snoren Skrevet 10. juli 2019 #1 Del Skrevet 10. juli 2019 Jeg gjør det en gang i uken, men bør jeg gjøre det en gang om dagen/etter bruk (flaskene)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paradisio Skrevet 10. juli 2019 #2 Del Skrevet 10. juli 2019 (endret) Hvis du lager mme må du sterilisere flaskene etter hver gang du bruker dem. Det holder ikke en gang i uken. Endret 10. juli 2019 av Paradisio 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snoren Skrevet 10. juli 2019 Forfatter #3 Del Skrevet 10. juli 2019 Pumper fra egne bryst @Paradisio, men da skal jeg begynne å sterilisere flasken etter hver bruk uansett. Det er sikkert mer hygienisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paradisio Skrevet 10. juli 2019 #4 Del Skrevet 10. juli 2019 9 minutter siden, snoren skrev: Pumper fra egne bryst @Paradisio, men da skal jeg begynne å sterilisere flasken etter hver bruk uansett. Det er sikkert mer hygienisk. Ja det er lurest :) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummel34 Skrevet 10. juli 2019 #5 Del Skrevet 10. juli 2019 Det er svært svært viktig! Jo mindre barnet er jo viktigere. Uten sterilisering kan det bli bakterier som gjør barnet sykt. Les deg opp på sterilisering så du gjør det grundig nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snoren Skrevet 10. juli 2019 Forfatter #6 Del Skrevet 10. juli 2019 Leste "Bruker du kjele må du bruke en kjele som er stor nok til alle delene (evt koke i flere omganger dersom du har mange deler), alle delene skal dekkes helt med vann og de skal kokes i 5 minutter" på Babyverden.no, men hva mener de med at produktet skal være dekket helt med vann? Min erfaring er at både smokker og flaskedeler flyter når vannet koker. Kan et lokk hjelpe her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snoren Skrevet 10. juli 2019 Forfatter #7 Del Skrevet 10. juli 2019 @Hummel34. Eller burde jeg ha kjøpt en sterilisator for å være på den sikre siden? Har bare en flaske, så synes det er litt unødvendig... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #8 Del Skrevet 10. juli 2019 Sterilisator er bare bortkastet penger. Anonymkode: fc155...67b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prettylittlemisfit Skrevet 10. juli 2019 #9 Del Skrevet 10. juli 2019 Koker flasker å alt pumpeutstyr hver gang etter bruk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #10 Del Skrevet 11. juli 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Sterilisator er bare bortkastet penger. Anonymkode: fc155...67b Hæ? Beste kjøpet jeg har gjort!! Mye enklere å sette flaske, smokk, pumpedeler, leker (som kan kokes) etc rett i sterilisatoren og slå på når den er full. Alternativet er en benk full av skitne flasker, smokker ++ I tillegg er det styrete å koke opp en stor gryte med vann og passe på denne og så fiske opp alle delene.. Mye, mye enklere med sterilisator. Null stress! Anonymkode: 309c1...1cd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #11 Del Skrevet 11. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hæ? Beste kjøpet jeg har gjort!! Mye enklere å sette flaske, smokk, pumpedeler, leker (som kan kokes) etc rett i sterilisatoren og slå på når den er full. Alternativet er en benk full av skitne flasker, smokker ++ I tillegg er det styrete å koke opp en stor gryte med vann og passe på denne og så fiske opp alle delene.. Mye, mye enklere med sterilisator. Null stress! Anonymkode: 309c1...1cd Samme her, livet ble så mye enklere da vi kjøpte en sånn. Babytiden er så stressende fra før, jeg prøver å eliminere unødig styr 😛 Anonymkode: d9f90...20c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kicki_90 Skrevet 11. juli 2019 #12 Del Skrevet 11. juli 2019 Steriliserer etter bruk, for vår del 1-2 ganger om dagen. Delammer og gir erstatning, har fire flasker med flaskesmokker, brukes kun 1 gang før vask og sterilisering. Vanlige smokker etter behov. Pumpedeler går også etter bruk. Har sterilisator siden det går en noen flasker i løpet av dagen. Hvor ofte man steriliserer flaske endrer seg jo med alderen om det er pumpet morsmelk, er det mme skal det steriliseres. 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kicki_90 Skrevet 11. juli 2019 #13 Del Skrevet 11. juli 2019 18 timer siden, snoren skrev:Eller burde jeg ha kjøpt en sterilisator for å være på den sikre siden? Har bare en flaske, så synes det er litt unødvendig... Hvis du bruker flasken kun en gang i blant kan du vurdere mikrosteriliseringsposer, medela har poser som kan brukes 20 ganger. Vi gjorde det i starten, mens jeg forsøkte å øke produksjonen. Har også med i stelleveska om behovet for å sterilisere oppstår på tur. 🙂 Syns kokingen i kjele var tungvint etter de første dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #14 Del Skrevet 11. juli 2019 Jeg ammer og pumper meg en sjelden gang. Da gir jeg flaske, vasker og steriliserer etter hvert bruk. Vi har baby som elsker smokk, vi har en regel at om smokken detter i bakken, ligger vi den klar til sterilisering/kok. Koker alltid alle smokker på kvelden, klar til neste dag. Anonymkode: afadb...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #15 Del Skrevet 11. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ammer og pumper meg en sjelden gang. Da gir jeg flaske, vasker og steriliserer etter hvert bruk. Vi har baby som elsker smokk, vi har en regel at om smokken detter i bakken, ligger vi den klar til sterilisering/kok. Koker alltid alle smokker på kvelden, klar til neste dag. Anonymkode: afadb...e9c Er ikke dette litt vel hysterisk? Babyer har godt av litt bakterier. Anonymkode: c0dd5...ad0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #16 Del Skrevet 11. juli 2019 Steriliserer smokkene innimellom. Skyller som regel i varmt vann. Ser ingen grunn til å være hysterisk med dette, ungen slikker på gulvet av og til... Vi vasker flasker i oppvaskmaskinen, men de brukes kun til vann. Annerledes med melk antar jeg Anonymkode: 151e3...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #17 Del Skrevet 11. juli 2019 19 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke dette litt vel hysterisk? Babyer har godt av litt bakterier. Anonymkode: c0dd5...ad0 Man kan godt sterilisere smokken som falt på bakken, men bakken som babyen etterhvert putter i munnen er det verre med 😆 Anonymkode: 151e3...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #18 Del Skrevet 11. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ammer og pumper meg en sjelden gang. Da gir jeg flaske, vasker og steriliserer etter hvert bruk. Vi har baby som elsker smokk, vi har en regel at om smokken detter i bakken, ligger vi den klar til sterilisering/kok. Koker alltid alle smokker på kvelden, klar til neste dag. Anonymkode: afadb...e9c Hysteri å koke smokker hver kveld. Du vet baby etterhvert slikker gulvet? Hva gjør du da? Anonymkode: dc86d...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #19 Del Skrevet 11. juli 2019 Jeg vasker de med varmt såpevann etter hver bruk men steriliserer kun en gang i uka. Max. Har lest mye om dette og det viser seg å være nok å sterilisere en gang i blant. Om barnet er over 3 mnd. Hun putter så mye i munnen uansett, er ikke vits å lage mer styr enn nødvendig synes jeg. Er også opptatt av at barnet skal opparbeide seg et sterkt immunforsvar, og det får det ikke om vi skal koke alt som faller på gylvet.. Anonymkode: 544c2...17e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knocks Skrevet 11. juli 2019 #20 Del Skrevet 11. juli 2019 Man kan ikke sterilisere enn vannflaske hjemme, derimot kan man fint desinfisere en vannflaske hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå