Gå til innhold

Hvor drar man på ferie i januar/februar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne vinteren har jeg virkelig lyst til å spandere på meg selv og samboeren en ferie til varmere strøk! Jeg reiser veldig sjeldent lenger enn Europa og trenger derfor tips fra dere. Hvor drar man på ferie på den tiden av året? 

Jeg vil ha det varmt, men det behøver ikke være 35 grader i skyggen. T-skjorteremp holder. Ønsker heller ikke en typisk sydendestinasjon med Bamseklubb, All inklusive og drita skandinaviere overalt. Vi er to voksne mennesker som skal dra og vi tar oss gjerne en fest, men ikke sammen med årets russekull om dere ser greia 😂

Vi har kikket litt på Roma, Alicante, Venezia og lignende. Er det ok temperatur der på den tiden? Har dere andre gode forslag?

Anonymkode: 191b5...cb3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sør-Europa er kaldt. Hva med sørøst-Asia?

Anonymkode: ce02b...a91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kariben, Mexico eller noe sånt

Anonymkode: a8501...7c4

• Liker 2
Gjest Familytree
Skrevet

Go to the Moon and beyond!

AnonymBruker
Skrevet

Sør-Afrika! Er midt på sommeren der i januar/februrar. Sol, sommer og temperaturer rundt 30 grader. 

Sør-Europa er bare å glemme om dere vil ha det varmt. Der er det ganske surt og kaldt i vintermånedene, langt fra shortse-vær.

Anonymkode: f54b7...302

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Ok, da må vi nok se lenger sør enn italia :) Karibien eller Mexico er nok litt over budsjettet i denne omgang dessverre. 

Skrevet

Dubai kan være et alternativ.  Daglige flyavganger fra Oslo. Dagtemperaturer på 25 grader og nattemperatur på 17-18 grader.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være fint på gran Canaria, men det er jo masse skandinavere. 

Man kan finne turer til Thailand til greie priser. 

Anonymkode: 8cda7...06f

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne vinteren har jeg virkelig lyst til å spandere på meg selv og samboeren en ferie til varmere strøk! Jeg reiser veldig sjeldent lenger enn Europa og trenger derfor tips fra dere. Hvor drar man på ferie på den tiden av året? 

Jeg vil ha det varmt, men det behøver ikke være 35 grader i skyggen. T-skjorteremp holder. Ønsker heller ikke en typisk sydendestinasjon med Bamseklubb, All inklusive og drita skandinaviere overalt. Vi er to voksne mennesker som skal dra og vi tar oss gjerne en fest, men ikke sammen med årets russekull om dere ser greia 😂

Vi har kikket litt på Roma, Alicante, Venezia og lignende. Er det ok temperatur der på den tiden? Har dere andre gode forslag?

Skal du ha varme må du minimum til Kanariøyene, eventuelt Dubai eller lignende. Men kunne eventuelt Florida eller en av de karibiske øyer være noe. Det er nok en del skandinaver der og men ikke hva du opplever på kanariøyene.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen :)

Ok, da må vi nok se lenger sør enn italia :) Karibien eller Mexico er nok litt over budsjettet i denne omgang dessverre. 

Norwegian flyr til Florida, bør kunne finne greie priser med de dit. Og Florida bør være varmt nok på den tiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Kjetil E skrev:

Skal du ha varme må du minimum til Kanariøyene, eventuelt Dubai eller lignende. Men kunne eventuelt Florida eller en av de karibiske øyer være noe. Det er nok en del skandinaver der og men ikke hva du opplever på kanariøyene.

Norwegian flyr til Florida, bør kunne finne greie priser med de dit. Og Florida bør være varmt nok på den tiden.

TS her

Takk du også :) Ja har kikket på både Kanariøyene og Dubai. Har dog hørt så mye negativt om Dubai? Kanariøyene er jo egentlig helt ok, bare man finner et hotell litt utenfor den værste turistfella kanskje :P

Jeg trenger ikke 35 grader i skyggen som sagt, men det er jo litt kjedelig å måtte ta med seg vinterjakken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha 20+ og t-skjortevær, må du nok til Kanariøyene, Thailand, o.l. Sør-Europa er kaldt på vinteren. Ikke minusgraderkaldt, nødvendigvis, men gjerne 10-12 grader og vind og kjølig. Jeg var i Roma i desember for noen år siden, og da var det mellom 0-10 grader og surt og ekkelt. 

Anonymkode: 7cddb...1ab

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært i Florida i jan/feb og det var kaldt! Typ vindjakke på dagtid. Litt bedre langt syd mot Key West, kanskje rundt 20 grader.

• Liker 1
Skrevet

Sjekk flypriser med Norwegian til Krabi. Det er ikke så dyrt, og det er billig å bo og feriere der. Har vært der på den tiden og det er beste sesong. Kan anbefale småøyene ut fra Krabi hvis du vil ha fred og ro og paradisfølelse.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler forøvrig å se på engelske wikipedia på steder. Der har de som regel oversikt over klima på stedet i alle aktuelle måneder, med temperatur, nedbør, osv. Så ser du hva du kan forvente. 

Anonymkode: 7cddb...1ab

• Liker 1
Skrevet

Jordan var herlig i januar. Mellom 25-30 g :) Masse god mat, spennende historie(om dere liker det).

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Madeira? Ikke så turistifisert som Kanariøyene. Skal dit selv i desember. Vanlige norske sommertemperaturer der hele året.

Anonymkode: 92170...4e9

• Liker 1
Skrevet

Gambia! (Nei, det er ikke bare for eldre damer...) Flybillettene er ganske dyre, men når du/dere først kommer dit er det ekstremt billig sett med norske øyne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser til Dubai hver vinterferie. Temperatur mellom 20-30. Varmere og mere stabilt varmt vær enn Kanariøyene på samme tid. 

Anonymkode: b003a...204

Skrevet (endret)
På ‎11‎.‎07‎.‎2019 den 22.58, AnonymBruker skrev:

Det kan være fint på gran Canaria, men det er jo masse skandinavere. 

Man kan finne turer til Thailand til greie priser. 

Anonymkode: 8cda7...06f

Det er langt færre turister på Tenerife. Heller ikke noe partyfaktor eller fulle folk. Madeira er også et alternativ, men litt dyrere. Tenerife har for eksempel 20-24 grader, men det varierer selvsagt. 

Endret av Jytte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...