Anonymkode: 69411...998 Det er på ingen måte «på kanten» å ligge litt under fartsgrense. 60 sone betyr «all fart over 60 er forbudt» ikke at man må kjøre 60, finnes ikke noen påbudt hastighet, politiet er i sin fulle rett til å kjøre i 50 i 60 sonen så mye de vil. Jeg kjører også ofte under på dårlige forhold (og opptil ca 10 over ved gode forhold i 80 sone). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #246 Del Skrevet 16. juli 2019 På 12.7.2019 den 20.51, AnonymBruker skrev: VIlel klaget. Å ligge i 50 i 60-sone er virkelig ikke greit. Det er trafikkfarlig kjøring. Du måtte dra på forbi for å unnga farlige situasjoner som politibilen lagde. Anonymkode: 6203f...8d8 Det heter farts- grense. Altså er 60 øvre grense. Og den kan du kun kjøre i etter å presist og nøyaktig ha vurdert om det er forsvarlig. Hva som helst kan føre til at det ikke var det. Barn. Skolevei. Hullete asfalt. Tåke. Dyr i skogkanten. etc- etc. TS kommer til å dumme seg salig ut om han sender en klage og i den skriftlig beviser at han ikke kan trafikkreglene. Da har en lagt egget, altså. "måtte kjøre forbi" du. Like dum som at "undulaten spiste matteleksa". Ts: du får ta en annen ferie. Samboeren får ta lappen. Og her og nå får du be om permisjon og leve av sparepengene. Dette er ikke krise, da er lista di for "krise" veldig lav, altså. Dette er litt upraktisk. Anonymkode: 7eead...d6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #247 Del Skrevet 17. juli 2019 TS her Jeg har snakket med sjefen og fått beskjed om at jeg mister jobben om det viser seg at politiet har rett til å ta mitt sertifikat men hvis det viser seg å være feil får jeg beholde jobben. Det er total krise for meg om jeg mister den, da går jeg personlig konkurs og mister alt jeg eier og har. Må bare håpe at politiet finner ut at det har skjedd en glipp så jeg får tilbake sertifikatet! Anonymkode: 88a58...30c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #248 Del Skrevet 17. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS her Jeg har snakket med sjefen og fått beskjed om at jeg mister jobben om det viser seg at politiet har rett til å ta mitt sertifikat men hvis det viser seg å være feil får jeg beholde jobben. Det er total krise for meg om jeg mister den, da går jeg personlig konkurs og mister alt jeg eier og har. Må bare håpe at politiet finner ut at det har skjedd en glipp så jeg får tilbake sertifikatet! Anonymkode: 88a58...30c Da får du få deg en ny jobb. Anonymkode: 5a8c7...644 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #249 Del Skrevet 17. juli 2019 På 12.7.2019 den 20.53, AnonymBruker skrev: Legger ikke politet inn feilmargin i målingen også? Sånn at din reelle fart egentlig var over 90? Og hvor er det 60-sone utenfor bebyggelse? Dette henger ikke på greip. Anonymkode: 83ae2...f74 Mange 60 soner utenfor bebyggelse her jeg bor, så det kan være sant. Anonymkode: f829f...486 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #250 Del Skrevet 17. juli 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: TS her Jeg har snakket med sjefen og fått beskjed om at jeg mister jobben om det viser seg at politiet har rett til å ta mitt sertifikat men hvis det viser seg å være feil får jeg beholde jobben. Det er total krise for meg om jeg mister den, da går jeg personlig konkurs og mister alt jeg eier og har. Må bare håpe at politiet finner ut at det har skjedd en glipp så jeg får tilbake sertifikatet! Anonymkode: 88a58...30c Oppsigelsestiden din er jo sikkert like lang som tiden uten lappen, så seriøst...? Innmari useriøs arbeidsgiver du har. Anonymkode: 65426...d78 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #251 Del Skrevet 17. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her Jeg har snakket med sjefen og fått beskjed om at jeg mister jobben om det viser seg at politiet har rett til å ta mitt sertifikat men hvis det viser seg å være feil får jeg beholde jobben. Det er total krise for meg om jeg mister den, da går jeg personlig konkurs og mister alt jeg eier og har. Må bare håpe at politiet finner ut at det har skjedd en glipp så jeg får tilbake sertifikatet! Anonymkode: 88a58...30c Du gjorde et grovt overtramp mot en skiltet maks hastighet, klarer du ikke innse det? Håper bare politiet klarer finne ut at den ”glippen” ligger hos deg. Da er det bare å søke på annen jobb😊 Anonymkode: 9b859...049 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 17. juli 2019 #252 Del Skrevet 17. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppsigelsestiden din er jo sikkert like lang som tiden uten lappen, så seriøst...? Innmari useriøs arbeidsgiver du har. Anonymkode: 65426...d78 Arbeidsgiver har da ikke gjort noe galt her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 18. juli 2019 #253 Del Skrevet 18. juli 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her Jeg har snakket med sjefen og fått beskjed om at jeg mister jobben om det viser seg at politiet har rett til å ta mitt sertifikat men hvis det viser seg å være feil får jeg beholde jobben. Det er total krise for meg om jeg mister den, da går jeg personlig konkurs og mister alt jeg eier og har. Må bare håpe at politiet finner ut at det har skjedd en glipp så jeg får tilbake sertifikatet! Anonymkode: 88a58...30c Har skjedd en glipp? Få meg ikke til å le. Den eneste «glippen» i denne saken står du for. Synes du nå det var verdt det å kjøre forbi den bilen som lå i 55 i 60-sona? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 18. juli 2019 #254 Del Skrevet 18. juli 2019 På 13.7.2019 den 10.01, AnonymBruker skrev: Mener TS har en god sak. Det er faktisk ulovlig å kjøre for sakte. Og det står klart og tydelig i § 3 at det er ulovlig å hindre andre bilister. Denne politibilen brøt helt åpenbart den regelen. TS måtte rett og slett foreta en rask forbikjøring fordi politibilen foran brøt loven. Hadde ikke TS gjort det, kunne konsekvensen blitt mye verre. Anonymkode: 83ae2...f74 Det er slettes ikke ulovlig å kjøre sakte. Mopedbiler har f.eks lov å kjøre overlat det ikke er motorvei, på veier med fartsgrense opp til 90km/t. Mopedbiler går i maks 45km/t. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 007_008_007 Skrevet 18. juli 2019 #255 Del Skrevet 18. juli 2019 På 12.07.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev: Ville tidlig hjem i dag når jeg nå sjal ha tre uker ferie og har planlagt en bilferie som nå da går rett til helvete...!! Politiet lå i mellom 50 og 55 kilometer i timen noe som irriterte meg så jeg dro forbi i en rett strekning og slakket desverre ikke av tidsnok etter forbikjøringen så jeg ble målt til 86 i 60 sonen.... Jeg har en jobb som jeg trenger sertifikatet på, så jeg blir sannsynligvis kastet rett til nav, jeg mister uten tvil jobben.... Jeg synes det er urettferdig slik dette ble gjort på da de lå under fartsgrensen og hadde flere biler bak seg og laget kø for deretter å måle min fart rett etter... Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, både ferie og livet mitt blir ødelagt.. uten jobb mister jeg både bil, hus og alt av eiendeler da jeg har store lån jeg betaler ned på både på bil og hus..!. Finnes det en mulighet for å klage å få tilbake lappen da den er livsviktig for meg og pga slik politiet gjorde dette på? Jeg har jo uansett ikke noe å tape på å klage så det blir nok til det, men kommer vel ingen vei med det........ Det er jo flere vitner til hendelsen men de finner jeg nok ikke og politiet vil nok ikke prøve å hjelpe til med det da de da taper på det... Faen altså, er så frustrert og forbannet at jeg snart sprekker!!!! Tror nemlig ikke jeg ble målt til det heller selv om den idiotiske laser driten sa det... Måtte bli hentet av foreldrene til samboeren min da hun ikke har sertifikat selv, det var så flaut og ikke minst vemodig å levere nøklene mine til faren hennes å få kjørt den hjem... Noen som vet om jeg nå får dagpenger fra nav med en gang eller må jeg vente en den karantenetiden på det? Jeg blir jo sakt opp ikke jeg som sier opp liksom, men med alt det lånet jeg har så er nok ikke dagpenger nok til nedbetaling, ser ikke noe annet enn at livet mitt blir ødelagt etter dette..... men går kanskje på håret om jeg får dagpenger, blir hvertfall ingen form form for ferie, nå må alle penger gå til nedbetaling av lån. Kun en ting nå som kan gjøre nedturen komplett og det er at samboer slår opp med meg, da har jeg ikke noe å leve for lenger.... Anonymkode: 88a58...30c Det vil nok komme noen moraliserende kommentarer i denne tråden. Jeg vil bare si at du har vært uheldig og vært på feil plass til feil tid. Slike forbikjøringer som dine skjer daglig og det er mange som kjører langt høyere over fartsgrensen enn deg. Men de blir ikke tatt fordi de har lært seg noen teknikker. Den klareste er at man bremser ned så fort forbikjøringen er fullført. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 18. juli 2019 #256 Del Skrevet 18. juli 2019 På 12.7.2019 den 21.22, AnonymBruker skrev: Det er ikke første gang jeg har hørt om at politiet legger seg 10 km. under fartsgrensen, for å provosere folk til å kjøre forbi. Anonymkode: 5fa67...aaf Samme her. Ts du har min fulle sympati og støtte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #257 Del Skrevet 18. juli 2019 Arbeidsgiver kan vel ikke si deg opp på dagen selv om du har mistet lappen. Du har vel sikkert 3 måneders gjensidig oppsigelsestid? Og har ikke arbeidsgiver noen alternative oppgaver du kan settes til i en periode du er uten førerkort? Jobbet selv et sted hvor alle måtte ha lappen/kjøre bil i arbeidet en gang, og da fant de andre oppgaver til en som mistet førerkortet i en periode. En annen, som fortsatte å kjøre bil i jobb selv om han hadde mistet førerkortet, uten å informere arbeidsgiver om at han var fratatt førerretten, ble oppsagt, men dette var en prosess som tok flere måneder (først måtte det saksbehandles av jurist, så var det 3 måneders oppsigelsestid) Den ansatte var sykmeldt og fikk sykepenger hele denne perioden. Anonymkode: d0095...44f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 18. juli 2019 #258 Del Skrevet 18. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsgiver kan vel ikke si deg opp på dagen selv om du har mistet lappen. Du har vel sikkert 3 måneders gjensidig oppsigelsestid? Og har ikke arbeidsgiver noen alternative oppgaver du kan settes til i en periode du er uten førerkort? Jobbet selv et sted hvor alle måtte ha lappen/kjøre bil i arbeidet en gang, og da fant de andre oppgaver til en som mistet førerkortet i en periode. En annen, som fortsatte å kjøre bil i jobb selv om han hadde mistet førerkortet, uten å informere arbeidsgiver om at han var fratatt førerretten, ble oppsagt, men dette var en prosess som tok flere måneder (først måtte det saksbehandles av jurist, så var det 3 måneders oppsigelsestid) Den ansatte var sykmeldt og fikk sykepenger hele denne perioden. Anonymkode: d0095...44f Det er ikke sikkert arbeidsgiver har lyst til å ha en som ikke følger trafikkreglene til å arbeide for seg og dermed har det ikke noe å si om TS mister lappen i "bare" 3 måneder. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #259 Del Skrevet 18. juli 2019 Det er spinnvillt at så mange ikke forstår faren man skaper i trafikken med å ligge 10km/t under fartsgrensen. Det skaper utrolig mange farlige situasjoner. Vil påstå det er mye farligere enn å kjøre 10km/t over. At det ikke straffes for å ligge langt under fartsgrensen, sier vel hvor lite folk vet om hvor problemet ligger. Anonymkode: 2f1ac...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 18. juli 2019 #260 Del Skrevet 18. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er spinnvillt at så mange ikke forstår faren man skaper i trafikken med å ligge 10km/t under fartsgrensen. Det skaper utrolig mange farlige situasjoner. Vil påstå det er mye farligere enn å kjøre 10km/t over. At det ikke straffes for å ligge langt under fartsgrensen, sier vel hvor lite folk vet om hvor problemet ligger. Anonymkode: 2f1ac...8cd Nei, problemet ligger hos utålmodige bilister som ikke klarer å styre seg. Det er en masse kjøretøy som lovlig kan ferdes i trafikken men som ikke kan holde fartsgrensen. Jeg nevner i fleng mopedbiler, mopeder, sykler, traktorer, anleggsmaskiner osv. Disse har like stor rett på veien som bilistene, selv om enkelte bilister får høyt blodtrykk av å måtte kjøre 45km/t i 60-sonen et par kilometer. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå