Gå til innhold

Øving og lesing


Darkrobin27

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert feil plassering av hvor jeg skal poste dette, men så ingen der det hadde passet inn..

 

Har et par spørsmål


Når det kommer til en eksamen, eller foreksemepl i mit tilfelle, skal ta en teoriprøve til bil.

 

Jeg har nå kjøpt en bok fordi jeg føler at jeg kan få informasjon i boken som jeg ikke får via en teoritentamen.no.  Spørsmålet er:

Når man leser og skal øve via en bok, hvordan gjør man det?
Leser man hele boka med engang uten og stoppe

eller leser dere et kapitell om gangen og repterer det?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg aldri har vært flink med bøker, og har alltid hatt lærehjelp da jeg gikk på skolen i min tid.

Håper på seriøse svar!

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del hjelper det å notere viktige stikkord ettersom jeg leser, men det er viktig å ikke notere for mye. 

Anonymkode: bc204...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

For min del hjelper det å notere viktige stikkord ettersom jeg leser, men det er viktig å ikke notere for mye. 

Anonymkode: bc204...0a6

hvorfor er det viktig  å ikke å notere for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve deg litt fram og se hvilken læringsmetode som passer for deg. Hele poenget er jo at du skal tilegne deg kunnskap, dvs. at du skal huske og forstå det du lærer, og kunne bruke det videre. Om du gjør dette med å notere stikkord, hyppig repetisjon, flashcards, etc. spiller ingen rolle. En teknikk du kan prøve, er at du lager spørsmål ut fra det du leser, og så svarer du på dem uten å bruke boka. Noen med lærevansker har god hjelp av lydbøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lese gjennom et kapittel om gangen og så leser jeg igjennom kapittelet en gang til mens jeg noterer. Og sånn fortsetter jeg til jeg er ferdig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2019 den 23.24, Darkrobin27 skrev:

hvorfor er det viktig  å ikke å notere for mye?

Da blir det for mye for hjernen å memorere, det er lettere for hjernen å huske små stikkord, som du kan koble opp mot tema, fremfor lange setninger 

Anonymkode: bc204...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...