Gå til innhold

Du må bruke refleks nå!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på vei hjem i 01-tiden lørdag natt, og på en veistrekning som ligger nær en gård som nylig har startet serveringssted med skjenkebevilgning så sjanglet det flere berusede personer. Også en syklist så jeg på den strekningen. Det var temmelig mørkt og ingen som sjanglet der ute på landet hadde refleks selvsagt. Det var bare helt uventet å se folk der på den tiden, tenk hvis jeg hadde kjørt på noen! :sjokkbla:

Så ja, selv om det er sommer, har du tenkt å sjangle langs en vei klokka ett på natta, så vær så snill å ha med eller på deg lys eller refleks!

Anonymkode: 7a928...58f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på vei hjem i 01-tiden lørdag natt, og på en veistrekning som ligger nær en gård som nylig har startet serveringssted med skjenkebevilgning så sjanglet det flere berusede personer. Også en syklist så jeg på den strekningen. Det var temmelig mørkt og ingen som sjanglet der ute på landet hadde refleks selvsagt. Det var bare helt uventet å se folk der på den tiden, tenk hvis jeg hadde kjørt på noen! :sjokkbla:

Så ja, selv om det er sommer, har du tenkt å sjangle langs en vei klokka ett på natta, så vær så snill å ha med eller på deg lys eller refleks!

Anonymkode: 7a928...58f

Du skal tilpasse farten din etter forholdene. Dvs. du skal ikke kjøre fortere enn at du ser folk før du nesten får dem på panseret. Bruker du billysene riktig, og fungerer lysene og synet ditt? 

 

Anonymkode: a34e0...58f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du opprettet denne tråden! Refleks kan redde liv.

Ikke hør på de som sier at bare sjåføren kan gjøre noe. De som går ute når det er mørkt kan bruke refleks for sikkerheten. Hvorfor skal hele Norges befolkning bare "bo et sted med skikkelig belysning" eller at sjåføren må "tilpasse farten etter forholdene"? Naturligvis skal man ikke kjøre for fort i mørket, men noen steder er det vanskelig å se allikevel. Dessverre er det ikke god belysning overalt. Det er derfor veldig dumt å ta sjanser, fordi man absolutt ikke vil bruke refleks.

Vær så snill alle sammen, bruk refleks ❤️
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Du skal tilpasse farten din etter forholdene. Dvs. du skal ikke kjøre fortere enn at du ser folk før du nesten får dem på panseret. Bruker du billysene riktig, og fungerer lysene og synet ditt? 

Anonymkode: a34e0...58f

Hvis alt dette var nok, kjære deg, så ville det ikke vært behov for refleks! Det er veldig vanskelig å se en person som går på siden av veien og har klær som går i ett med mørket, det vet alle. Og når de dukker opp et sted der det nesten ikke bor folk en gang blir det dobbelt vanskelig fordi man ikke forventer det.

Jeg tenker selv at jeg ikke trenger refleks nå, for nå er det jo sommer, men så plutselig har klokka blitt for mye, og jeg befinner meg langs en traffikert vei med hunden. Smart, ikke sant? Og jeg er ikke alene om å tenke slik, derfor denne tråden.

Anonymkode: 7a928...58f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går man i fylla langs en bilvei så er REFLEKS sannsynligvis ikke noe man tenker på dessverre...     

Anonymkode: 9b16a...130

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Går man i fylla langs en bilvei så er REFLEKS sannsynligvis ikke noe man tenker på dessverre...     

Anonymkode: 9b16a...130

Men kanskje man kan tenke på det noen timer før man havner på fylla langs en bilvei.

Anonymkode: 7a928...58f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/10/2019 at 6:25 PM, AnonymBruker said:

Du skal tilpasse farten din etter forholdene. Dvs. du skal ikke kjøre fortere enn at du ser folk før du nesten får dem på panseret. Bruker du billysene riktig, og fungerer lysene og synet ditt? 

 

Anonymkode: a34e0...58f

DU har rett i noe av det, men man kan bare se en person 20-60 meter uten refleks. Og om det er 80 kmt/t, så vil det si at du kan ikke kjøre i 60 km/t fordi at DET kan være en på veien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...