Gå til innhold

Mistet sertifikatet i dag da jeg kjørte forbi en sivil politibil i 60 sonen, KRISE!!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man må vel ha nedbetalt en viss prosent før man får avdragsfrihet nå? TS hadde visst mye lån...

Anonymkode: a328a...fa6

Ja, det er det mest vanlige ihvertfall. TS har heller ingen garanti for at han mister lappen i kun tre måneder. Det kan like gjerne bli lengre avhengig av situasjonen. 

Anonymkode: a5dce...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne saken skulle jo komme avisen. Hvis noen har link er jeg veldig interessert i å lese den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må vel ha nedbetalt en viss prosent før man får avdragsfrihet nå? TS hadde visst mye lån...

Anonymkode: a328a...fa6

Banken er nok neppe interessert i at han skal gå konkurs uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, The Kitten skrev:

Denne saken skulle jo komme avisen. Hvis noen har link er jeg veldig interessert i å lese den.

Hehe ja absolutt. Og ifølge enkelte her skjer det jo «hele tiden».

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 hours ago, Darkrobin27 said:

ganske normalt av "politi-hatere" og gå til angrep så fort de ser at noen har mistet førekortet :)

ja visst, populismen er på fremasj - noe denne tråden dessverre er nok et tegn på.

Anonymkode: 7ae17...c90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja visst, populismen er på fremasj - noe denne tråden dessverre er nok et tegn på.

Tror ikke den er mer på fremmarsj enn tidligere, tror bare idiotene har funnet en enkel måte å skrike høyt på.

Anonymkode: 4dc14...516

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Just now, AnonymBruker said:

Tror ikke den er mer på fremmarsj enn tidligere, tror bare idiotene har funnet en enkel måte å skrike høyt på.

Anonymkode: 4dc14...516

godt poeng. det virker jo som det er mer populisme, men det går kanskje på at de har fått (flere) kanaler. Brexit, vaksinemotstand, klimaskepsis, politihat....

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte til politiet i dag tidlig å forklarte situasjonen, sa jeg gjorde en dum feil men at jeg synes det politiet gjorde var direkte onskapsfullt og totalt unødvendig. Politidamen jeg snakket med var veldig hyggelig og grei og hadde forståelse for at jeg føler det litt urettferdig om det var slik jeg fortalte, så de skal gå igjennom filmen til politibilen i tiden før min forbikjøring å se om politibetjentene i den aktuelle bilen selv fremprovoserte min handling av å ligge for lavt og skape kø. Fikk halvveis bekreftet at de har vært borti dette tidligere og at slik oppførsel absolutt ikke skal skje. De skal også gå igjennom videoen av der de startet fartsmålingen å kontrollere om målingen skjedde på riktig måte eller om en personlig feil har skjedd. Forklarte hvor viktig lappen er for meg og at dette har utrolig store konsekvenser for mitt fremtidige liv, men samtidig så sa jeg at jeg såklart burde senket farten litt tidligere etter forbikjøringen.

Må nå bare håpe på det beste, håpe at de ser og bekrefter min side av saken og hva som da vil skje. De skulle prøve å se på det så fort som mulig men kunne ikke love en tid noe jeg såklart har forståelse for. Må nå bare takke politidamen som velger å høre på meg å starte en ny sak om dette selv om jeg i forfjamselsen samtykket til førerkortbeslag der og da, ble helt satt ut av hele saken og håper de betjentene i den aktuelle jobben får en form for smekk om saken blir gjort om pga demmes feil og fremprovosering. 

Kan også nevne at det var fullt lovlig å kjøre forbi i begge retninger hvor jeg dro forbi, lang fin strekning uten møtende bil og sol og pent vær. 

Har ikke lest alle svar her i tråden men ser det er mye forskjellige meninger om alt mulig og har også lagt merke til andre med lignende hendelser, jeg blir direkte lei meg at noe slikt kan skje her i norge. Jeg er en mann og ikke dame som flete her inne tror:) 

Men den største lærepengen jeg har fått i denne saken er at jeg skal gå rett til anskaffelse av dashkamera så har jeg selv bevis på om noe lignende skjer i fremtiden, må da såklart ha med fartsmåler men det er nok å få tak i. 

Igjen, stor takk til denne damen som tar opp igjen saken, det er slike som skal være ansatt i politiet. 

Nå blir det å ringe arbeidsgiver å forklare han saken, ser ikke frem til den samtalen men han er vanligvis en grei mann så det ordner seg forhåpentligvis. Men om jeg så mister jobben og at politiet finner ut av at dette var fremprovosering og at jeg får beholde førerkortet og heller en lavere bot eller blir helt uskyldig skal jeg gå videre å forlange en form for erstatning. 

God helg 

Anonymkode: 88a58...30c

Den største lærepengen din burde være å ikke bryte farsgrensen, og være glad du ikke drepte noen i den farten. 

Anonymkode: 99393...6b7

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den største lærepengen din burde være å ikke bryte farsgrensen, og være glad du ikke drepte noen i den farten. 

Anonymkode: 99393...6b7

Man dreper ikke noen ved å kjøre fortere enn fartsgrensen. Det må finnes en potensiell faresituasjon for at det skal skje, og slike kan lett unngås selv om man kjører fort i 60-sonen. De fleste 60-soner (og øvrige fartssoner) er satt etter bestemte krav, der det vurderes bl.a antall avkjørsler, trafikkhyppighet og hvor nært bebyggelsen ligger veien. Hvis sikten er god, ingen ferdes til fots langs kjørebanen, det ikke er noen brå svinger eller trafikk imot er det jo ikke noe mer farlig å kjøre i 100 der enn der det er generell 80 km/t.

Her er det fartsovertredelsen politiet har reagert på i følge ts, ikke annen uaktsomhet, som det å sette liv i fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Man dreper ikke noen ved å kjøre fortere enn fartsgrensen. Det må finnes en potensiell faresituasjon for at det skal skje, og slike kan lett unngås selv om man kjører fort i 60-sonen. De fleste 60-soner (og øvrige fartssoner) er satt etter bestemte krav, der det vurderes bl.a antall avkjørsler, trafikkhyppighet og hvor nært bebyggelsen ligger veien. Hvis sikten er god, ingen ferdes til fots langs kjørebanen, det ikke er noen brå svinger eller trafikk imot er det jo ikke noe mer farlig å kjøre i 100 der enn der det er generell 80 km/t.

Her er det fartsovertredelsen politiet har reagert på i følge ts, ikke annen uaktsomhet, som det å sette liv i fare.

Såklart er det farligere å ligge i 100 der, da man har vurdert strekningen til å ikke kunne ha høyere FG enn 60 km/t  🙄 Og på tross av at man ikke automatisk dreper noen av å kjøre fortere enn fartsgrensen, så økes risikoen for ulykker med fartsøkning på landevei.

Merkelig hvordan folk synes det er helt uproblematisk å ligge i 100 kmt i en 60-sone, mens å ligge i 55 er ren og skjær provokasjon. Dobbeltmoralen står støtt, ja.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NBA skrev:

Såklart er det farligere å ligge i 100 der, da man har vurdert strekningen til å ikke kunne ha høyere FG enn 60 km/t  🙄 Og på tross av at man ikke automatisk dreper noen av å kjøre fortere enn fartsgrensen, så økes risikoen for ulykker med fartsøkning på landevei.

Merkelig hvordan folk synes det er helt uproblematisk å ligge i 100 kmt i en 60-sone, mens å ligge i 55 er ren og skjær provokasjon. Dobbeltmoralen står støtt, ja.

Det er farligere å ligge i 100 der, men at det går fra ufarlig til lutt mindre ufarlig betyr ikke nødvendigvis så mye. Fartsgrenser er som sagt ikke bare satt med tanke på den ene bilen som kjører i den ene retningen, men summen av forholdene på strekningen. Hvis knapt noen av faremomentene er tilstede så er det jo ikke stort farligere enn en annen strekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det muligheter for at du kan få andre atneidsoppgaver nå mens du ikke har lappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det er farligere å ligge i 100 der, men at det går fra ufarlig til lutt mindre ufarlig betyr ikke nødvendigvis så mye. Fartsgrenser er som sagt ikke bare satt med tanke på den ene bilen som kjører i den ene retningen, men summen av forholdene på strekningen. Hvis knapt noen av faremomentene er tilstede så er det jo ikke stort farligere enn en annen strekning.

Du får ligge i 100 i 60-sonene du møter på mens du tenker på budsjettene dine da, så får vi se hvordan det går med førerkortet ditt, og hvordan økonomien takler 10-15000 i bot.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, NBA skrev:

Du får ligge i 100 i 60-sonene du møter på mens du tenker på budsjettene dine da, så får vi se hvordan det går med førerkortet ditt, og hvordan økonomien takler 10-15000 i bot.

Det har jeg ikke noe behov for å gjøre, takk. Økonomien takler en bot på 10-15000 kroner meget greit, men jeg vil gjerne beholde førerkortet slik at jeg kan fortsette i jobben min. Jeg kjører ofte i bl.a. 60-doner der det ikke hadde vært noe problem å holde 100 km/t, men siden det er gambling med førerkortet gjør jeg det ikke. Ikke vil jeg ha bot heller, da det er dårlig disponering av pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner jeg blir provosert over forslagene om sykemelding. Skal man lyve på seg sykemelding og la Staten og arbeidsgiver betale i dyre dommer fordi man selv har gjort noe idiotisk!? Herlighet for et samfunn.

Anonymkode: d998f...0cc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir provosert over forslagene om sykemelding. Skal man lyve på seg sykemelding og la Staten og arbeidsgiver betale i dyre dommer fordi man selv har gjort noe idiotisk!? Herlighet for et samfunn.

Anonymkode: d998f...0cc

Det blir morsomt den dagen vedkommende må på oppfølgingsmøte og må finne på nye løgner. Synes vi skal la det stå til, jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
On 7/12/2019 at 7:53 PM, AnonymBruker said:

Legger ikke politet inn feilmargin i målingen også? Sånn at din reelle fart egentlig var over 90?

Og hvor er det 60-sone utenfor bebyggelse? Dette henger ikke på greip.

Anonymkode: 83ae2...f74

Jeg vet om flere 60 soner utenfor bebyggelse. Jeg har også skrevet om noe veitrafikk greier her, og spurt spørsmål knytter til et gitt faktum. Da har jeg også fått svar om at slik skilting ikke finnes, så det  var ikke et spørsmål å bry seg med. 

Det finnes 60 soner utenfor bebyggelse, gjerne på ulykkesveier. Rasfarlige veier på Vestlandet har redusert fartsgrense til 60.

Anonymkode: ba3a1...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere 60 soner utenfor bebyggelse. Jeg har også skrevet om noe veitrafikk greier her, og spurt spørsmål knytter til et gitt faktum. Da har jeg også fått svar om at slik skilting ikke finnes, så det  var ikke et spørsmål å bry seg med. 

Det finnes 60 soner utenfor bebyggelse, gjerne på ulykkesveier. Rasfarlige veier på Vestlandet har redusert fartsgrense til 60.

Mye 60 utenfor bebyggelse. Gjerne på veier som enkelte tider på døgnet er hardt trafikkert. Det er en grunn til at det er 60 km/t på dem, men som jeg poengterer over her er det ikke nødvendigvis slii at den årsaken er aktuell til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Politiet har virkelig for lite å finne på, og/eller feilprioriterer sterkt, når det bedriver tiden med å erte på seg bilister for så å inndra førerkort for filleting. Lusker rundt på veiene og bruker tiden på å se om noen kjører ørlite for fort, eller, gud forby!, finner på å ta på mobilen sin uten hands free. Det er virkelig veldig mye annet de burde ta tak i her til lands...

Anonymkode: 9caa5...f97

Det er en viktig jobb å luke ut mennesker som setter eget og andres liv i fare. Har en kompis som sitter i rullestol i dag på grunn av slike folks dumhet. Han var aktiv innen idrett, nå kan han bare gå noen meter oppreist ved hjelp av krykker, resten av tiden er han lenket til rullestolen.

Hvis du kjører i 80 km i timen og titter på mobilen i to sekunder, har bilen beveget seg 44 meter kun på de to sekundene.

Uoppmerksomhet er medvirkende faktor til en av tre ulykker. Mange er døde eller har blitt invalide på grunn av dette. Så dette er en av de mange sakene som politiet skal ta tak i, ja.

Anonymkode: 7b686...5a4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis fartsgrensen er satt til 60 km/t pga f.eks ulykkesfare/ulykkesbelastet strekning, så er det ihvertfall ikke noe sjakktrekk å kjøre forbi i mellom 90 og 100 km/t. Tror nok ts må belage seg på å være fotgjenger en stund fremover ja.  

Anonymkode: a5dce...c6b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...