Gå til innhold

Salò/120 Days Of Sodom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lest om denne filmen og er nysgjerrig. Har ikke tenkt å se den, for jeg vet jeg vil angre. Noen her inne som har sett den? Hvorfor har den vekket så sterke reaksjoner i forhold til andre grusomme filmer? Der finnes jo ekstremt mange grufulle filmer på markedet, f.eks A Serbian Film, men regissøren av Salò ble jo drept etter at filmen kom ut. Det påstås at filmen var grunnen? Jeg håper da virkelig at filmen ikke er basert på en sann historie? Har lest at den er basert på en bok. Noen som har lest boka? Har også hørt rykte om at regissøren skal ha voldtatt noen av de unge skuespillerne, at han i seg selv faktisk var syk og at noen av scenene i filmen viste seg å være ekte. Men igjen, rykter. 

Igjen, jeg ønsker ikke å se den, men har en viss fascinasjon for det som er fælt. Det kan igjen knyttes til menneskets psyke, som også er et stort interessefelt for meg... I tilfelle noen her inne skulle tro jeg er helt idiot. Jeg så A Serbian Film når den kom ut, noe av det jævligste jeg har sett. Prøvde å tolke den her ifra til helvete men det gikk ikke, mange mente den var politisk drevet men jeg klarte ikke se det. Det var bare mye av den verste dritten i verden skvisa sammen i en film. Har vært på nippet til å se Salò noen ganger, men jeg vet jeg vil angre slik jeg gjorde med A Serbian Film. Så jeg har lært. 

Vet noen sikkert kommer til å skrive at de har sett den og at det bare var tull, ikke så fælt som folk skal ha det til osv. Vet jo om folk som sa at A Serbian Film bare er et eneste stort rot og knapt ga inntrykk på de. Men basert på scener i den filmen så er det rimelig spesielt om den ikke gir inntrykk. 

Anonymkode: 4784e...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke kalt den grusom, men definitivt utrolig vemmelig og ikke særlig bra.
Men kan godt se for meg at den var provoserende da den kom, for den er fremdeles meget provoserende selv i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den for lenge siden, husker ikke noe spesielt, annet enn at den var sær og kjedelig, men som filmentusiast måtte jeg liksom se den allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sett den for lenge siden. Gjorde ikke spesielt stort inntrykk, men den er selvfølgelig sær, og dermed interessant. Hadde en periode der jeg så mange slike filmer, leste bøkene til De Sade osv. Synes du bare må se den, tipper du har hauset den litt opp i hodet ditt, og tror den er mer ekstrem enn den er... Den var nok mer ekstrem da den kom ut enn den er i dag, i allefall hvis du har sett en del (kult)film. 

Anonymkode: 509b7...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Basert på en bok av Marki de Sade (mannen som er opphavet til det vi i dag kaller sadisme). 

 

Anonymkode: f7800...d17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...