Gå til innhold

Hvor ville dere plassert 5-åringen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøre 40 mil med en baby på 3 mnd og ei på fem år. Aller helst skulle en av oss sittet bak med babyen, men da må femåringen sitte foran med avskrudd airbag (og bilstol selvfølgelig). Jeg kjenner at å skulle plassere henne foran sitter litt langt inne, med tanke på ulykker. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 77bfb...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal kjøre 40 mil med en baby på 3 mnd og ei på fem år. Aller helst skulle en av oss sittet bak med babyen, men da må femåringen sitte foran med avskrudd airbag (og bilstol selvfølgelig). Jeg kjenner at å skulle plassere henne foran sitter litt langt inne, med tanke på ulykker. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 77bfb...32d

Femåringen sitter i baksetet og babyen i babystol sitter i fremsetet. Der er ingen regel eller forbud mot å plassere babystol i fremsetet så lenge du kobler ut airbagen. 

Femåringen sitter i baksetet i sin beltestol.  Jeg mener barn uten barnestol gruppe 1 og 2 bakovervendt, skal være over en viss høyde for å sitte i fremsetet men er ikke sikker her. 

Vi har hatt ett barn vi måtte følge med på 24/7 og fikk beskjrd om at barnet skulle sitte fremme i stol når vi kjørte alene med barnet. 

Anonymkode: a31b3...099

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville plassert begge ungene bak, og flyttet enten babyen eller femåringen frem om det ble krise underveis på turen. Det er ikke så mye kav å flytte på bilstoler at man ikke kan gjøre endringer underveis. 

Kanskje sover babyen store deler av veien, kanskje kan femåringen hjelpe til med å trøste/leke med babyen, så det ikke er behov for at en voksen sitter baki. 

Anonymkode: d87dd...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...