Gå til innhold

Transport når jeg er skadet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt fortvilet nå. Hadde et uhell som gjorde at jeg skadet meg. Har vært på legevakten og fått behandling. Har vondt men det største problemet er egentlig at jeg ikke kan kjøre bil. Fikk beskjed om at jeg ikke kan kjøre på minst seks uker. Det sier uansett seg selv, jeg klarer ikke det med den skaden jeg har. 

Jeg er alene med tre barn, og vi bor slik til at vi må kjøre en del. Til butikk og andre steder. Og nå er det sommer i tillegg. Hadde planlagt en bilferie, den må avlyses. Men vi kommer oss heller ikke på stranden eller andre steder. Kan bestille mat levert på døren, så den er egentlig grei. Kollektivtransporten her er ikke så bra. Vi kan komme oss til sentrum, men ikke til stranden f eks. 

Sommeren blir ikke helt som jeg håpet uansett, men jeg lurer på om noen vet om det finnes muligheter for å få dekket noen taxiturer i et slikt tilfelle? Har prøvd å google, men finner det ikke. Vet jo at en del eldre og syke har en slags ordning hvor de kan få taxi av og til. Skulle sikkert spurt på legevakten men jeg tenkte ikke på det da 

Anonymkode: 8166f...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare legge til at jeg har absolutt ikke råd til å betale mer enn maks et par korte taxiturer i måneden. 

Anonymkode: 8166f...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt fortvilet nå. Hadde et uhell som gjorde at jeg skadet meg. Har vært på legevakten og fått behandling. Har vondt men det største problemet er egentlig at jeg ikke kan kjøre bil. Fikk beskjed om at jeg ikke kan kjøre på minst seks uker. Det sier uansett seg selv, jeg klarer ikke det med den skaden jeg har. 

Jeg er alene med tre barn, og vi bor slik til at vi må kjøre en del. Til butikk og andre steder. Og nå er det sommer i tillegg. Hadde planlagt en bilferie, den må avlyses. Men vi kommer oss heller ikke på stranden eller andre steder. Kan bestille mat levert på døren, så den er egentlig grei. Kollektivtransporten her er ikke så bra. Vi kan komme oss til sentrum, men ikke til stranden f eks. 

Sommeren blir ikke helt som jeg håpet uansett, men jeg lurer på om noen vet om det finnes muligheter for å få dekket noen taxiturer i et slikt tilfelle? Har prøvd å google, men finner det ikke. Vet jo at en del eldre og syke har en slags ordning hvor de kan få taxi av og til. Skulle sikkert spurt på legevakten men jeg tenkte ikke på det da 

Anonymkode: 8166f...3ee

TT kort får du ikke uten å ha et varig problem. Det samme gjelder for andre alternativer og. 

Til og fra behandling, lege, røntgen kan du ha rett på pasientreiser, men ellers bryr ikke samfunnets velferdsgoder seg om slike, i den store sammenhengen, bagatellmessige skader. 

Du får høre med barnevernet om de kan være behjelpelig med aktiviterer for barna. Røde kors ol har og tilbud til barn som må være hjemme i sommerferien. 

Anonymkode: c9ee0...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må bare legge til at jeg har absolutt ikke råd til å betale mer enn maks et par korte taxiturer i måneden. 

Anonymkode: 8166f...3ee

Ditt problem, ikke samfunnets problem.

Anonymkode: c9ee0...fd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk hvis alle skulle fått dekket taxi pga en skade i foten(?) sier seg selv at det ikke går bra. Jeg har hatt en 4 veldig store operasjoner i magen, jeg ble hentet av familie på sykehuset, men jeg kunne fått taxi hjem, ikke noe annet etter det (spurte ikke om det heller, når man skal bli frisk igjen etter behandling/skade så må man finne på alternative ting for å komme seg rundt. Taxi tilbudet er med rette til de som har kroniske problemer og eldre)

Du har ikke familie, venner, naboer som kan hjelpe til å kjøre dere litt rundt, til stranden osv? Her jeg bor finnes det sommerleir for barn som har foreldre som ikke kan dra på ferie, jeg tror det er igjennom kommunen. Kanskje du kunne sjekket opp det eller andre sommerleire, om de fortsatt har plasser.

Endret av FlikkFlakk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du ingen du kan spørre? Du kan eventuelt høre om det finnes noen som skal forbi stranden og hjem igjen en stund etterpå, og tilby dem betaling.  (Jeg aner jo ikke hvor denne stranden er, så jeg bare antar at det går en vei forbi, som fører til et annet sted. )

Annet tips: Bruk noen av pengene som dere ikke får brukt på ferie, til å ta taxi til stranden, fra nærmeste busstopp/ eller et skikkelig bra hagebasseng, med en liten bassengvarmer og andre fasiliteter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å låne bort din bil, til noen med lappen som ikke har bil til vanlig, med avtale om at de kjører deg litt hit og dit? 

Endret av absinthia
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke rett til TT kort eller taxi rekvisjoner. Skaden din er ikke alvorlig nok og du blir frisk. 

Det blir kanskje en annerledes sommer, gjør det beste ut det. Det kommer en sommer neste år også heldigvis. Barna tåler at det blir mindre strand og langturer denne sommeren. 

Du har ellers fått mange gode tips her av andre i tråden. God bedring 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det er ikke slik at jeg forventer at staten skal betale taxi for meg hver dag. For min egen del kan jeg bare sitte hjemme hele sommeren. Men synes synd på barna. Har foreldre en halv time unna og noen få venner her. Har snakket med dem og de skal hjelpe meg litt. Problemet er bare at de har planlagt ferieturer stort sett hele sommeren selv. Vi flyttet hit for kort tid siden så jeg kjenner ikke så mange. Ferien jeg hadde planlagt ville ontrent ikke kostet noen ting da vi skulle kjøre og sove hos familie og venner andre steder.  Å ta buss eller tog til noen av disse stedene kan kanskje være en mulighet, men det blir mye dyrere og jeg kan ikke få med meg bagasje selv. Så det blir litt vanskelig. 

Vi klarer oss alltid, men det blir ikke noe særlig gøy for barna i sommer. Men jeg vet jo det er en sommer neste år også. 

Ts.

Anonymkode: 8166f...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket turer og aktiviteter med kommune og DNT i området men det er enten fullt, allerede over eller det krever at jeg kjører til forskjellige steder. Har ikke klart å finne noe som vi kan få til. 

Anonymkode: 8166f...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen mulighet for at foreldrene dine kan ta med ungene på noen helgeturer så de får oppleve litt selv om det blir en annerledes sommer? 

Anonymkode: 71c89...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen mulighet for at foreldrene dine kan ta med ungene på noen helgeturer så de får oppleve litt selv om det blir en annerledes sommer? 

Anonymkode: 71c89...071

Har avtalt at de skal ta dem med på en liten helgetur. Mer får de ikke til fordi de har bestilt ferieturer, pluss noen andre utfordringer. 

Anonymkode: 8166f...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen mulighet, du er skadet, hvem er ansvarlig for at du er skadet? 

Er du påkjørt, eller har noen påført deg skade? Da vil disse kunne ha et erstatningsansvar for tap du blir påført. 

Er du skadet ved uhell? Da er du ikke dekket av andre. Har du forsikringer som dekker skaden? 

Anonymkode: c9ee0...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En annen mulighet, du er skadet, hvem er ansvarlig for at du er skadet? 

Er du påkjørt, eller har noen påført deg skade? Da vil disse kunne ha et erstatningsansvar for tap du blir påført. 

Er du skadet ved uhell? Da er du ikke dekket av andre. Har du forsikringer som dekker skaden? 

Anonymkode: c9ee0...fd0

Det var min egen feil, men det var selvsagt ikke meningen.  Et fall. Nei, jeg har ikke noen forsikringer som hjelper meg her. 

 

Anonymkode: 8166f...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...