Gå til innhold

Steder å "henge" i Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som er kjent i Oslo og vet om steder man kan henge i Oslo og kanskje eventuelt ta en kaffe eller en drink, spille biljard, spille sjakk, lese en bok, slappe av i en sofa?

Jeg kjenner ingen i oslo og tørr ikke gå inn på et vanlig utested så tenkte kanskje det fins noe mer sånn "laidback" sted i en så stor by som oslo som man kanskje kan bli kjent med folk?

Vet jo om:

• biblioteker
  • Kulturhuset har vel biljardbord, bokhyller og mer avslappet atmosfære? (aldri vært der..)

Anonymkode: f6374...8b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som er kjent i Oslo og vet om steder man kan henge i Oslo og kanskje eventuelt ta en kaffe eller en drink, spille biljard, spille sjakk, lese en bok, slappe av i en sofa?

Jeg kjenner ingen i oslo og tørr ikke gå inn på et vanlig utested så tenkte kanskje det fins noe mer sånn "laidback" sted i en så stor by som oslo som man kanskje kan bli kjent med folk?

Vet jo om:

• biblioteker
  • Kulturhuset har vel biljardbord, bokhyller og mer avslappet atmosfære? (aldri vært der..)

Anonymkode: f6374...8b8

Nå om sommeren: https://www.prindsenhage.no/ Rett og slett en bakgård nær Brugata trikkeatopp med øl/drink/kaffesalg og matservering, og mye mer! Veldig avslappet atmosfære, lett å slappe av alene i sola i solstolene uten å føle seg rar, og er endel sosialt som skjer der og mange langbordbenker der man sikkert kan komme i prat med folk. Anbefales!

Oslo har generelt mange barer som ikke er så typisk "utestedete", to av mine favoritter:

Oslo mekaniske verksted - relativt stor pub/café på Grønland som jeg virkelig anbefaler til formålet ditt, veldig mange sitter alene og leser/jobber her, de har leselamper på flere av bordene "innerst" i lokalet, men det blir fortsatt mye folk utover kveldene og god stemning. De har ikke drinker her da, mest øl, men de har også enkel kaffe og vin og sikkert cider.

Torggata botaniske - lite, men de lager rare nok drinker til at man kan ha en ålreit kveld alene, har koselig folk bak baren, og ikke usannsynlig å kunne komme i snakk med noen om drinkene. Tror man fint kan lese der også, selv om det kanskje er litt mørkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...