vaarinn Skrevet 10. juli 2019 #1 Skrevet 10. juli 2019 Hei! Samboer og jeg skal flytte til en større leilighet, og jeg gleder meg så sykt mye 😃 Nå er det ca 2 uker igjen til vi kan flytte inn, så jeg har tid til å pakke. Har du selv flyttet og tenkt etterpå at "Det skulle jeg gjort" eller noe lignende, vær så snill og kom med tips!
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #2 Skrevet 10. juli 2019 Vær veldig hardhendt med kasting. Ikke pakk med deg ting som bare blir stående, og som dere ikke trenger. Bruk anledningen til å kaste/gi vekk med hard hånd. Merk kassene GODT.. Unngå mer enn et par "diverse"-kasser. Bær kassene inn og sett dem i riktig rom med en gang. Ikke samle alt i gangen, f.eks.. Maling og sånt gjøres helst FØR man flytter inn... (vi endte opp med å male stuen uken ETTER vi hadde flyttet inn... ) Flyttemat. Bestill pizza, til alle som hjelper. Dette er ikke dagen for å slanke, så trøstemat i form av sjokolade underveis, for å holde blodsukker og humør oppe, er helt innafor (herregud så dårlig stemning det blir om man blir sulten og grinete, og LEILEILEI)..) Anonymkode: b5362...252 8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #3 Skrevet 10. juli 2019 Pakk bøker i bæreposer og ikke pappesker, så bærer man seg ikke ihjel med tunge kasser Anonymkode: be4b7...667
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #4 Skrevet 10. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Pakk bøker i bæreposer og ikke pappesker, så bærer man seg ikke ihjel med tunge kasser Anonymkode: be4b7...667 Litt uenig i den. Det er mye mer heft å bære på poser enn kasser, og vanskeligere å stable i bilen (og større fare for at bøkene blir skadet). Fyll heller opp med bare litt bøker i hver kasse, og lette ting som fyller resten av kassen. Fortrinnsvis ting som skal i samme rom som bøkene. Har man fremdeles dvd'er, kan man fint fylle opp kassen med det. Da får man utnyttet plassen bedre, samtidig som kassen ikke blir blytung. Anonymkode: b5362...252
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #5 Skrevet 10. juli 2019 Jeg pleide å pakke inn servise i kjøkkenhåndklær, oppvaskkluter o.l. Så pakket jeg også ned saker i kjeler, bokser fra kjøkkenet o.sv. Pakk bare litt bøker i bunnen av kassene. Og lettere saker på toppen. Merk kartongene godt!! Jeg brukte også vanlige håndklær å pakke inn i, så slår en to fluer i en smekk, tenker jeg når jeg pakker for flytting. Anonymkode: fdd8b...ac9 2
vaarinn Skrevet 10. juli 2019 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Vær veldig hardhendt med kasting. Ikke pakk med deg ting som bare blir stående, og som dere ikke trenger. Bruk anledningen til å kaste/gi vekk med hard hånd. Merk kassene GODT.. Unngå mer enn et par "diverse"-kasser. Bær kassene inn og sett dem i riktig rom med en gang. Ikke samle alt i gangen, f.eks.. Maling og sånt gjøres helst FØR man flytter inn... (vi endte opp med å male stuen uken ETTER vi hadde flyttet inn... ) Flyttemat. Bestill pizza, til alle som hjelper. Dette er ikke dagen for å slanke, så trøstemat i form av sjokolade underveis, for å holde blodsukker og humør oppe, er helt innafor (herregud så dårlig stemning det blir om man blir sulten og grinete, og LEILEILEI)..) Anonymkode: b5362...252 Tusen takk! Jeg prøver virkelig å gi vekk eller kaste det vi ikke bruker. Heldigvis slipper vi maling og styr, da den nye leiligheten er helt nyoppusset og fresh! 😍 Herlig tips det der, jeg blir til ei bitch uten stabilt blodsukker! 😂 1
Suzzi Skrevet 10. juli 2019 #7 Skrevet 10. juli 2019 Kjøp en perm med plastlommer til å legge viktige papirer og sånn i slik at man slipper å begynne å lete etter viktige papirer i alle mulige esker😊 2
vaarinn Skrevet 10. juli 2019 Forfatter #8 Skrevet 10. juli 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Litt uenig i den. Det er mye mer heft å bære på poser enn kasser, og vanskeligere å stable i bilen (og større fare for at bøkene blir skadet). Fyll heller opp med bare litt bøker i hver kasse, og lette ting som fyller resten av kassen. Fortrinnsvis ting som skal i samme rom som bøkene. Har man fremdeles dvd'er, kan man fint fylle opp kassen med det. Da får man utnyttet plassen bedre, samtidig som kassen ikke blir blytung. Anonymkode: b5362...252 Ja, enig her, det er tungvint med bøker i poser, men også veldig tungt med kasser som er stappfulle av bøker! så jeg har begynt idag med å fordele bøker i pappesker, akkurat så tung at jeg klarer å bære dem fra bil til dør. 😅 Takk 😊
vaarinn Skrevet 10. juli 2019 Forfatter #9 Skrevet 10. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg pleide å pakke inn servise i kjøkkenhåndklær, oppvaskkluter o.l. Så pakket jeg også ned saker i kjeler, bokser fra kjøkkenet o.sv. Pakk bare litt bøker i bunnen av kassene. Og lettere saker på toppen. Merk kartongene godt!! Jeg brukte også vanlige håndklær å pakke inn i, så slår en to fluer i en smekk, tenker jeg når jeg pakker for flytting. Anonymkode: fdd8b...ac9 Utrolig smart, istedet for å kjøpe papir eller bobleplast liksom. Takk for gode tips 😃
vaarinn Skrevet 10. juli 2019 Forfatter #10 Skrevet 10. juli 2019 2 minutter siden, Suzzi said: Kjøp en perm med plastlommer til å legge viktige papirer og sånn i slik at man slipper å begynne å lete etter viktige papirer i alle mulige esker😊 Ja, dette har jeg faktisk hørt, og hadde heldigvis noen gjennomsiktige permer liggende! Tusen takk 😊
Sola de Skrevet 10. juli 2019 #11 Skrevet 10. juli 2019 Kast med hard hånd. Kjøp deg en tralle. Ha klær og sko i avfallssekker, samme med alt mykt. Alt etter hvor langt du skal flytte, så pakk ned knuselige ting godt.
Gjest Optimo Skrevet 10. juli 2019 #12 Skrevet 10. juli 2019 Lei flyttebyrå. Det er de beste tusenlappene du noensinne har brukt.
MiniMjau Skrevet 10. juli 2019 #13 Skrevet 10. juli 2019 Pakk en eske med det aller første du trenger, feks tallerker, bestikk, kopper, kaffetrakter, div såpe, håndkle etc. Sånn du trenger første kveld/dag. Blir en eske med alt mulig i da, men d slipper du lete gjennom 20 esker for å finne det du trenger til første kvelden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå