Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Hva sosialklienter bidrar med i samfunnet

Recommended Posts

AnonymBruker

De som aldri har jobbet og heller aldri kommer til å jobbe, eller de som såvidt har jobbet for så å slutte helt av en eller annen grunn. Hva bidrar de med i samfunnet? Reelt sett er de kun en utgift.

Selvfølgelig vet jeg at sykdom er en grunn til at mange får hjelp fra nav, og sånn er det. Men tanken har slått meg om hvor mange som virkelig hadde vært syke om vi ikke hadde hatt velferdssystemet, noe mange land ikke har, og eneste mulighet for å få penger på konto er ved å jobbe..

Tanker? 

Anonymkode: d355a...d52

Fortsetter under...

AnonymBruker

Synes ihvertfall man ikke skal glemme å være takknemlige for at vi bor i et land hvor de fleste ikke havner på gata eller går helt under økonomisk om man blir syk. Leste en artikkel fra USA om en ung mann uten helseforsikring som døde fordi han ikke hadde penger til insulin.

Anonymkode: 869ad...ba2

AnonymBruker

For noen stemmer det nok, mens andre bidrar stort og smått med frivillighet og dugnad. Bare det å passe naboens barn så naboen kan jobbe overtid er med på å gi flere skattepenger i kassa. 

Anonymkode: e0465...32e

AnonymBruker

Har en eks som ble ufør i ung alder, om det kvalifiserer. Han lærte meg se ting på helt nye måter og gjorde meg i praksis mer "intelligent". Han lærte meg forstå verden på en helt ny måte, og vurdere kunnskap og informasjon på en ny og bedre måte. Uten han hadde jeg vært langt dummere og forstått mennesker og verden mye dårligere. Den verdien det hadde for meg kan ikke betales i penger. Det er uvurdeelig. 

Han ble syk som 15-åring, har aldri jobbet en dag i sitt liv. Men hans intelligens, innsikt og forståelse er ulikt noe jeg noen gang har sett. 

Anonymkode: 31821...67e

AnonymBruker

Jeg tror sosialklienter bidrar med masse innlegg på kvinneguiden. Takk skal dere ha! 

Anonymkode: 38a0e...e01

AnonymBruker

De holder oss i arbeid vi som jobber med dem. Og jeg har en fantastisk jobb. De er mennesker de og. Noen kan bare ikke være i det a4 livet regjeringen presser på oss. Godt de som faller ut får hjelp da.

Anonymkode: e853b...e2d

Annonse

AnonymBruker

Nå har jeg vært med å jobbet i en av våre større frivillige organisasjoner en god stund. Og guess what? Alle som er med har i tillegg en full jobb ved siden av! 

Anonymkode: 393ac...f25

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror sosialklienter bidrar med masse innlegg på kvinneguiden. Takk skal dere ha! 

Anonymkode: 38a0e...e01

Samfunnsnyttig? Nåvel.. 

Anonymkode: d355a...d52

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De holder oss i arbeid vi som jobber med dem.

Haha dagens... Samme som utsagnene i media for noen år siden om at asylsøkere er bra for Norges økonomi for det skaper arbeidsplasser for de som må jobbe med og for dem.... Tror faktisk det til og med var en økonom som kom med denne idiotien.

Anonymkode: 9034c...c9e

AnonymBruker

Puler på seg nye sosialklienter som staten må betale for i fremtiden

Anonymkode: c92f7...51d

AnonymBruker

Men er det så mange som går på langvarig sosialstønad?

Jeg har selv mottatt sosialstønad 3 mnd i løpet av livet mitt, og veldig glad for at vi har denne muligheten. Så man slipper å ende på gata, da man er i en økonomisk krise, og midlertidig uten inntekt. Kjenner og andre som har fått sosialstønad, men felles for alle, er at det har vært en kort periode. For man ønsker jo ikke å gå på sosialstønad, så da søker man alt av jobber, og tar det man får. Så man fortest mulig kommer seg av.  

Anonymkode: 7e54a...b3e