Gå til innhold

Hva betyr «sove igjennom natten» for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa ja til å passe min søsters barn (2år) for han «sov igjennom natten». Det var et helvete fra ande til annen, med masse mas og oppvåkninger, sov ikke et sekund. Da hun kom og hentet han og jeg sa at han alldeles ikke sov igjennom natten går hun rett i forsvar. « han sover igjennom natten når du tar gan opp i sengen når han våkner». « når du synger for han om natten» etc. Dette definerer jeg ikke som å sove igjennom natten. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: ee57f...138

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å sove gjennom natten betyr for meg å sove fra leggetid til ca 7 uten å våkne. Trenger barnet trøst, sang eller annet i løpet av natten sover det jo ikke😜

Anonymkode: 71b6b...6b1

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som en elendig tante.

Han har våknet fordi han har vært utrygg og du har ikke tatt trøstet han eller gitt han trygghet. Ikke rart han ikke har sove. Vanskelig å sove når man er redd. Stakkars unge. 

Anonymkode: e4b81...991

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å sove gjennom natten betyr for meg å sove fra leggetid til ca 7 uten å våkne. Trenger barnet trøst, sang eller annet i løpet av natten sover det jo ikke😜

Oi.. da er det ikke mange barn som sover natten igjennom. Helt normalt å våkne på natta. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Irja skrev:

Oi.. da er det ikke mange barn som sover natten igjennom. Helt normalt å våkne på natta. 

Ja helt normalt å våkne om natten. Men i min oppfatning sover man da ikke gjennom natten. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han har våknet fordi han har vært utrygg og du har ikke tatt trøstet han eller gitt han trygghet. Ikke rart han ikke har sove. Vanskelig å sove når man er redd. Stakkars unge. 

Eh, jo jeg trøstet strøk, klemte (og bannet for meg selv)  en hel natt. Jeg møtte barnet behov en hel natt og er utslitt! Dette var ikke det jeg ble forespeilet. Jeg ble lovet at barnet « sover igjennom natten» NPR jeg sier til søsteren min hva som skjedde sier hun, han sover jo igjennom natten hvis vi trøster, synger, samsover, etc. Det er ikke det jeg kaller «sove igjennom natten!» 

ts

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo sånn at når de er babyer, så må man opp med dem for å gi mat, bære og bysse etc. 

Jeg tenker også at min datter på tre sover gjennom natten, men egentlig gjør hun jo ikke det. Hun har av og til vonde drømmer og trenger å bli strøket litt på. 

Det er uansett vanlig å være mer urolig i fremmed seng. 

Anonymkode: a3b19...631

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en treåring. Hvis det kun er 1-2 oppvåkninger med grining som løses innen 2-3 minutter med litt kos, regner jeg det for å sove gjennom natten. 

Anonymkode: 41e51...d83

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo sånn at når de er babyer, så må man opp med dem for å gi mat, bære og bysse etc. 

Jeg tenker også at min datter på tre sover gjennom natten, men egentlig gjør hun jo ikke det. Hun har av og til vonde drømmer og trenger å bli strøket litt på. 

Det er uansett vanlig å være mer urolig i fremmed seng. 

Anonymkode: a3b19...631

Men da må man ikke si at de sove igjennom natten! Dette er ikke en baby men en 2 åring, og det var ikke fremmed seng, det var i deres hus. 

Ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har en treåring. Hvis det kun er 1-2 oppvåkninger med grining som løses innen 2-3 minutter med litt kos, regner jeg det for å sove gjennom natten. 

Hæ? Hvordan kan du so det? Det er IKKE å sove igjennom natten. 

Ts

• Liker 6
Skrevet

Å sove gjennom natten definerer jeg som at barnet legger seg i sin egen seng rundt kl 19-20 og sover til det er morgen (etter 06 en gang). Da regner jeg ikke med eventuelle doturer eller spedbarn som våkner for amming. Det du beskriver, TS, er IKKE et barn som sover gjennom natten per min definisjon. 

• Liker 11
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow. Den tok kaka😂😂 

Jeg vil påstå at jeg er en god tante. Barna hyler av glede når jeg kommer. Og jeg har  vært masse barnevakt for andre unger, fra de har vært 6 mnd til 12 år. Noen ganger kan de grine og grine og grine. Andre ganger sovner de med et smil om munnen. Noen ganger sover de natta igjennom, andre våkner de, har mareritt, vil ha trøst, har tisset på seg osv. Det kommer an på hvordan dagen har vært, formen og alt annet. Utrygg kan være en faktor - men stor sjanse forat det ikke er det. For en idiotisk kommentar å lire av seg 

Til TS: å sove natta gjennom- da tenker jeg at de sover fra leggetid til morgen (530-8ish)

Endret av Anim92
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gjennom natten uten oppvåkninger, MEN barn kan stå opp i ny og ne fordi de trenger trøst... selv vi voksne står opp på natta en eller annen gang. 

At barnet ikke roet seg ned i løpet av natten har nok mer å gjøre med at det er uvant at tante er der og ikke mor/far. 

Har skjedd at mine barn har stått opp hver time når de har blitt passet på, mens til vanlig så står de ikke opp selvom naboen har den mest høylytte festen noen gang. 

Barn er barn

Anonymkode: ad8fa...443

Skrevet

Mest sannsynlig var barnet vesentlig mer urolig hos deg, enn hva den pleier å være hjemme. Men det gikk vel greit for deg å ikke sove særlig denne ene natten? Må nesten ta høyde for sånt med små barn. 

Gjest Albbas
Skrevet

På min treåring regner jeg det som når han står opp på morgenen i samme seng som han la seg i, uten at vi voksne har trengt å være innom han. De fleste er jo våkne i løpet av natta, noen ganger hører vi at han snakker på natta uten å rope på oss, det kaller vi å sove gjennom natta. 

... Og det skjer altså svært sjelden her i hus. :P han kommer inn til oss i løpet av natta. Det er likevel veldig nærme "sove gjennom natta" syns nå jeg, for det er ikke mange minuttene han er våken. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Nerine_ skrev:

Mest sannsynlig var barnet vesentlig mer urolig hos deg, enn hva den pleier å være hjemme. Men det gikk vel greit for deg å ikke sove særlig denne ene natten? Må nesten ta høyde for sånt med små barn. 

Barnet var hjemme. Nei, det gikk ikke «greit» jeg er småbarnsmor selv og har ikke mye ekstra energi. Jeg påtok meg dette fordi søsteren min sa barnet sov igjennom natten. Jeg trodde hun skulle bli sjokkert da jeg sa hvor mye barnet hadde vært våken, men nei, det var visst vanlig ig en del av det å «sove igjennom natten» var visst å våkne x antall ganger😬

ts

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet var hjemme. Nei, det gikk ikke «greit» jeg er småbarnsmor selv og har ikke mye ekstra energi. Jeg påtok meg dette fordi søsteren min sa barnet sov igjennom natten. Jeg trodde hun skulle bli sjokkert da jeg sa hvor mye barnet hadde vært våken, men nei, det var visst vanlig ig en del av det å «sove igjennom natten» var visst å våkne x antall ganger😬

ts

Ja men barnet hadde ikke mamma der. Og vil tro barnet sovner fortere når mamma er der, og de sover sammen. Da lærte du det, også sier du nei neste gang. Værre er det vel ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Ja men barnet hadde ikke mamma der. Og vil tro barnet sovner fortere når mamma er der, og de sover sammen. Da lærte du det, også sier du nei neste gang. Værre er det vel ikke. 

Moren var der da barnet sovnet, og han sovnet på et blunk. Problemet var de endeløse oppvåkningen hun ikke hadde sagt noe om. Jeg sier selvsagt nei neste gang, er bare overrasket over at hun kaller dette for å «sove igjennom natten». 

Ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke å sove gjennom natta. Å sove gjennom natta er å sove uten oppvåkninger. 

Anonymkode: 0a8ef...953

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg er å sove igjennom natta faktisk å sove uten oppvåkninger. Ellers er det selvfølgelig ikke å sove gjennom natta. Skjønner ikke folk som påstår å våkne ørten ganger for pupp, smokk, trøst, etc er å sove gjennom natta. Da har de ikke skjønt det.

Anonymkode: 0a8ef...953

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...