AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #1 Skrevet 11. juli 2019 Bruker dere? Jeg sliter spesielt med ansiktet for tiden, bak ører og øyenbryn. Synes det er håpløst å finne noe som virkelig fungerer. Anonymkode: 82ae1...f28
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #3 Skrevet 11. juli 2019 Det kommer an på nøyaktig hva som er problemet. Er det eksem (atopisk? Annet?) eller psoriasis du har? Om det er eksem, er det tørrhet/flass, utslett/irritert hud eller betent/infisert/væskende eksem som er tilstanden du vil behandle? Jeg har atopisk eksem og bruker elidel eller lociod på problemområder i ansiktet hvis det er hissig, og ellers la roche possay toleraint for vedlikehold, eventuelt canoderm hvis det er veldig tørt. Ved væskende sår; betnovat med chinoform. Men alt som ikke er for vedlikehold må du ha resept på, har du vært hos lege? Om det er psoriasis du har er det sikkert helt andre salver som må til. Anonymkode: 8558c...24b
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #4 Skrevet 11. juli 2019 For eksem bruker jeg canoderm daglig, og i hissige perioder eksemsalve på resept. Anonymkode: 1d8c6...b7e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #5 Skrevet 11. juli 2019 Locoid, men ikke i ansikt selvsagt. Anonymkode: 87ebf...10a
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #6 Skrevet 11. juli 2019 Dermovat og betnovat til psoriasis Anonymkode: 30538...849
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #7 Skrevet 11. juli 2019 Jeg har hatt eksem som er psoriasislignende i mange, mange år på leggene. Tror det kom i 15 års alderen. Har prøvd utallige kremer og slikt opp gjennom årene, men ingenting hjalp. Så prøvde jeg ved en tilfeldighet en salve på resept som heter Elocon 0,1%. Utslettet, som hadde sittet som spikret i flere tiår, forsvant på noen dager! Mannen min hadde også et utslett helt foran i hodebunnen, som han hadde hatt i flere år. En runde med daglig påføring av Elocon og det ble borte. Han var utrolig fornøyd, for han hadde skjemmes sånn over det godt synlige utslettet i hårfestet. Helt utrolig at mitt utslett på leggene forsvant. Det hadde jeg hatt i over 30 år. Grunnen til at jeg aldri noensinne gikk med skjorts, og at jeg aldri gikk med skjørt eller kjole uten å ha strømpebukser på for å skjule utslettet. Anonymkode: 26306...8e8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #8 Skrevet 11. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruker dere? Jeg sliter spesielt med ansiktet for tiden, bak ører og øyenbryn. Synes det er håpløst å finne noe som virkelig fungerer. Anonymkode: 82ae1...f28 Hva sier hudspesialisten din? Ofte er lysbehandling og nå utendørssolig beste medisinen. Anonymkode: b354d...b4a
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #9 Skrevet 11. juli 2019 Bruker canoderm og miniderm til vedlikehold, Locoid i ansikt, og skal bruke Protopic i ansiktet etterhvert. (atopisk eksem) Har nettopp vært hos hudlege å fått smøreplan. har du vært hos lege? Kan du be om henvisning til hudlege? En skrev om Elocon tidligere, det skal ikke brukes i ansiktet sa min hudlege. Jeg bruker den på kroppen, og flytende i hodet. Anonymkode: 48a02...5f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå