Gå til innhold

Hjelp til valg av stasjonsvogn, maks 400 000


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi venter nå tvillinger og har fra før en stor rottweiler, dermed må vi selge vår vw E-golf til fordel for større bil da det ikke blir nok plass, men vil ikke ha elbil noe mer. Vi har sett litt på subaru outlander, mercedes E klasse, bmw 5 serie samt passat. Har noen andre noen andre tips av stasjonsvogn vi bør se litt nærmere på? Bilen skal primært bli kjørt i østlandsområdet og noen turer til hytta vår i fjellet. 

Kvalitet og komfort er viktig for oss. 

Anonymkode: 58c25...3ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For deg første er ikke Subaru Outlander en bil. Mener du Subaru Outback eller Mitsubishi Outlander?

For det andre trenger vi mer info. Hva er maks alder og kilometerstand du vil ha? Drivstoff? Girkasse? 2 eller 4WD?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo V70/V90 eller XC70. Politiet har avtale på BMW 5-serie, men bagasjerommet er ikke stort nok til hundeburene i hundepatruljen, så alle hundepatruljen kjører XC70 eller den nye V90 Cross Country. Så Volvo har blant de største bagasjerommene på markedet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skoda Suberb eller octavia. Ferdig snakka.

Anonymkode: f668a...dfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Komfort og kvalitet", sier du, og da tenker jeg absolutt Volvo. Både Audi, BMW og Mercedes går for mye for sportsbilfølelsen. Outback er en grei bil, men bruker umoderne mye drivstoff og den er ikke spesielt komfortabel heller.

Anonymkode: efc8b...25b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vil slite med å finne stasjonsvogn med plass til tvillingvogn, bagasje og bikkja i stort nok bur. Bilen må jo også ha god nok avstand mellom frem-og bakseter til at bilsetene til barna ikke gjør at en må sitte som et trekkspill kloss i rattet når en kjører. 

Mindre elegante forslag; Nissan Nv200(finnes også som elbil), VW caravelle,  Ford galaxy, Toyota hiace. 

Så kan dere heller bytte ned i størrelse når ikke vogna skal med (men da skal gjerne andre ting som fx sykler med på tur)

Ta med bikkjebur, vogn og barneseter og prøv biler. 

Anonymkode: 89da8...fec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke plass i passat. Vi har to barn og ingen hund. Bytter ut passaten til fordel for Peugeot 5008 nå. Kjempe god plass i baggasjerommet og romslig i baksetene. Hadde hvertfall ikke valgt outlnder, suver har generelt dårlig med baggasje plass. Av stasjonsvogn ville jeg evt sett på superb. Ellers anbefaler jeg større bil, smax, 5008 ol.

Anonymkode: a8ae6...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 7/12/2019 at 3:49 PM, NBA said:

For deg første er ikke Subaru Outlander en bil. Mener du Subaru Outback eller Mitsubishi Outlander?

For det andre trenger vi mer info. Hva er maks alder og kilometerstand du vil ha? Drivstoff? Girkasse? 2 eller 4WD?

Hva mener du med at det ikke er en bil? Ganske sikker på at det er en bil.

Anonymkode: 556b6...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hva mener du med at det ikke er en bil? Ganske sikker på at det er en bil.

Anonymkode: 556b6...420

sorry, leste feil, så at det var en outback

Anonymkode: 556b6...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest #Rasshøl
På 12.7.2019 den 18.39, dyptvann skrev:

Volvo V70/V90 eller XC70. Politiet har avtale på BMW 5-serie, men bagasjerommet er ikke stort nok til hundeburene i hundepatruljen, så alle hundepatruljen kjører XC70 eller den nye V90 Cross Country. Så Volvo har blant de største bagasjerommene på markedet. 

Enig. Volvo har romslig plass, og er gode og trygge biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i vår Volvo XC70. Hadde helt klart blitt ny Volvo når den vi har blir for gammel hadde det ikke vært for at vårt lokale Volvo verksted er helt elendig.

Anonymkode: 66ccc...2ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med tvillinger på vei og Rottweiler ville jeg helt klart vektlagt STORT bagasjerom! Tvillingvogn og stort hundebur tar mye plass. Skoda Superb vet jeg har digert bagasjerom, muligens også Mercedes E klasse. Glem Passat,Mondeo o.l., det blir for smått. Alternativt se på biler i litt større klasse (Vito,Caravelle,Sharan,S Max ol)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som nevner den over meg her. Du får mye bil for pengene hos Skoda. Og Skoda superb er en stor stasjonsvogn! Hadde ikke vært i tvil😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Škoda Superb har jo prioritert baksetepassasjerene fremfor bagasjerommet? Mer volum i Volvo.

Anonymkode: efc8b...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men Škoda Superb har jo prioritert baksetepassasjerene fremfor bagasjerommet? Mer volum i Volvo.

Anonymkode: efc8b...25b

 https://www.motor.no/tester/biltester/skoda-superb-stv-2017/ Superb’en har både romslig baksete og bagasjerom. Uansett tror jeg TS må gå en klasse opp mht biltype dersom h*n tenker å få plass til både tvillingvogn og et hundebur som passer til en Rottweiler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...