Gå til innhold

Gruer meg til å reise fra pus..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi reiser vekk fra onsdag kveld til søndag ettermiddag. Pus på 4 år må være hjemme, og jeg gruer meg sånn!

Bor i blokk og har venner som skal komme innom på torsdag og fredag for å sørge for at han har nok mat, kose litt og gi nytt vann, pluss en nabo som skal slippe ut pus på lørdag kveld om været er fint. Da kan pus være ute om natten, og så slipper vi han inn på søndag når vi kommer hjem. 

Det er fint vær ute nå og pus vil tydelig ut. Han er ute 90% av tiden om sommeren slik som nå, men kan være krevende å få inn siden han ikke liker heis og ekkoet i gangen. Kan derfor ikke belage oss på at noen andre kan få han inn, siden han trenger tid på å bli trygg på andre mennesker. Han må ha mat og vann disse dagene, så jeg vil ikke belaste nabo på å skulle få han inn.. 

Herregud så jeg gruer meg til å reise fra pus! Han er så høyt elsket og jeg vil at han skal ha det bra ❤️ 

Er det noe jeg kan gjøre for å la han ha det bedre mens vi er vekke? 
Han har en stor skål med kaldt vann, våtfor, tørrfor, leker, lav lyd på radioen på kjøkkenet og ett stort klorestativ. Har lagt frem godis, våtfor og tørrfor slik at venner og nabo kan fylle på til han når de er her. 

 

Anonymkode: 3ab31...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal nok gå bra. Du overreagerer. Her får han tilsyn og du har lagt en plan. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker mer på det enn katten gjør. Kos deg borte du

Anonymkode: d471e...666

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har det nok bedre ute enn inne når dere er borte.

Anonymkode: a592e...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke hatt på radioen, det kan bli slitsomt med konstant lyd. 

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tenker mer på det enn katten gjør. Kos deg borte du

Anonymkode: d471e...666

Jeg tror faktisk ikke det. Har passet katter der eierne var borte og selv om de overlever, så har de det ikke så bra som når eier er hjemme. Om katten i tillegg er mye alene uten at noe skjer og der den er helt alene og kjeder seg, så er ikke det ideelt for katten

Anonymkode: f8ab1...6d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus klarer seg nok. Men jeg pleier å flytte pus hjem til venner/familie når jeg reiser bort, kanskje det er et alternativ neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke hatt på radioen, det kan bli slitsomt med konstant lyd. 

Jeg tror faktisk ikke det. Har passet katter der eierne var borte og selv om de overlever, så har de det ikke så bra som når eier er hjemme. Om katten i tillegg er mye alene uten at noe skjer og der den er helt alene og kjeder seg, så er ikke det ideelt for katten

Anonymkode: f8ab1...6d8

Katten kjeder seg ikke om den får være ute. 

Anonymkode: a592e...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2019 den 13.29, AnonymBruker skrev:

Katten kjeder seg ikke om den får være ute. 

Anonymkode: a592e...9f1

Det har du rett i, men aldri i verden om jeg ville «kastet ut» vår pus når vi reiser bort! Maten får hun inne, og om jeg setter mat ut blir den spist av andre dyr. Dessuten er det en perfekt måte å tiltrekke seg rotter på. Pus klarer ikke å skaffe mat selv (stort sett jager hun fluer, uten å få lønn for strevet). 

Vi har heldigvis venner som stikker innom både morgen og kveld når vi er bortreist, slik at pus får være ute om dagen og kommer inn for å spise på kvelden. ❤️

Ts, pusen deres Kommer nok til å kjede seg, men det går fint. Den kommer nok til å sove mye. 😊

Anonymkode: 80a52...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...