Gå til innhold

transit 55 min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samme flyselskap hele veien  og samme terminal  og har kun håndbagasje. Er det nok med 55 min? Tror ikke jeg kommer til å gå gjennom sikkerhetskontrollen under transit. 

Anonymkode: b7f2c...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må du sjekke med den aktuelle flyplassen. De aller fleste flyplasser har en guide på anbefalt transit-tid. 

Husk at noen flyplasser er svære, og man må gjerne ta buss eller til og med tog mellom ulike terminaler. Når man så også skal ta med i beregningen at flyet en kommer med kan være forsinket, kan 55 min være knapt. 

Så sjekk med flyplassen. 

Anonymkode: dc19d...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må du sjekke med den aktuelle flyplassen. De aller fleste flyplasser har en guide på anbefalt transit-tid. 

Husk at noen flyplasser er svære, og man må gjerne ta buss eller til og med tog mellom ulike terminaler. Når man så også skal ta med i beregningen at flyet en kommer med kan være forsinket, kan 55 min være knapt. 

Så sjekk med flyplassen. 

Anonymkode: dc19d...0f1

Nå skriver ts at det er samme terminal, å faktisk LESE hovedinnlegget kan jo være greit.

Ts, så lenge det er gjennomgående billett så er flyselskapet uansett ansvarlig for å få deg frem, vil tro det går fint. 

Anonymkode: 66883...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå skriver ts at det er samme terminal, å faktisk LESE hovedinnlegget kan jo være greit.

Ts, så lenge det er gjennomgående billett så er flyselskapet uansett ansvarlig for å få deg frem, vil tro det går fint. 

Anonymkode: 66883...764

Oi så sinna... 

Jeg står likevel på at ts bør lese anbefalingene for sin flyplass ;) Det skader ikke å sjekke med de som faktisk vet best hva som er anbefalt transittid på den aktuelle flyplassen. 

Selv om flyselskapet er ansvarlig, er det likevel kjipt å ikke rekke flyet, og måtte bruke masse ekstra tid på å vente på et senere fly - som kanskje ikke går før neste dag. 

Anonymkode: dc19d...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Samme flyselskap hele veien  og samme terminal  og har kun håndbagasje. Er det nok med 55 min? Tror ikke jeg kommer til å gå gjennom sikkerhetskontrollen under transit. 

Anonymkode: b7f2c...d87

Her mangler vesentlig informasjon, hvilken flyplass? På Heathrow har jeg feks brukt en time på transit selv innenfor samme terminal, mens på mindre flyplasser kan det ta få minutter. Jeg misliker så korte overganger uansett, da det kan bli ubehagelig selv med en liten forsinkelse.

Anonymkode: 1675d...1d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer med Iberia iberia nostrum og skal bytte til Iberia ekspress.

Anonymkode: b7f2c...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser er minimum transit tid 45 min innenfor T4, så da går det fint. Har du bestilt gjennomgående flygning så garanterer flyselskapet uansett for at transittiden er innafor. Skulle første fly være litt forsinket får man ofte assistanse fra flydør til neste gate, personalet venter på deg med egnet transport. Du går ikke gjennom sikkerhetskontroll v transit, og det er heller ikke noe passkontroll inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det er samme flyselskap, men er det samme booking på begge flightene? Det er der forskjellen kommer inn....

Jeg vil tro du mener det er samme booking? I så fall hadde jeg ikke vært bekymret, for da har flyselskapene solgt den denne reisen og er pliktig til å få deg videre. Dersom du derimot har 2 ulike bookinger, til tross for samme selskap, så sitter du med alt ansvar selv!

Og tilbake til spørsmålet ditt, så lenge første flight er i rute så bør det være nok tid, selv om det er på en større flyplass. Dog kan det være snaut dersom det er mye kø og du evt må igjennom ny sikkerhetskontroll og evt passkontroll og så rekke å boarde neste fly i tide.

God tur 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å være helt ok transittid. 

Blir inngående fly litt forsinket tar jeg kontakt med flyvertinne, så flytter de meg foran i flyet om mulig. Har også opplevd at de henter meg med kjøretøy ved gaten om det er knapp tid. 

Flyselskapene vet at dette normalt går helt greit når du booker gjennomgående billett, også at de klarer å få med bagasjen, ellers ville de tapt mye penger på det. 

Og transfer i Madrid med Iberia - da er det nok ikke lang tid før neste flight går til samme destinasjon. Eneste gangen jeg bevisst unngår kortest mulig transfer er om jeg vet det er ekstremt få flygninger videre, slik at hele turen blir ødelagt om flight inn er forsinket. 

Anonymkode: 69621...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pleier å være helt ok transittid. 

Blir inngående fly litt forsinket tar jeg kontakt med flyvertinne, så flytter de meg foran i flyet om mulig. Har også opplevd at de henter meg med kjøretøy ved gaten om det er knapp tid. 

Flyselskapene vet at dette normalt går helt greit når du booker gjennomgående billett, også at de klarer å få med bagasjen, ellers ville de tapt mye penger på det. 

Og transfer i Madrid med Iberia - da er det nok ikke lang tid før neste flight går til samme destinasjon. Eneste gangen jeg bevisst unngår kortest mulig transfer er om jeg vet det er ekstremt få flygninger videre, slik at hele turen blir ødelagt om flight inn er forsinket. 

Anonymkode: 69621...611

Hva mener dere med gjennomgående billett, ?

Anonymkode: b7f2c...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva mener dere med gjennomgående billett, ?

Anonymkode: b7f2c...d87

At man har bestilt hele reisen med ett selskap. Altså ikke feks Oslo-Stockholm med SAS og Stockholm-London med Norwegian. 

Anonymkode: 1675d...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...