Gå til innhold

Hunden legger seg i solsteiken

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun legger seg i solsteiken, peser og er veldig varm. Jeg er litt bekymret det skal bli for varmt for henne, men så fort hun har mulighet løper hun ut å legger seg i solen. 

Hun har flere skyggesteder og selvfølgelig rikelig med tilgang til vann. Jeg er alltid i nærheten. Men allikevel er jeg litt bekymret, alt for varmt for meg solen. 

Andre med hunder som gjør det samme?

Anonymkode: 1bfda...715

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hunden vet hva den gjør blir den for varm legger den seg i skyggen igjen.

Skrevet

Mange hunder elsker sol og varme så det er helt normalt (Har i skrivende stund en selv som ligger i solsteiken på terrassen). Så lenge hun har mulighet til å velge selv og har tilgang til skygge og vann ville jeg ikke ha bekymret meg.

Vi hadde i sin tid en tispe som var helt ekstrem når det kom til varme. Hun kunne ligge under vedovnen om vinteren og bli så varm at man brant seg på pelsen hennes når man tok i henne, men når vi mente det kanskje var nok og dro henne frem så hun bare fornærmet ut og krabbet tilbake så fort som mulig. Når hun mente det var nok la hun seg bare et annet sted. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så bra å høre andre hunder også er sånn, hehe. Skjønner bare ikke at hun orker å ligge så lenge i solsteiken når jeg såvidt klarer å sitte der. 😄

AnonymBruker
Skrevet

Har og en hund som elsker å ligge i solsteiken. Tenker de regulerer seg selv. 

Anonymkode: 1b67f...a3c

• Liker 2
Skrevet

Har også en hund som er sånn 😂 Tenker det går fint så lenge skygge og vann er tilgjengelig 👍🏻 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha! Hunden min er stikk motsatt, med en gang det bikker 18-19 grader så oppsøker han hver eneste skygge han kan finne (i likhet med meg😅

Hunder er så rare ❤️

Anonymkode: cfbee...f18

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ha en vifte tilgjengelig 

Anonymkode: 04f03...bae

Skrevet

Hunden min gjør også det, ligger rett ut i sola med meg nå i skrivende stund! :fnise:

Skrevet

Min hund legger seg også ofte midt i en solflekk på verandaen og soler seg. Eller hvis det er lukket verandadør og solen skinner gjennom vinduet, legger hun seg i den lysende firkanten med solskinn på stuegulvet. Ligger og steker seg en stund, før hun finner ut at det er nok og flytter seg.

Før bodde vi et sted med peisovn, og da lå hun ofte rett foran ovnen og bakte seg i varmen. Utrolig at hun holdt ut. Den andre hunden min gjorde det samme. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det en hunderase som opprinnelig kommer fra varmere strøk og tåler høye temperaturer, kanskje?

Jeg har en lik hund. Rasen stammer fra et veldig varmt land, så følgelig tåler hunden mye varme. Har ingen underpels eller liknende, og pelsen skal visstnok virke kjølende i varme temperaturer. Hunden blir jo heller ikke solbrent pga. all pelsen. Så lenge hunden virker fornøyd så går det helt fint. Hunder vet som regel sitt eget beste, og finner skyggen når det blir for ille...

Anonymkode: cc3f5...b24

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun legger seg i solsteiken, peser og er veldig varm. Jeg er litt bekymret det skal bli for varmt for henne, men så fort hun har mulighet løper hun ut å legger seg i solen. 

Hun har flere skyggesteder og selvfølgelig rikelig med tilgang til vann. Jeg er alltid i nærheten. Men allikevel er jeg litt bekymret, alt for varmt for meg solen. 

Andre med hunder som gjør det samme?

Du tror altså hunden din er stokk dum? :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, NBA skrev:

Du tror altså hunden din er stokk dum? :)

Nei, jeg er redd for en opphetet hund som kan få alvorlige konsekvenser. 

Selvfølgelig når man lurer på noe her inne kommer det sånne idiotiske svar som at man er dum som lurer på noe. Det er vel det dette forumet er til? 

• Liker 5
Skrevet

Har hatt flere hunder som gjør dette, av forskjellig rase til og med, så det virker rimelig normalt. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er redd for en opphetet hund som kan få alvorlige konsekvenser. 

Selvfølgelig når man lurer på noe her inne kommer det sånne idiotiske svar som at man er dum som lurer på noe. Det er vel det dette forumet er til? 

Ergo tror du at hunden din er stokk dum siden du antar at den ikke forstår at solsteika er varm og skyggen er kjølig.

Dette forumet er ikke til for at folk skal slippe å tenke sjæl...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, NBA skrev:

Ergo tror du at hunden din er stokk dum siden du antar at den ikke forstår at solsteika er varm og skyggen er kjølig.

Dette forumet er ikke til for at folk skal slippe å tenke sjæl...

Nei, forumet er tydeligvis for idioter som på liv og død skal komme med idiotiske svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min gjør også dette. Hun løper ut på verandaen så fort jeg lukker opp døra. Pelsen hennes blir så varm så jeg synes nesten det er ubehagelig å klappe hun. Men plutselig får hun nok og da vil hun inn å ligge under aircondition litt, så skal hun ut igjen😂 Om sommeren har hun en ekstra vannskål ute på verandaen. 

Anonymkode: 67623...f10

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, forumet er tydeligvis for idioter som på liv og død skal komme med idiotiske svar. 

Spør man dumt, så får man dumme svar :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også en hund som elsker sol. På vårparten finner hun små striper på gulvet inne hvor solen varmer. På sommeren legger hun seg rett ut i hagen i solen. Men etter en stund blir det for varmt, og da går hun i skyggen igjen.  

Hunder er flinke til å regulere dette selv, så jeg ville ikke vært veldig bekymret. Har hunden tilgang til friskt vann og skygge, kan jeg aldri tro den påfører seg selv heteslag. Men man kan lure noen ganger. 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge hunden har tilgang på både sol og skygge, og vann, så bestemmer den selv. 
Hunder som synes det er ubehagelig varmt vil trekke inn i tilgjengelig skygge, hunder som synes varmen er digg vil ligge i solen. 

Du sier at du selv ikke takler ligge i sola for det er for varmt, jeg er motsatt og fryser i skyggen selv om det er 20 grader, dermed velger jeg ligge i sola. Vi er forskjellige og har forskjellige preferanser, på samme måte som dyrene. 
Vi vil alle, både mennesker og dyr, velge det vi selv synes er behagelig, så lenge vi har valgmuligheter. 

Ville heller vært litt påpasselig i forhold til solbrenthet, da det er med dyr som med mennesker, vi kjenner ikke når vi begynner bli brent, og dyr kan også bli solbrent. 
Hud som ikke dekkes tilstrekkelig av klær/pels/skygge vil kunne være utsatt for solbrenthet, og jo lysere hud jo lettere brent. 

Anonymkode: 89d30...65a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...