Gå til innhold

Flere som misliker komikere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes stand up komikere er slitsomme mennesker. Nå går jeg aldri på standup fordi jeg ikke liker konseptet med en person som forteller vitser på innpust og utpust i en times tid. Men komikere kommer gjerne også på talskshow og panelshows, de er gjester og de er verter. Enkelte ganger møter man dem i virkeligheten også. Synes de nesten uten unntak har stort oppmerksomhetsbehov og alltid skal være den morsomme. Får de et seriøst spørsmål så må de gi et morsomt svar. Forteller noen andre en historie så må de avbryte og komme med en morsom kommentar. 

Det finnes selvsagt komikere som klarer å beherske seg. Men generelt synes jeg komikere er slitsomme mennesker.  Det  gjelder ikke bare yrkeskomikere. Er nok av hobbykomikere også og man ser dem ofte på nettforumer hvor de alltid skal prøve å komme med en morsom kommentar uansett hvor mye det er en avsporing av tråden. 

Anonymkode: a3f2a...ede

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Tror de mest usympatiske jeg har møtt. Vet om en del. No good. Tror det bor en liten psykopat i mange av dem. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok av hobbykomikere også og man ser dem ofte på nettforumer hvor de alltid skal prøve å komme med en morsom kommentar uansett hvor mye det er en avsporing av tråden.

Uff da. Jeg kjenner meg litt skyldig kjenner jeg :sjenert:

Anonymkode: 437cd...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig det motsatte inntrykket, - at mange komikere ofte er ganske stille og innesluttede på privaten. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, absinthia skrev:

Jeg har egentlig det motsatte inntrykket, - at mange komikere ofte er ganske stille og innesluttede på privaten. 

Hvor mange har du møtt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Hvor mange har du møtt? 

Jeg har kun møtt et par, men mannen har vel jobbet med de fleste som har reist litt rundt i landet de siste årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, absinthia skrev:

Jeg har kun møtt et par, men mannen har vel jobbet med de fleste som har reist litt rundt i landet de siste årene. 

Ok. Og mannen din har godt inntrykk av dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen her er sjalu på at de ikke er naturlig morsom😉

Anonymkode: 9934c...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror noen her er sjalu på at de ikke er naturlig morsom😉

Anonymkode: 9934c...aa6

Hvis det er meg du sikter til, så liker jeg morsomme mennesker altså. Når Ts snakker om komikere, regnet jeg med at det var yrket deres. Eller/Og stand up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Ok. Og mannen din har godt inntrykk av dem? 

Ja, han har faktisk bare godord om nesten alle, bortsett fra at han ikke skjønner hvorfor i all verden et par av dem gjør så mye merkelig på privaten.

Han har vel noen «yndlinger» tror jeg, når det gjelder innhold som f.eks Erlend Osnes, Dr Bergland og Dag Sørås og en dame fra Nord-Norge, som jeg ikke husker hva heter.

Så har vi folk som f.eks Valen: proff til fingerspissene, vanvittig flink til å få forestillingene til å virke som det var noe han gjorde på sparket  og ikke så irriterende som man skulle tro, Svendsen er selvfølgelig et sjarmtroll og veldig hyggelig, andre synes han kanskje ikke passer helt hans humor, men svært behagelige å jobbe med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, absinthia skrev:

Ja, han har faktisk bare godord om nesten alle, bortsett fra at han ikke skjønner hvorfor i all verden et par av dem gjør så mye merkelig på privaten.

Han har vel noen «yndlinger» tror jeg, når det gjelder innhold som f.eks Erlend Osnes, Dr Bergland og Dag Sørås og en dame fra Nord-Norge, som jeg ikke husker hva heter.

Så har vi folk som f.eks Valen: proff til fingerspissene, vanvittig flink til å få forestillingene til å virke som det var noe han gjorde på sparket  og ikke så irriterende som man skulle tro, Svendsen er selvfølgelig et sjarmtroll og veldig hyggelig, andre synes han kanskje ikke passer helt hans humor, men svært behagelige å jobbe med. 

Er nok noen av unntakene dette 🙂 Valen er jo bare snill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Valen og Lyngbø.

 

Liker ikke han som har vært mye i media de siste månedene. Beviser at mange av de er ganske respektløse mennesker ja.

Anonymkode: 45832...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker Valen og Lyngbø.

 

Liker ikke han som har vært mye i media de siste månedene. Beviser at mange av de er ganske respektløse mennesker ja.

Anonymkode: 45832...74b

Respektløse ja. Og utrolig høye på seg selv. Mye av det bør være åpenbart for de fleste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror noen her er sjalu på at de ikke er naturlig morsom😉

Anonymkode: 9934c...aa6

Skjønner ikke hvorfor du tror det. Jeg har ingen problemer med at mange er langt morsommere enn det jeg er. Jeg synes derimot det er slitsomt med folk som prøver å være morsomme hele tiden og jeg synes det er slitsomt med folk som ikke kan la andre ha ordet. 

TS

Anonymkode: a3f2a...ede

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm..

Anonymkode: 45832...74b

Lurer på om noen noensinne har stjålet vitser fra Ørjan.

Anonymkode: b4c4a...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt uenig. Synes vi har alt for lite standup i Norge. Jeg elsker den kulturformen.

Har selv dratt til utlandet med eneste mål å henge på comedy clubs hver eneste dag. Har en drøm om å åpne et sted med åpen mikrofon i Oslo, men trur ikke noe sånt hadde gått rundt.

Anonymkode: 25bfd...38a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har mye daff standup. 

Den eneste som sparker godt er Dag Sørås. 

Anonymkode: d0887...708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har ikke sett Dag Sørås før. Fikk tips her. Har sett litt på ham nå. Og selv om vi kanskje ikke har helt det samme politiske standpunktet, så er han virkelig bra. Det er slik det skal være, tar opp temaer som man kan tenke igjennom. Synes også det er gøy med mer hverdagslige temaer, men han skal jeg se mer av.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...