The Kitten Skrevet 13. juli 2019 #201 Del Skrevet 13. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor kjørte du forbi politiet da? Det skjønner ikke jeg. Skjønner at det gikk tregt og at det er irriterende, men seriøst, du kjørte forbi politiet??? Om samboerne din går fra deg pga dette er ikke det forholdet mye verdt. Veldig spesielt. Anonymkode: a7f28...099 Det var en sivil politibil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #202 Del Skrevet 13. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men da sier vi det frøken perfekt 🤗 Anonymkode: a6f16...188 Frøken perfekt? Snakk om skivebom. Anonymkode: 4dc14...516 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 13. juli 2019 #203 Del Skrevet 13. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener TS har en god sak. Det er faktisk ulovlig å kjøre for sakte. Og det står klart og tydelig i § 3 at det er ulovlig å hindre andre bilister. Denne politibilen brøt helt åpenbart den regelen. TS måtte rett og slett foreta en rask forbikjøring fordi politibilen foran brøt loven. Hadde ikke TS gjort det, kunne konsekvensen blitt mye verre. Anonymkode: 83ae2...f74 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er 100% ulovlig. Det står svart på hvitt i loven. Det spiller ingen rolle om politiet slakket på farten fordi de så ei fin dame på andre siden. Det er fortsatt ulovlig. Anonymkode: 83ae2...f74 Snakk om å ikke kjenne til lovverket. Vet du hva et skilt med rød sirkel og «60» i midten faktisk betyr? Det betyr noe så enkelt som at øvre fartsgrense på den følgende strekningen er 60 km/t. Det sier ingenting om laveste fartsgrense, og det er ingen anbefaling om hvilken fart man skal holde. Men du mener altså at man kjører ulovlig på vinterstid når man er nødt til å holde 40 på motorveien? Loven sier at man ikke skal være til unødig hinder for andre trafikanter. Her er stikkordet «unødig», for alle biler på veien er til hinder for de andre. Man er på ingen måte til unødig hinder etter lovens forstand om man ligger i 50-55 i en 60-sone. Så nei, det står ikke svart på hvitt i loven, og du må slutte å spre slike løgnaktigheter. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #204 Del Skrevet 13. juli 2019 Loven er jo krystallklar. Det er ikke lov å bryte fartsgrensen, selv ved forbikjøringer. Så i 60 sone er det dessverre slik at man bare får trekke pusten dypt. Og legge seg fint bak sinken foran. Om politiet her var ufine eller ikke er egentlig irrelevant. Uansett provokasjon, eller hvem som ber det gjøre ulovligheter, så er man selv ansvarlig for egne handlinger. Anonymkode: 8b2f9...51a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 13. juli 2019 #205 Del Skrevet 13. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte til politiet i dag tidlig å forklarte situasjonen, sa jeg gjorde en dum feil men at jeg synes det politiet gjorde var direkte onskapsfullt og totalt unødvendig. Politidamen jeg snakket med var veldig hyggelig og grei og hadde forståelse for at jeg føler det litt urettferdig om det var slik jeg fortalte, så de skal gå igjennom filmen til politibilen i tiden før min forbikjøring å se om politibetjentene i den aktuelle bilen selv fremprovoserte min handling av å ligge for lavt og skape kø. Fikk halvveis bekreftet at de har vært borti dette tidligere og at slik oppførsel absolutt ikke skal skje. De skal også gå igjennom videoen av der de startet fartsmålingen å kontrollere om målingen skjedde på riktig måte eller om en personlig feil har skjedd. Forklarte hvor viktig lappen er for meg og at dette har utrolig store konsekvenser for mitt fremtidige liv, men samtidig så sa jeg at jeg såklart burde senket farten litt tidligere etter forbikjøringen. Må nå bare håpe på det beste, håpe at de ser og bekrefter min side av saken og hva som da vil skje. De skulle prøve å se på det så fort som mulig men kunne ikke love en tid noe jeg såklart har forståelse for. Må nå bare takke politidamen som velger å høre på meg å starte en ny sak om dette selv om jeg i forfjamselsen samtykket til førerkortbeslag der og da, ble helt satt ut av hele saken og håper de betjentene i den aktuelle jobben får en form for smekk om saken blir gjort om pga demmes feil og fremprovosering. Kan også nevne at det var fullt lovlig å kjøre forbi i begge retninger hvor jeg dro forbi, lang fin strekning uten møtende bil og sol og pent vær. Har ikke lest alle svar her i tråden men ser det er mye forskjellige meninger om alt mulig og har også lagt merke til andre med lignende hendelser, jeg blir direkte lei meg at noe slikt kan skje her i norge. Jeg er en mann og ikke dame som flete her inne tror:) Men den største lærepengen jeg har fått i denne saken er at jeg skal gå rett til anskaffelse av dashkamera så har jeg selv bevis på om noe lignende skjer i fremtiden, må da såklart ha med fartsmåler men det er nok å få tak i. Igjen, stor takk til denne damen som tar opp igjen saken, det er slike som skal være ansatt i politiet. Nå blir det å ringe arbeidsgiver å forklare han saken, ser ikke frem til den samtalen men han er vanligvis en grei mann så det ordner seg forhåpentligvis. Men om jeg så mister jobben og at politiet finner ut av at dette var fremprovosering og at jeg får beholde førerkortet og heller en lavere bot eller blir helt uskyldig skal jeg gå videre å forlange en form for erstatning. God helg Anonymkode: 88a58...30c Tror nok du har en dårlig sak. Lite tips: Hvis du skal i retten, så ikke møt opp og si at den største lærepenger er at du må skaffe deg dashcamera... Ville heller ikke kalt politiet for ondskapsfulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #206 Del Skrevet 13. juli 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Politiet tar vel gjerne ikke imot slike telefonhenvendelser i helgene. Uansett, det at hun var hyggelig vil ikke si at du har noen sak. Anonymkode: 32936...d08 Hehe, så sant, så sant. Etterforskere og jurister jobber ikke helg 🙂 Anonymkode: 4dc14...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #207 Del Skrevet 13. juli 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, så sant, så sant. Etterforskere og jurister jobber ikke helg 🙂 Anonymkode: 4dc14...516 Hvor har jeg skrevet at jeg har snakket med etterforsker eller jurist???? Det jeg sa var at jeg ringte politiet, altså 02800 om det må inn med teskjeer.... les heller hva jeg skrev.... jeg fikk ingen tid hvor de skulle se på det men de skulle prøve så fort som mulig... Kan vedde 100 millioner på at politiet er på jobb som du får kontakt med nå i helgen uansett når du ringer.... vedder du imot?;) Anonymkode: 88a58...30c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #208 Del Skrevet 13. juli 2019 Fremprovosering av forbikjøring er ulovlig, og det sier også politikvinnen TS snakket med. Dessuten er det ulovlig å holde seg langt under fartsgrensa, - politiet stopper de som gjør det. Det å holde seg på fartgrensa under forbikjøring kan skape farlige situasjoner da forbikjøring vil ta unødig lang tid, men man må komme ned i fart når forbikjøringen er unnagjort. Noen ganger må man faktisk bruke hodet og ikke holde seg slavisk til regler. Jeg har vært meddommer i tingretten, og det er ikke alt politiet gjør som er riktig. Anonymkode: c318d...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 13. juli 2019 #209 Del Skrevet 13. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fremprovosering av forbikjøring er ulovlig, og det sier også politikvinnen TS snakket med. Dessuten er det ulovlig å holde seg langt under fartsgrensa, - politiet stopper de som gjør det. Det å holde seg på fartgrensa under forbikjøring kan skape farlige situasjoner da forbikjøring vil ta unødig lang tid, men man må komme ned i fart når forbikjøringen er unnagjort. Noen ganger må man faktisk bruke hodet og ikke holde seg slavisk til regler. Jeg har vært meddommer i tingretten, og det er ikke alt politiet gjør som er riktig. Anonymkode: c318d...5be Det er fortsatt ikke lov å bryte farsgrensen under forbikjøring. Kan ikke forbikjøring gjøres uten å bryte fartsgrensen er forbikjøringen altså ikke lovlig. Så er det som du sier noen ganger man må bruke hodet. I et slikt tilfelle som dette bruker man hodet til å ikke kjøre fortere enn 70-80 km/t under forbikjøring i en 60-sone, ikke til å kjøre i det som må ha vært nærmere 100 km/t. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #210 Del Skrevet 13. juli 2019 3 hours ago, Darkrobin27 said: Igjen, 5 km er ikke et hinder, det har jeg nettopp fått forklart ifra politiet. Så igjen, ditt argumentasjon er irrelvant. Igjen, ingen vet om de var i oppdragg, så vi kan ikke bare høre på hennes side her. Tror nok ganske mange vil mene at folk som kjører for sakte hindrer trafikken, skaper irritasjon og dermed skaper ukonsentrerte medtrafikanter. Anonymkode: 7aca4...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #211 Del Skrevet 13. juli 2019 At noen flauser og får bot, hva har jeg med det å gjøre. La oss si at politimannen hadde sikkert en dårlig dag og måtte imponere sjefen sin. Anonymkode: 17bf0...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 13. juli 2019 #212 Del Skrevet 13. juli 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror nok ganske mange vil mene at folk som kjører for sakte hindrer trafikken, skaper irritasjon og dermed skaper ukonsentrerte medtrafikanter. Anonymkode: 7aca4...072 Men slike som kjører 5-10 km/t under fartsgrensen omfattes altså ikke av regelen av den grunn. Endret 13. juli 2019 av Husholdning1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #213 Del Skrevet 13. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor har jeg skrevet at jeg har snakket med etterforsker eller jurist???? Det jeg sa var at jeg ringte politiet, altså 02800 om det må inn med teskjeer.... les heller hva jeg skrev.... jeg fikk ingen tid hvor de skulle se på det men de skulle prøve så fort som mulig... Kan vedde 100 millioner på at politiet er på jobb som du får kontakt med nå i helgen uansett når du ringer.... vedder du imot?;) Anonymkode: 88a58...30c Selvfølgelig er de på jobb. Når du ringer til 02800 i helgen kommer du til operasjonssentralen. De har ikke tid til å sitte og se på saken og prate masse om den som du forteller. De ber deg ringe tilbake i kontortid mandag-fredag. Anonymkode: 4dc14...516 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #214 Del Skrevet 13. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fremprovosering av forbikjøring er ulovlig, og det sier også politikvinnen TS snakket med. Dessuten er det ulovlig å holde seg langt under fartsgrensa, - politiet stopper de som gjør det. Det å holde seg på fartgrensa under forbikjøring kan skape farlige situasjoner da forbikjøring vil ta unødig lang tid, men man må komme ned i fart når forbikjøringen er unnagjort. Noen ganger må man faktisk bruke hodet og ikke holde seg slavisk til regler. Jeg har vært meddommer i tingretten, og det er ikke alt politiet gjør som er riktig. Anonymkode: c318d...5be Uansett provokasjon er det ikke lov å bryte fartsgrenser. Eller mener du at du kan jeg begå drap, bare fordi noen har provosert deg til å gjøre det? Anonymkode: 8b2f9...51a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NBA Skrevet 13. juli 2019 #215 Del Skrevet 13. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dessuten er det ulovlig å holde seg langt under fartsgrensa, - politiet stopper de som gjør det. Hvordan mener du 55 i 60-sona er laaangt unna fartsgrensa, mens 30 over er helt innafor?🤔🤦♂️😅 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 13. juli 2019 #216 Del Skrevet 13. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror nok ganske mange vil mene at folk som kjører for sakte hindrer trafikken, skaper irritasjon og dermed skaper ukonsentrerte medtrafikanter. Anonymkode: 7aca4...072 Hvis man ikke klarer å kjøre 5-10 km under fartsgrensen uten å bli irritert og/eller ukonsentrert bør man kanskje ikke kjøre bil? 🤔 TS: hvor langt bak bilen lå du før du kjørte forbi? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #217 Del Skrevet 13. juli 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi vet ingenting om forholdene. Det kan gått ha vært ting som gjør at han måtte opp i 90, ellers ville enda farligere situasjoner oppstått. Anonymkode: 83ae2...f74 Og du tror at TS her ikke ville nevnt det for oss hvis det var tilfelle. Han har jo nevnt hvor ondskapsfulle politiet var, tror han hadde nevnt det hvis han hadde fødende kvinne i bilen eller noe, Anonymkode: e6e67...f88 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #218 Del Skrevet 13. juli 2019 21 timer siden, Blueblizz skrev: Nødløsning mens du tar opp kampen med politiet, eller får arbeidsgiver og fastlege til å sende inn skriv om at du trenger sertifikatet for å være i jobb(vet om en som fikk lappen tilbake pga det, men det er jo sikkert 13 år siden), kan være å sykemelde deg. Du snakker jo om at dette påvirker deg i så stor grad at hele livet ditt blir ødelagt? Får du selvmordstanker? Dette blir svindling av velferdsstatens penger, TS er ikke syk. Hadde jeg vert deg TS så hadde jeg først tatt ut ferie, så hørt med arbeidsgiver om du kan "omplasseres" midlertidig til oppgaver som ikke krever lappen. Deretter søkt om ulønnet permisjon. Feriepengene hadde jeg brukt på lånet, når det er slutt, kan samboeren de dekke litt ekstra? Ta opp privat lån? Som noen nevner er det kanskje snakk om 3 mnd uten lappen/jobb. Anonymkode: a328a...fa6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #219 Del Skrevet 13. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feriepengene hadde jeg brukt på lånet, når det er slutt, kan samboeren de dekke litt ekstra? Ta opp privat lån? Snakker du med banken slipper du også fint unna avdrag i 3 mnd også... Anonymkode: 4dc14...516 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #220 Del Skrevet 13. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakker du med banken slipper du også fint unna avdrag i 3 mnd også... Anonymkode: 4dc14...516 Man må vel ha nedbetalt en viss prosent før man får avdragsfrihet nå? TS hadde visst mye lån... Anonymkode: a328a...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå