Gå til innhold

Dine beste flyttetips!


vaarinn

Anbefalte innlegg

Hei! Samboer og jeg skal flytte til en større leilighet, og jeg gleder meg så sykt mye 😃 Nå er det ca 2 uker igjen til vi kan flytte inn, så jeg har tid til å pakke. Har du selv flyttet og tenkt etterpå at "Det skulle jeg gjort" eller noe lignende, vær så snill og kom med tips!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær veldig hardhendt med kasting. Ikke pakk med deg ting som bare blir stående, og som dere ikke trenger. Bruk anledningen til å kaste/gi vekk med hard hånd. 

Merk kassene GODT.. Unngå mer enn et par "diverse"-kasser. Bær kassene inn og sett dem i riktig rom med en gang. Ikke samle alt i gangen, f.eks.. 

Maling og sånt gjøres helst FØR man flytter inn... (vi endte opp med å male stuen uken ETTER vi hadde flyttet inn... )

Flyttemat. Bestill pizza, til alle som hjelper. Dette er ikke dagen for å slanke, så trøstemat i form av sjokolade underveis, for å holde blodsukker og humør oppe, er helt innafor (herregud så dårlig stemning det blir om man blir sulten og grinete, og LEILEILEI)..)

Anonymkode: b5362...252

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk bøker i bæreposer og ikke pappesker, så bærer man seg ikke ihjel med tunge kasser

Anonymkode: be4b7...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pakk bøker i bæreposer og ikke pappesker, så bærer man seg ikke ihjel med tunge kasser

Anonymkode: be4b7...667

Litt uenig i den. Det er mye mer heft å bære på poser enn kasser, og vanskeligere å stable i bilen (og større fare for at bøkene blir skadet). 

Fyll heller opp med bare litt bøker i hver kasse, og lette ting som fyller resten av kassen. Fortrinnsvis ting som skal i samme rom som bøkene. Har man fremdeles dvd'er, kan man fint fylle opp kassen med det. Da får man utnyttet plassen bedre, samtidig som kassen ikke blir blytung. 

Anonymkode: b5362...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å pakke inn servise i kjøkkenhåndklær, oppvaskkluter o.l. Så pakket jeg også ned saker i kjeler, bokser fra kjøkkenet o.sv.

Pakk bare litt bøker i bunnen av kassene. Og lettere saker på toppen. Merk kartongene godt!!

Jeg brukte også vanlige håndklær å pakke inn i, så slår en to fluer i en smekk, tenker jeg når jeg pakker for flytting.

Anonymkode: fdd8b...ac9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vær veldig hardhendt med kasting. Ikke pakk med deg ting som bare blir stående, og som dere ikke trenger. Bruk anledningen til å kaste/gi vekk med hard hånd. 

Merk kassene GODT.. Unngå mer enn et par "diverse"-kasser. Bær kassene inn og sett dem i riktig rom med en gang. Ikke samle alt i gangen, f.eks.. 

Maling og sånt gjøres helst FØR man flytter inn... (vi endte opp med å male stuen uken ETTER vi hadde flyttet inn... )

Flyttemat. Bestill pizza, til alle som hjelper. Dette er ikke dagen for å slanke, så trøstemat i form av sjokolade underveis, for å holde blodsukker og humør oppe, er helt innafor (herregud så dårlig stemning det blir om man blir sulten og grinete, og LEILEILEI)..)

Anonymkode: b5362...252

Tusen takk! Jeg prøver virkelig å gi vekk eller kaste det vi ikke bruker.

Heldigvis slipper vi maling og styr, da den nye leiligheten er helt nyoppusset og fresh! 😍

Herlig tips det der, jeg blir til ei bitch uten stabilt blodsukker! 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en perm med plastlommer til å legge viktige papirer og sånn i slik at man slipper å begynne å lete etter viktige papirer i alle mulige esker😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Litt uenig i den. Det er mye mer heft å bære på poser enn kasser, og vanskeligere å stable i bilen (og større fare for at bøkene blir skadet). 

Fyll heller opp med bare litt bøker i hver kasse, og lette ting som fyller resten av kassen. Fortrinnsvis ting som skal i samme rom som bøkene. Har man fremdeles dvd'er, kan man fint fylle opp kassen med det. Da får man utnyttet plassen bedre, samtidig som kassen ikke blir blytung. 

Anonymkode: b5362...252

Ja, enig her, det er tungvint med bøker i poser, men også veldig tungt med kasser som er stappfulle av bøker! så jeg har begynt idag med å fordele bøker i pappesker, akkurat så tung at jeg klarer å bære dem fra bil til dør. 😅

Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg pleide å pakke inn servise i kjøkkenhåndklær, oppvaskkluter o.l. Så pakket jeg også ned saker i kjeler, bokser fra kjøkkenet o.sv.

Pakk bare litt bøker i bunnen av kassene. Og lettere saker på toppen. Merk kartongene godt!!

Jeg brukte også vanlige håndklær å pakke inn i, så slår en to fluer i en smekk, tenker jeg når jeg pakker for flytting.

Anonymkode: fdd8b...ac9

Utrolig smart, istedet for å kjøpe papir eller bobleplast liksom.

Takk for gode tips 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Suzzi said:

Kjøp en perm med plastlommer til å legge viktige papirer og sånn i slik at man slipper å begynne å lete etter viktige papirer i alle mulige esker😊

Ja, dette har jeg faktisk hørt, og hadde heldigvis noen gjennomsiktige permer liggende! Tusen takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast med hard hånd.  Kjøp deg en tralle. Ha klær og sko i avfallssekker, samme med alt mykt. Alt etter hvor langt du skal flytte, så pakk ned knuselige ting godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk en eske med det aller første du trenger, feks tallerker, bestikk,  kopper, kaffetrakter, div såpe, håndkle etc. Sånn du trenger første kveld/dag. Blir en eske med alt mulig i da, men d slipper du lete gjennom 20 esker for å finne det du trenger til første kvelden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...