Gå til innhold

Musikk og ipad-underholdning til 1,5-åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ut og fly en gang i sommer, og ta en biltur på et par-tre timer, med en liten på halvannet år. 

Har dere noe ipad-underholdning å anbefale til flyturen? Vi driter en lang marsj i anbefalinger om skjermbruk på den flyturen, for å si det sånn.. Vi skal selvsagt prøve med andre leker og sånt, men slikt blir fort pælmet veggimellom når han går lei... og det er jo ikke så lett å kravle rundt og samle opp leker støtt og stadig. 

Og hva med musikk elns til bilturen? Han har til nå ikke vært kjempeinteressert i musikk som spilles, men han liker godt når jeg synger.. men det orker jeg ikke flere timer i strekk (been there, done that). Lydbok elns, kanskje? 

Synes det er vanskelig å finne noe til så små.. 

Anonymkode: 86e43...7c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fantorangen appen er fin :)

Anonymkode: 75cbd...3ee

AnonymBruker
Skrevet

Pocoyo på Netflix 😊

Anonymkode: 72f79...247

AnonymBruker
Skrevet

Min elsket drømmehagen da han var på den alderen. Var helt oppslukt.. 

Ellers kan du vel slå i hel mye tid med å sitte å se ut vinduet sammen og snakke om hva dere ser. Det er sikkert kjempespennende!

Anonymkode: d8bf2...53a

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min elsket drømmehagen da han var på den alderen. Var helt oppslukt.. 

Ellers kan du vel slå i hel mye tid med å sitte å se ut vinduet sammen og snakke om hva dere ser. Det er sikkert kjempespennende!

Takk for tips, skal sjekke ut :)

Se ut av vinduet er nok kjempegøy, så lenge det faktisk er noe annet enn bare grå skyer (som det er overhengende fare for at det blir..). 

AnonymBruker
Skrevet

Pudding-tv og abc kids tv på YouTube har vært det største her. Tegnefilmer var kjedelig, men så fort det kom musikk på var det konge :briller:

Anonymkode: c3a84...b77

AnonymBruker
Skrevet

Så små barn har ikke godt av å sitte med nesa i en skjerm.

Anonymkode: d421c...fc2

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei GI deg, VIRKELIG? :rolleyes:

Som jeg skrev i startinnlegget. Jeg gir faen i anbefalingene om skjermtid ;) Så ja, jeg vet om anbefalingene. Og nei, ungen blir ikke skadet av å "sitte med nesa i en skjerm" noen ganger ila én flytur... 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ut og fly en gang i sommer, og ta en biltur på et par-tre timer, med en liten på halvannet år. 

Har dere noe ipad-underholdning å anbefale til flyturen? Vi driter en lang marsj i anbefalinger om skjermbruk på den flyturen, for å si det sånn.. Vi skal selvsagt prøve med andre leker og sånt, men slikt blir fort pælmet veggimellom når han går lei... og det er jo ikke så lett å kravle rundt og samle opp leker støtt og stadig. 

Og hva med musikk elns til bilturen? Han har til nå ikke vært kjempeinteressert i musikk som spilles, men han liker godt når jeg synger.. men det orker jeg ikke flere timer i strekk (been there, done that). Lydbok elns, kanskje? 

Synes det er vanskelig å finne noe til så små.. 

Serier fra Netflix og Viaplay som:
-Shimmer & Shine
-Dora
-Dora og vennene
-Diego
osv
Du kan laste de ned sånn at du ikke trenger bruke internett.

Anonymkode: 94f6a...28a

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pudding-tv og abc kids tv på YouTube har vært det største her. Tegnefilmer var kjedelig, men så fort det kom musikk på var det konge :briller:

Anonymkode: c3a84...b77

Han liker pudding-tv :)

Hvordan gjør dere det med lyd? Klarer dere få ham til å bruke hodetelefoner av noe slag? Er litt redd for å plage de andre rundt med lyder... det er jo "litt" irriterende lyder fra puddingtv og denslags.. og herregud som man får de på hjernen "fem små apekatter lekte i noen trær, de erta krokodillen" *tilt*

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, skal sjekke ut :)

Se ut av vinduet er nok kjempegøy, så lenge det faktisk er noe annet enn bare grå skyer (som det er overhengende fare for at det blir..). 

Da blir det nok ikke så spennende nei🙈

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror barnet blir skada av å se på iPad noen timer på flytur?🤦‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sangfoni på NRK

Anonymkode: ea0c4...f9e

AnonymBruker
Skrevet

ai, tenkte ikke på at det var på et fly, da utgår vel nrk...

Anonymkode: ea0c4...f9e

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du var ventet i tråden.

Anonymkode: 9b61b...0f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han liker pudding-tv :)

Hvordan gjør dere det med lyd? Klarer dere få ham til å bruke hodetelefoner av noe slag? Er litt redd for å plage de andre rundt med lyder... det er jo "litt" irriterende lyder fra puddingtv og denslags.. og herregud som man får de på hjernen "fem små apekatter lekte i noen trær, de erta krokodillen" *tilt*

Du er helt nødt til å sette hodetelefoner på han, du kan jo ikke ha barnetv med lyd på et fly 😛 Det er grusomt å høre på! Kjøp store øreklokker, slike som går utenpå øret. Vil han se ipad med lyd, så må han ha på de. (Vi har den regelen hjemme også forresten, jeg orker ikke høre på sånt)

Anonymkode: 54a96...8a2

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er helt nødt til å sette hodetelefoner på han, du kan jo ikke ha barnetv med lyd på et fly 😛 Det er grusomt å høre på! Kjøp store øreklokker, slike som går utenpå øret. Vil han se ipad med lyd, så må han ha på de. (Vi har den regelen hjemme også forresten, jeg orker ikke høre på sånt)

Anonymkode: 54a96...8a2

Ja, det er det jeg også tenker, jeg har mang en gang hatt lyst til å myrde folk som lar ungene høre på sånt på fly.. 

AnonymBruker
Skrevet

Øv litt med hodetelefoner hjemme først. Vår nekta å ha de på, så vær forberedt på det. Har ingen gode apper, men jeg kjøpte ei pekebok med sånne flapper, det likte hun godt. I tillegg hadde jeg med en matboks med ulike rom hvor jeg putta kjeks, blåbær, rosiner osv.... det slo også godt an. 

Anonymkode: 0080c...0d3

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Øv litt med hodetelefoner hjemme først. Vår nekta å ha de på, så vær forberedt på det. Har ingen gode apper, men jeg kjøpte ei pekebok med sånne flapper, det likte hun godt. I tillegg hadde jeg med en matboks med ulike rom hvor jeg putta kjeks, blåbær, rosiner osv.... det slo også godt an. 

Anonymkode: 0080c...0d3

Ja, tviler litt på at det går.. Solbriller har vi gitt helt opp, så ser litt mørkt på hodetelefonprosjektet.. men kanskje noen spill og sånt på ipaden uten lyd går greit. 

Har noen bøker han kan lese om igjen et par tusen ganger, så de skal være med. Men det kan jo bli litt enerverende å høre på for de rundt det også :p Spesielt en klaffebok med dyr han liker, og da er jo halve moroen å lage dyrelydene... 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du var ventet i tråden.

Anonymkode: 9b61b...0f5

Det var koselig å høre :)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tviler litt på at det går.. Solbriller har vi gitt helt opp, så ser litt mørkt på hodetelefonprosjektet.. men kanskje noen spill og sånt på ipaden uten lyd går greit. 

Har noen bøker han kan lese om igjen et par tusen ganger, så de skal være med. Men det kan jo bli litt enerverende å høre på for de rundt det også 😛 Spesielt en klaffebok med dyr han liker, og da er jo halve moroen å lage dyrelydene... 

Jeg tenker at er man på reise må man nesten forvente at det er barn der, og barn er jo barn;) Dessverre er det ikke alle som tenker sånn. Mange mener at barn skal sees og ikke høres. Blir kvalm av sånne folk. Hadde lett forsvart deg hadde jeg vært på et fly med deg og noen kom og kjeftet fordi barnet ditt lagde lyder altså. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...